PMDD?

#1 - 26 juli 2003 22:22
Vad är PMDD? jag vet att det är någon form av gödning, men kan någon förklara lite djupare vad det är och hur man använder det? Vad kostar det? Har nyligen startat upp ett 105 liters väztakvarium. Behöver då veta lite mer.
#2 - 27 juli 2003 03:12
Jag har ingen erfarenhet av (gödningen) PMDD, men jag vill bara hoppa in och berätta att jag först blev väldigt fundersam över vad det kunde innebära i akvariekretsar, eftersom det PMDD jag känner till sen tidigare är PreMenstrual Dysphoric Disorder, liknande PMS, fast man blir deprimerad istället för ilsken. Jag tar medicin emot det, och... det är nog bara jag som finner det lite lustigt. Att två så vitt skilda saker har samma förkortning. (ni får ursäkta mitt svamlande, klockan är trots allt kvart över fem) [xx(]
Kjell Fohrman
Administrator
#3 - 27 juli 2003 07:20
PMDD = Poor mans Dupla drops.
Sök efter vad som tidigare har skrivits i Forumet i detta ämne så finnner du mer info.
Kan väl för övrigt nämna att inte heller Dupla blev så rikt på sina droppar eftersom de gick i likvidation för några veckor sedan. Varumärket har köpts av ett israeliskt företag och distributionen till Europa kommer att ske från Frankrike - det försvinner alltså helt från Tyskland.
Akvaristiska hälsningar
Kjelll
#4 - 27 juli 2003 11:06
OKej tack, det ska jag göra.
#5 - 27 juli 2003 12:29
Jag kan rekomendera ett besök på www.hjortgatanszoo.se. Dom har skrivit en del om PMDD och säljer oxå ingredienser till det.

/Johan
#6 - 27 juli 2003 16:54
Okej tack!

Annons