Oscar Cederqvist skrev:Har lagt två ordrar hos PWSS som jag väntar på. Jag tycker de är ganska oseriösa med enorma leveranstider. Har beställt från Tyskland mitt i julledigheten och det gick bra mycket snabbare och enklare(Aquaristic.net). Verkar svårt att svara på mail från deras sida också.
Oscar Cederqvist skrev:Jo men nu gjorde jag min beställning 15/12, det ger en hel vecka till att posta ordern innan jul. Om man då inte skulle hinna med så kan man ju inte ta ledigt, man får väl ta lite ansvar för sina åtagande. De var väldigt snabba med att påpeka att det skulle gå snabbare med förskotts inbetalning. Svarar heller inte på mail om varför den inte har kommit än.
Pratade också med Suss i samband med ordern och hon var väldigt trevlig, men det har inte riktigt med saken att göra.
Jag är inte van vid så långa leveranstider och förstår inte heller att det ska behöva ta så lång tid.
Oscar Cederqvist skrev:Jo men nu gjorde jag min beställning 15/12, det ger en hel vecka till att posta ordern innan jul. Om man då inte skulle hinna med så kan man ju inte ta ledigt, man får väl ta lite ansvar för sina åtagande. De var väldigt snabba med att påpeka att det skulle gå snabbare med förskotts inbetalning. Svarar heller inte på mail om varför den inte har kommit än.
Pratade också med Suss i samband med ordern och hon var väldigt trevlig, men det har inte riktigt med saken att göra.
Jag är inte van vid så långa leveranstider och förstår inte heller att det ska behöva ta så lång tid.
Å ringa skall väl inte kunden behöva göra. Om det är något problem, så bör väl säljaren höra av sig. Allrahelst när e-post finnes.
HazelCR skrev:Nu har jag fått svar. Troligtvis har mitt paket kommit bort. Det har iaf skickats från PWSS. PWSS skall söka, i annat fall skickar de igen.
Kramfors skrev:De som köper på nätet gör att de som har butiker med akvarie fisk och tillbehör till fiskar får stänga butiken då den inte är lönsam.
Var köper ni då det som är akut tex medicin eller en pump när den som är köpt på nätet har gått sönder.
Kramfors skrev:De som köper på nätet gör att de som har butiker med akvarie fisk och tillbehör till fiskar får stänga butiken då den inte är lönsam.
Var köper ni då det som är akut tex medicin eller en pump när den som är köpt på nätet har gått sönder.
Kramfors skrev:Hur går det när butiken slutar med akvarietillbehör, fiskfoder och säljer kattsand i stället.
Jag vet 2 butiker som slog igen 06.
Det behövs fler butiker som konkurerar för lägre priser, nu är det påslag på varorna med 300-400% och mer.
Ingen konst för nätbutiker att var billigare med ett litet lager, billig lokal och små omkostnader.
Kramfors skrev:Hur går det när butiken slutar med akvarietillbehör, fiskfoder och säljer kattsand i stället.
Jag vet 2 butiker som slog igen 06.
Det behövs fler butiker som konkurerar för lägre priser, nu är det påslag på varorna med 300-400% och mer.
Ingen konst för nätbutiker att var billigare med ett litet lager, billig lokal och små omkostnader.
Oscar Cederqvist skrev:Är hemma från jobbet idag för att ta emot en leverans från UPS. När jag tittar på trackingen så står det att de precis varit här utan att någon var hemma. Kan tro jag blev förbannad och ringde direkt till kundtjänst. Nu försöker de få tag på chaufören för att se vad som hänt. Det kan man kalla respektlöst, att bara skita i leveransen så.
Oscar Cederqvist skrev:Är hemma från jobbet idag för att ta emot en leverans från UPS. När jag tittar på trackingen så står det att de precis varit här utan att någon var hemma. Kan tro jag blev förbannad och ringde direkt till kundtjänst. Nu försöker de få tag på chaufören för att se vad som hänt. Det kan man kalla respektlöst, att bara skita i leveransen så.
rödtoppen skrev:Om du har förlorat pengar på det (lönen?) så tycker jag att de borde bli återbetalninsskyldiga :( .
Själv så väntade jag på en leverans (från ett annat företag). De skulle komma mellan 9:00-11:00 jag åkte hem och flexade från jobbet (tyckte att 2 timmar minus skulle var superlätt att jobba ihop igen)....De kom aldrig, jag väntade tills klockan 13:00 sen åkte jag till jobbet igen.
Man blir så arg [:(!]
Oscar Cederqvist skrev:Jo det hade inte varit fel. Nu förlorar jag inget rent ekonomiskt men när jag påpekade att jag var missnöjd till Aquaristic.net så fick jag detta svaret:
"Hm, that sounds that you never made a mistake in your whole life"
Tvivlar på att de hade sagt så i en butik.
.
kamparn skrev:Det är väl alltid så att folk är mer respektlösa när de slipper ta konsekvenserna av att ha en upprörd kund att fysiskt ta hand om. Hade dom svarat mig så skulle jag tagit mina pengar och beställning till annan affär. Sen är det ju så att priset till viss del bestämmer var man handlar. Ta tex det faktum att jag i en affär köpte 3st C.Panda för 90kr medan jag i en annan betalade så mycket för en, vilken butik kommer jag gå tillbaka till?
Oscar Cederqvist skrev:Kan säga att PWSS har slarvat bort min order. De påstår att de lämnat den till posten men de har bara fått in en förhandsbokning.
Tenkare skrev:Jag kan inte säga mer än att jag aldrig haft problem med dom och handlat där 3 ggr nu.
Men julen kan väl ha en del att göra med borttappat gods osv.
HazelCR skrev:Jag håller liv i tråden genom att tala om att PWSS ännu inte lyckats tala om var mina två paket har tagit vägen. Av mig veterligen har inget av paketen blivit registrerade hos bussgods.
Det var väl en otrolig tur att jag bara beställde några få prylar som jag förskottsbetalade och inte la min beställning på ett 720 m.m. hos dem, som jag inhandlade strax före jul.
Näe, tänker ni beställa hos PWSS, så tänk efter om ni verkligen vill förskottsbetala samt riskera en lång väntan 3/12......16/1 å det för prylar som de hade hemma.
Det må vara att det kan bli fel någon gång ibland, men att det fortfarande råder oklarhet varför inga grejer dyker upp hos mig, efter att jag haft några kontakter med PWSS, anser jag vara uruselt.
Gunnar Karlsson Gävle
Tenkare skrev:Har du bett dom kolla så att du har fått rätt kollinr?
Jag vet nämligen sist jag spårade ett gods så tog det ett xx antal dagar innan det kom fram och jag följde det hela vägen.
HazelCR skrev:"Trollet" i mitt köp från PWSS fanns nog hos bussgods?
PWSS skickade grejerna med posten sent i onsdags och idag kunde jag hämta ut dem.
När väl PWSS satte igång med att lösa problemet har de varit mycket ihärdiga och försökt fixa min order så fort som möjligt. Bra så, men .....jag är allt lite bränd ändå...... 3/12 .........19/1