Plexi glas?

#1 - 3 januari 2008 14:50
Tjena :D

Jag skulle behöva lite tips , planerar att bygga akvarium som jaguarer passar bra i och jag kan få plexiglas gratis av farsan . Men hur ska man bygga för att det ska hålla ihop? Plexiglas sviktar ju lite. Eller om ni vet något annat material att bygga av dock inte glas då jag har ganska dåligt med pengar,går på gymnasie med 1050kr i månaden....
#2 - 3 januari 2008 15:10
Hur stort har du tänkt göra det då?

Jag vet kanske inte vad jag snackar om, men om du frågar mig tycker jag det låter lite vanskligt att göra ett kar i plexi..

Mvh Patrik
#3 - 3 januari 2008 15:33
Plexi blir väldigt repigt och är ganska skört. så inget o rekomenderar i kar över 40l enligt min mening

Samt köper du Begagnat glas hos en glasmästare kommer du undan billigt
#4 - 3 januari 2008 16:11
Går det att lita på begegnat glas då? Vill ju inte att det spricker hade tänkt mig ca 600liter
#5 - 3 januari 2008 16:24
600 L? Då kan du nog iallafall släppa tanken på plexiglas helt och hållet! Vet inte det där med begagnat glas, men ser inte faran med att använda sig av det, så länge du säger till glasmästaren vad du ska ha det till så ger han dig knappast glas med sprickor i! ;)

Mvh Patrik
#6 - 3 januari 2008 18:14
Hahahaah nej menade inte direkt att de skulle vara sprickor från början :P menade att jag inte ville ha glas av dålig kvalité :D riktigt snyggt kar de där ,ditt projekt, föressten :D

Annons