Har en Platy, haft henne länge nu, i akvariet hon gått i nu ett tag förut, så blev hon "mobbad" av hanen och en hona, dom jagade henne jämt, så hon sökte alltid skydd efter botten och låg och tryckte, men sen blev det bättre då jag skaffade en platyhane till, då han jagade iväg den andra hanen istället, och då vågade honan vara mer med dom andra och ta lite plats hon med liksom.
Nu bor hon sen några veckor med den snälla hanen och en annan snäll hona.
Hon simmar runt lite försiktigt, (hon har alltid varit "försiktig") men äter och så med dom andra, men lägger sig ibland efter botten, simmar väldigt nära botten eller lägger sig rent av på botten, (hon ska inte föda, hon har gjort det nyligen, men hon gör så här jämt alltså)
Jag är orolig för henne.
Det är bara hon som gör så.
Skaffade 6 Guppys förra veckan, i samma kar, alla var pigga och glada, utom en hane som började simma nära botten och igår låg han mest nära på botten typ.. och imorse var han död.
På Djuraffären idag hittade dom inget fel på vattnet alls förutom att det var lite lite lågt phvärde, men dom rekommenderade mig att skaffa en kalksten..
Men dom trodde mest att han varit en klen individ och ja, jag vet ju att guppysarna är rätt känsliga idag..
Alla andra är ju pigga och så..
Men vad tror ni, ang Platyhonan och så?
Vi har som sagt ingen nitrit, har inte haft det nu på ett tag, och då det var, (pga att jag matat akvariet för att få igång det fortare innan Platysarna kom dit) så var det låga värden och vi bytte vatten och fick det under kontroll osv..
Men ingen nitrit nu efter att Guppysarna flyttade dit osv..
Tacksam för svar vad ni tror det kan bero på..