Premier League 09-10

#1 - 4 september 2009 05:50
Nu är Freddie Ljungberg på väg tillbaka till England. Blir troligen Arsenal som lånar Vittsjö-sonen. Chelsea var också aktuell klubbadress men efter det att Chelsea straffas med värvningsförbud av FIFA fram till Januari 2011 så blir det nog inte så.
Chelsea straffas för att otillåten värvning. Rätt eller fel ?
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/england/article5737036.ab
#2 - 4 september 2009 06:24
Spelar han i england så hoppas jag han lirar i arsenal isåfall.
Chelseas tidigare värvartavlor verkar ju ge lite tillfälligt stopp på köpandet.
#3 - 5 september 2009 11:14
Nu verkar det som om Manchester United granskas av FIFA för en lika otillåten värvning som Chelsea.
Klubben misstänks ha lockat över Le Havres Paul Pogba, 16, med pengar under bordet och kan nu straffas.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/england/article5740325.ab
#4 - 5 september 2009 13:20
Guy Palm skrev:
Nu verkar det som om Manchester United granskas av FIFA för en lika otillåten värvning som Chelsea.

Klubben misstänks ha lockat över Le Havres Paul Pogba, 16, med pengar under bordet och kan nu straffas.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotbollsbladet/internationell/england/article5740325.ab

det var en jävla fuskvärvnings historia det här!
Bilagor:
#5 - 5 september 2009 15:12
vargunge skrev:
det var en jävla fuskvärvnings historia det här!
Du vet nog inte vad du snackar om:confused:
#6 - 5 september 2009 15:17
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3]Det spelar ingen roll om vem som mutat vem för att köpa vem och vad utan det som denna tråden handlar om när det kommer till kritan är ändå att [SIZE=5][COLOR=red]MANCHESTER UNITED[/COLOR][/SIZE] kommer att vinna ligan när säsongen är över som dom senaste åren !![/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3] [/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3]Eller hur stene ? HAHA ![/SIZE][/FONT]
#7 - 5 september 2009 15:21
Detta är väl inget fenomen bland Klubbarna detta sett görs nog bland dem flesta klubbarna i England lite pengar under bordet sen är det oftast klart..Om det är rätt eller fel så svarar jag fel givetvis då man bryter mot en lag..Sen hade Chelsea otur med att bli upptäckta om det nu stämmer det vet dock ingen på detta Forumet ialla fall men man får väl lita på domen.

Sen spelar det ingen roll att dem inte får värva tills 2011 enligt mig då dem har så mycket kvalitet i laget och lång framtid framöver,bara i år så vad det ingen värvning av någon med kvalite och kolla vad dem ligger i Tabellen.
#8 - 5 september 2009 15:24
drd skrev:
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3]Det spelar ingen roll om vem som mutat vem för att köpa vem och vad utan det som denna tråden handlar om när det kommer till kritan är ändå att [SIZE=5][COLOR=red]MANCHESTER UNITED[/COLOR][/SIZE] kommer att vinna ligan när säsongen är över som dom senaste åren !![/SIZE][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=3]Eller hur stene ? HAHA ![/SIZE][/FONT]
Det blir svårt i år tror jag för United;)finns vissa lag som redan har visat vad dem går för,kan faktiskt enligt mig bli några som får slåss på slutet om titeln
#9 - 20 september 2009 14:45
[FONT=Comic Sans MS]Och som många gånger förr så med lite flyt efter ett par usla bjudmål så vann [SIZE=4][COLOR=red]man utd[/COLOR][/SIZE] dagens derby mot[SIZE=4] [COLOR=deepskyblue]city[/COLOR][/SIZE] och det var så jäkla grymt bra underhållning.[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS] [/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]4-3 efter 6 minuters tilläggstid och det var Owen som satte sista bollen i nät efter drömpass från gammelgiggs :D[/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS]GLORY GLORY [SIZE=6][COLOR=red]MAN UNITED[/COLOR][/SIZE] !!!! [/FONT]
#10 - 20 september 2009 15:00
riktigt skönt.. men fan av sur man blev när bellamy gör 3-3.. men det räddades upp senare =)
#11 - 20 september 2009 15:56
snart är leeds med i premier league... jag återkommer då! ;)
#12 - 20 september 2009 19:57
smurfmats skrev:
snart är leeds med i premier league... jag återkommer då! ;)

LOL :d
#13 - 20 september 2009 19:59
rick skrev:
riktigt skönt.. men fan av sur man blev när bellamy gör 3-3.. men det räddades upp senare =)

Jag tänkte när Ferdinand hade bollen och man såg liksom på han att han skulle göra nåt knas med den.......trodde inte i mina vildaste fantasier att han då skulle ge bort den till bellamy dock [:(!]

