hade tänkt börja göda i mitt ena 54lit och PMDD verkar vara det billgaste jag blev inte mycket klokare genom att gå in på denna sidan om PMDD
finns det någon som kan förklara från grunden så gör görna det :)
Jag tycker det verkar i extremaste laget. Varför skulle det inte räcka att byta vatten på kvällen för att sedan släcka och låta lufta ur under natten?Vattenbyten i mörkret låter faktiskt ganska logiskt, men har inte testat det än själv, kan inte uttala mig om det än.
Nej inte för mig. Jag föredrar att ha ljuset tänt när jag hålls i burken. Efter ett vattenbyte har jag lärt mig att se över allt så pumpar etc. är igång men framför allt avslutar jag alltid med ett nogrannt hovande av växtdelar och bös som jag absolut inte vill ha kvar i burken till nästa dag då de hamnar i buskage/botten och skapar taskig miljö.Byter man snabbt och släcker så är det väl att jämföra med att byta när det är redan släckt.
Nej inte för mig. Jag föredrar att ha ljuset tänt när jag hålls i burken.
Det förändrar inget. Vattenbytet är för mig en del av djurhållningen (på senare år växthållning med CO2).Vi som kör CO2 behöver inte bry oss.
Att tofsalgerna dör, innebär det att dom försvinner från bladen, så dom blir fina igen?
Nu kommer vi till grundbulten i mitt knorrande.Om sedan växterna sabbar sitt bikarbonatsupptag vid ett vattenbyte som tillför en massa CO2 så ser jag inte varför man inte skulle vilja testa att fylla på när ljuset är släckt.
Menar ni alltså att man sabbar detta (upptaget) den stund det tar att utföra sitt vattenbyte och göra sitt underhåll av burken då lyset är på?
Att defdac fick mikrobrister och ett fuckat filter beror enligt min mening med övervägande sannolikhet på att han körde NutriSi torrt och/eller uppblandat med vanligt vatten (ingen syra/baterivatten). Därför fick han inte det att funka med mist.
Ja, precis. Eller rättare sagt - fylla på, rensa upp/kontrollera och sedan släcka.Men jag tror du knorrar över tidsaspekten, typ om man kan fylla på och släcka direkt? *rycker på axlarna aka shrug*
Innan man ser NÅGOT resultat?