Pleco upponer med munnen mot ytan.

#1 - 12 april 2009 22:40
Hej, jag undrar ifall det är nå fel på mina två pleco malar som ligger och flyter med munnen mot ytan. Då och då simmar dom ner igen. Jag har aldrig sett detta förr så jag vill bara veta om det är nåt som är fel på dem.
#2 - 12 april 2009 23:26
Jag har faktiskt ingen aning men tror att det hjälper dom som vet om du talar om vad det är för pleco. Däremot så tror jag inte att detta är ett "normalt" beteende.
#4 - 13 april 2009 00:49
Vad har du för vattenvärden?
#5 - 13 april 2009 06:13
Detta är fullt normalt betende dem kan äta så ifrån ytan,upp och ner med munnen mot vatten rutan sen suger den in mat.Detta betende kan malen göra ändå fast det inte är mat på ytan men det vet inte malen.mycket vanligt när en Pleco blir lite äldre och större så är dett fullt normalt min gjorde så innan jag sålde den rätt så roligt att se faktiskt.
#6 - 13 april 2009 08:42
Har också varit med om att min pleco gjort så, så det verkar inte vara helt ovanligt och detta som Patrik Steen skriver är helst när dom blir större.
#7 - 14 april 2009 13:50
Detta är fullt normalt betende dem kan äta så ifrån ytan,upp och ner med munnen mot vatten rutan sen suger den in mat.Detta betende kan malen göra ändå fast det inte är mat på ytan men det vet inte malen.mycket vanligt när en Pleco blir lite äldre och större så är dett fullt normalt min gjorde så innan jag sålde den rätt så roligt att se faktiskt.

Å fan där ser man, man lär sig nått nytt varje dag ;-)
#8 - 14 april 2009 18:53
Mina stora pleco gör så dagligen för att hitta mat:)
#9 - 14 april 2009 19:45
kommer ihåg att min ancistrusmal gjorde så när jag var liten :P den lärde sig att maten kom på ytan och således simmade den upp när den trodde det var dags för mat :P

Annons