Undrar om han fick en sko på sig av Fergie sen i omklädningsrummet :d
#14 - 21 september 2009 06:42
fan....när men ser bilderna från old trafford så kommer nostalgin tillbaka till tiden
när man bodde där och hade årskort på "executive lounge", skakade tass med
hela laget med jämna mellanrum, var på sponsorsmiddag och satt 1 meter
från Posh och Beckis (han var faktiskt enormt trevlig, hon sa inte ett smack på 2 timmar).......
#15 - 21 september 2009 07:54
Kensa skrev:
fan....när men ser bilderna från old trafford så kommer nostalgin tillbaka till tiden

när man bodde där och hade årskort på "executive lounge", skakade tass med

hela laget med jämna mellanrum, var på sponsorsmiddag och satt 1 meter

från Posh och Beckis (han var faktiskt enormt trevlig, hon sa inte ett smack på 2 timmar).......

Hur lyckas man med detta ??? Årskort på OT hade inte varit fel alls, synd bara på den sunkiga vintern på brittiska öarna [:(!]
#16 - 21 september 2009 08:24
drd skrev:
Hur lyckas man med detta ??? Årskort på OT hade inte varit fel alls, synd bara på den sunkiga vintern på brittiska öarna [:(!]

man flyttar dit (bodde där 97-98), börjar jobba på ett visst ställe, går med i den lokala country klubben, blir god vän med en typ, och helt plötsligt så står den en kille framför en, typ Alex, och undrar om man är intresserad av att sponsra klubben med att köpa årskort.

jodå, köpte två st (1300 pund per styck.....) matchbiljetterna användes oftasts som representation med kunder, säg att jag skickade iväg kanske 6-7 matchbiljetter av 10 till kunder, resten behöll jag själv.....märkligt nog behöll jag alltid biljetterna till de större matcherna, typ mot Liverpoooool, FA-cupen, Champions ligan, och liknande.......:p

Att jag egentligen är en Liverpool fan fick man vaeckert hålla flabben om....

vintern var inte så farligt, men i Manchester 1998 så var det mellan 1:e April och sista Sept enbart 3 dagar då det INTE regnade.

Det var t.om så att engelsmännen började klaga......

Mest för att golfbanorna började bli lite sunkiga framåt Augusti....[:o]

.
#17 - 4 januari 2010 08:44
drd skrev:
LOL :d

åh! vad jag väntat på denna dag!!! inte för att handlar om PL utan om FA cupen (ville dock inte starta en tråd om det)...

[SIZE=5]manu-leeds 0-1![/SIZE]

nu vill jag ha drd´s lol här!! hahahahaha
Bilagor:
#18 - 4 januari 2010 10:39
smurfmats skrev:
åh! vad jag väntat på denna dag!!! inte för att handlar om PL utan om FA cupen (ville dock inte starta en tråd om det)...

[SIZE=5]manu-leeds 0-1![/SIZE]

nu vill jag ha drd´s lol här!! hahahahaha

Och som Vanligt tyckte Sir Alex att domarna la till alldeles för lite tid. Enligt honom skall domarna nog inte blåsa av innan United har kvitterat
Från Eurosport
Manchester United öste på för ett kvitteringsmål under resten av matchen men Leeds försvarade sig heroiskt och höll undan. Wayne Rooney hade två jättechanser och borde ha gjort mål på övertid när han mötte ett inlägg framför mål. Skottets studsade i gräset och Leeds danske målvakt Casper Ankergren räddade. Sekunderna senare, när klockan stod på fem stopptidsminuter, blåstes matchen av och en av tidernas största skrällar var ett faktum. Enligt Ferguson var inte fem minuter tillägg tillräckligt och han gav sig på domaren.

- Domaren lade till fem minuters tilläggstid - det är en förolämpning mot spelet och spelarna där ute.
#19 - 4 januari 2010 11:34
Kan dock motvilligt hålla med om att Leeds lyckades med nåt jävligt stort men United var helt under isen igår :(
Som vanligt så var det en katastrofal backlinje i samspel med en ännu större målvaktstavla och en enda kontrings och målchans som avgjorde matchen.
All cred till Leeds dock som försvarade sig med allt vad som fanns på plan och det kan jag vara man nog att erkänna.

