Nu är det liiite panik här (överdrivet säkert). Men vi är helt novisa på området så alla tips & råd mottages tacksamt
I går kväll såg vi att framförallt en av våra Platysar var alldeles fyrkantig av dräktighet så vi placerade henne i en yngelvagga (eller födkasse som jag har sett att de också kallas för). Och mycket riktigt, i morse så var det 2 yngel i vaggan innan vi började äta frukost och efter vi var klara var det 4:a! Men, den lilla odågan till mamma käkade upp hela bunten.. Vi åkte snabbt iväg och köpte ett 20 liters för att placera de nyfödda ynglen i.. När vi kom hem så var det 2 små i igen men medans vi gjorde iordning det nya akvariet så hann den ena bli uppäten och den andra _bör_ ha hamnat i det nya akvariet då vi såg att den hängde med i vaggan hela vägen men den är spårlöst borta.. [:-5]
Nu har vi placerat 4 nya fyrkantiga mammor i vaggan men jag misstänker att det är åtminstonde 2 för många?
Det jag vill ha tips/råd om är hur vi ska bete oss för att få våra Platyyngel att få en chans att överleva.
/Roosan