Platy röd

#1 - 3 juli 2007 17:05
var kan jag få tag på röda platys egentligen. de verkar vara helt utrotade här i Östersund.. Vi har letat på alla ställen som finns, men det är bara gula "musse-pigg" som finns.. jag vill ha ett 20-tal härligt röda platys för att fylla mitt 375l akvarium med.

jag hade för mig att det var en vanlig färg på platy egentligen, men trots det är det ingen som har och ingen som kommer att få in. Hittar heller inga privata säljare någonstans.

Någon som vet om det finns någon bra butik som säljer med hemleverans eller någon privat som är beredd att skicka med bussgods eller liknande. ? Hur hittar man bäst odlare i sverige? Finns det något register någonstans, kanske en del med hemsidor osv.
#2 - 3 juli 2007 18:54
Jag har haft röda platys men tyvärr så dog båda mina honor och nu har jag bara en fin röd hane kvar. Men jag vet att här i Västerås så finns det ganska gott om dem på affärerna när jag var där sist för ca en månad sedan.
#3 - 4 juli 2007 05:49
Åk till Sundsvall.
#4 - 4 juli 2007 23:49
Eller till Skåre vid Karlstad. Finns korallplatys där.
#5 - 30 juli 2007 13:22
En bra affär tar hem vad du vill ha, OM det är möjligt.
Beställ i så fall "Korallplaty", då får du intensivt mörkröda platy, och det verkar vara det du vill ha. Men nu har du kanske fått tag i vad du ville ha, tråden är ju lite "gammal".
#6 - 31 juli 2007 12:52
Jag åkte till Sollefteå och inhandlade 50 fina korallplaty så nu är det klart i akvariet.. =)
tack för alla svar.. :)
#7 - 1 augusti 2007 21:23
EMarleene skrev:
Jag åkte till Sollefteå och inhandlade 50 fina korallplaty så nu är det klart i akvariet.. =)

tack för alla svar.. :)

50 stycken, det var en rejäl grupp du köpte...du kommer nog snart ha 200+ vad det lider.:D

Annons