platy och yngel?? vad göra?????? >=O)

#1 - 13 oktober 2006 07:09
:) hejsan alla...=*)

mina platys har fått yngel. såg två nu i morse.
min fråga är:confused: hur är platys mot sina yngel och ska jag ha dom i ett yngel kar. har även kardinal tetror och black molly yngel som är ca 2 cm strora som jag har fått av en vän!!!! jätte söta e dom.
mvh/karro:D
#2 - 13 oktober 2006 08:52
Platys äter upp sina yngel om de får chansen, vill du ha dom kvar så bör du flytta dom till ett yngelakvarium om du inte har rejält med gömställen i ditt akvarium vill säga.
#3 - 13 oktober 2006 09:32
ang yngel

Metalmaid skrev:
Platys äter upp sina yngel om de får chansen, vill du ha dom kvar så bör du flytta dom till ett yngelakvarium om du inte har rejält med gömställen i ditt akvarium vill säga.

hejsan hoppsan där..=*)

har redan varit och inskaffat ett yngel kar.;) har fångat in 1 yngel där ska finnas fler såg dom i morse,:) men har inte hittat dom än.:confused: men har rätt så gott om täta växter och grotter som dom kan gömma sig i.[:o] så håller på hålla utkik efter fler yngel..:rolleyes: tyckte dom var såååå ursöta dessa små liven,[:-44] blev skit lycklig när jag såg dom små liven...:D

//MVH/Karro
#4 - 20 oktober 2006 23:32
Flytta honan nästa gång istället, de "föder" en gång i månaden ungefär...
#5 - 23 oktober 2006 01:58
Roligt du fått yngel och lycka till med uppfödningen, till nästa " förlossning" kan du vara redo med en yngelbox så får honan föda i den o du kan ta hand om fler yngel.

Annons