Pmdd

#1 - 7 december 2010 17:50
Jag har beställt en singel dos PMDD och det kom idag, hur ska jag blanda dessa egentligen jag tycker receptet på deras hemsida är motsägelsefull, stämmer liksom inte.

http://www.haack.se/pmdd/index.php?option=com_content&view=article&id=24&Itemid=84

Jag har en påse KNO3 en påse K2SO4 och en påse KH2PO4 och en liten flaska Micro+ 25 ml.
#2 - 7 december 2010 18:03
Har också funderingar om detta, har också beställt singel dos men mina påsar vägde för mycket [FONT=Arial]K2SO4 fick jag ca 10g av men den skulle bara innehålla 5g, KH2PO4 fick jag också 10g av och den skulle innehålla 8g. Jag vägde upp enligt vad som står på den här sidan http://www.haack.se/pmdd/index.php?option=com_content&view=article&id=19&Itemid=27 och sparade resten. Tänkte först bara hälla ner påsarna i varsn flaska o fylla på men köksvågen stod framme så jag vägde påsarna av en slump.[/FONT]
#3 - 7 december 2010 18:05
KSO4 och micro+ i samma flaska.dom andra i varsin flaska
#4 - 7 december 2010 18:09
och det verkar vara lite extra i påsarna. Jag vägde upp och sparade det som blev över.
#5 - 7 december 2010 18:09
Det blir att kontrollväga med brevvågen på jobbet för jag har nog också fått för mycket.
#6 - 7 december 2010 22:23
såhär:
Bilagor:
#7 - 7 december 2010 23:35
hannesc: Kanske du skall skicka bilderna till Haacken? En bild säger mer en 1000 ord!

Så här gör man med andra ord.
Ta 3 stycken 1/2 liters flaskor enligt hannesc bilder
1. I flaska 1 tömmer ni innehållet från påsen KNO3 samt fyll upp med vatten och skaka om.
2. I flaska 2 tömmer ni innehållet från påsen KH2PO4samt fyll upp med vatten och skaka om.
3. I flaska 3 tömmer ni innehållet från påsen K2SO4 samt innehållet flaskan det står Micro+ på samt fyll upp med vatten och skaka om.

Observera att det står ca i beskrivningen på haacks site viket betyder cirka! Det spelar ingen roll om det blir lite extra i lösningen. Ni kommer snart att dosera enligt kapsyl eller slurk metoden i alla fall!

[FONT=arial]
[/FONT]
#8 - 8 december 2010 06:35
hannesc: Är inte det där 1,5-liters?
#9 - 8 december 2010 07:03
bossep skrev:
hannesc: Kanske du skall skicka bilderna till Haacken? En bild säger mer en 1000 ord!

Så här gör man med andra ord.

Ta 3 stycken 1/2 liters flaskor enligt hannesc bilder

1. I flaska 1 tömmer ni innehållet från påsen KNO3 samt fyll upp med vatten och skaka om.

2. I flaska 2 tömmer ni innehållet från påsen KH2PO4samt fyll upp med vatten och skaka om.

3. I flaska 3 tömmer ni innehållet från påsen K2SO4 samt innehållet flaskan det står Micro+ på samt fyll upp med vatten och skaka om.

Observera att det står ca i beskrivningen på haacks site viket betyder cirka! Det spelar ingen roll om det blir lite extra i lösningen. Ni kommer snart att dosera enligt kapsyl eller slurk metoden i alla fall!

[FONT=arial]

[/FONT]

tack för god "bildtextning" var för trött igår så jag orkade inte skriva ;) kanska ska maila till Haack ja :P
defdac skrev:
hannesc: Är inte det där 1,5-liters?

nejnej deffe;) titta du på sista bilden på flaskan till höger så står det klart o tydligt 0,5L :)
#10 - 8 december 2010 07:10

nejnej deffe titta du på sista bilden på flaskan till höger så står det klart o tydligt 0,5L

Sedär sedär =) Man kanske ska klicka upp bilderna också 8)
#11 - 8 december 2010 07:24
hehe
Bilagor:
#12 - 8 december 2010 10:23
Använd helst inte flaskor som kan innehålla rester av socker, te.x. Coca Cola. Om du är tvungen så gör rent dom mycket noga.
#13 - 8 december 2010 10:25
diskade mina först. har använt dessa i över ett år nu. funkar kanon.
#14 - 8 december 2010 11:18
to be on the safe side, så har jag 4 flaskor..........

.
#15 - 8 december 2010 12:02
safe huh???
Bilagor:
#16 - 8 december 2010 12:04
hannesc skrev:
safe huh???

rent krasst, när jag började blanda, så hände det saker med kottarna, så jag tappade bort
vilken påse som hade drattats ner i vilken flaska, så jag stod där med 3 flaskor med nått okänt i,
så jag visste inte vilken flaska jag skulle dratta ner innehållet i den lilla fjåniga flaskan,
så det fick bli en fjärde.
#17 - 8 december 2010 12:22
men nu har ju fucked up the kemiska föreningen for hilvidde!!!

seriöst så tror jag det går bra. gör dig av med kottarna bara så det inte händer igen...
#18 - 8 december 2010 12:38
[QUOTE=hannesc;1474225]men nu har ju fucked up the kemiska föreningen for hilvidde!!!
QUOTE]

aj dånnt tink så,,,,,men jag kanske ändrar åsikt om någon månad eller två när jag hittar
200 stendöda endlers + 25 lika stendöda Limia Perugia, och alla växter är bruna, samt karet
luktar som gödselhögen hos bonden där jag köper kött...........

.

Annons