Måste dock tillägga att som vanligt så har Unitedhataren Palm fel för att domaren la till för lite tid.
Borde varit 2 minuter till men det var väl att drömma lite väl mycket med 7 minuters tillägg.

Surt sa räven :(

Märkligt hur Sir Alex alltid lyckas ändra på en fungerande backlinje i s.k enkla matcher för att spara spelare men han tycker uppenbarligen att ligan är av större vikt än FA cupen.
#20 - 4 januari 2010 11:57
drd skrev:

Måste dock tillägga att som vanligt så har Unitedhataren Palm fel för att domaren la till för lite tid.

Borde varit 2 minuter till men det var väl att drömma lite väl mycket med 7 minuters tillägg.

Jag hatar inte United utan Sir Alex´s sätt att alltid skylla sina egna misstag på domarna. Man spelar 90 minuter, varför inte göra något under ordinarie tid ?
#21 - 4 januari 2010 12:02
City kommer ju lätt vinna PL..
#22 - 4 januari 2010 17:22
drd skrev:

Märkligt hur Sir Alex alltid lyckas ändra på en fungerande backlinje i s.k enkla matcher för att spara spelare men han tycker uppenbarligen att ligan är av större vikt än FA cupen.
Det är som Svenska cupen helt oviktigt för storlagen,sen får man inte glömma Leeds är inget lag man springer ut till och ska vinna lätt imot:)
#23 - 4 januari 2010 17:24
zoomi skrev:
City kommer ju lätt vinna PL..
Det är många omgångar kvar ett lag som City kommer aldrig att hålla men nästa år så är dem nog med där uppe kanske med många andra;)
#24 - 4 januari 2010 20:43
Det är som Svenska cupen helt oviktigt för storlagen,sen får man inte glömma Leeds är inget lag man springer ut till och ska vinna lätt imot:)

njae, helt oviktigt är det verkligen inte!! fa cupen har anor och är jättestor att vinna så jag tror inte att storlagen "skiter" i det... däremot tror jag att manu underskatta leeds!!
#25 - 4 januari 2010 20:54
smurfmats skrev:
njae, helt oviktigt är det verkligen inte!! fa cupen har anor och är jättestor att vinna så jag tror inte att storlagen "skiter" i det... däremot tror jag att manu underskatta leeds!!
Som du skriver är det gamla anor att vinna Fa-Cupen lite fel formulerat av mig det ber jag om ursäkt för[:o] som du skriver och en massa andra storlag så underskattar dem motståndet i dem lägre div och därefter förlorar men till slut är det i regel ett PL-lag som vinner är det bättre formulerat?;)
#26 - 4 januari 2010 21:11
Som du skriver är det gamla anor att vinna Fa-Cupen lite fel formulerat av mig det ber jag om ursäkt för[:o] som du skriver och en massa andra storlag så underskattar dem motståndet i dem lägre div och därefter förlorar men till slut är det i regel ett PL-lag som vinner är det bättre formulerat?;)

jag är nöjd! ;):)
Kjell Fohrman
Administrator
#27 - 4 januari 2010 21:42

FA-cupen betraktas som stor i England. Där (till skillnad från i Sverige) betraktas ju cuperna som så viktiga att de har 2 stora cuper - varav just FA-cupen är den viktigaste.

Jag tror nog att samtliga lag tar den på fullt allvar och satsar helhjärtat på den. Det var väl snarare som så att Man. U var så himla säkra på att vinna att de sparade några av sina gubbar. När det började "brinna i knutarna" tog de ju in 3 "reserver" som normalt spelar i A-laget - men då var det för sent.

Grattis Leeds - alltid kul med överraskningar:D

PS: Såg just nu att du redan hade omformulerat dig och menade ungefär som jag
#28 - 4 januari 2010 22:04
Fa-Cupen är den älsta Fotbollcupen i hela världen om jag inte minns fel sen har vi Liga-Cupen som skiljer sig nämnvärt ifrån Fa-cupen då det är bara lag som håller sig på den övre divisioner rätt så tråkig då det är i regel en Serie final man får uppleva och Fa-Cupen så är det alla lag även i dem mindre Divisionerna men som sagt tror det är 20 år sedan kan ha fel att ett lag som inte spelar PL vann
#29 - 27 januari 2010 22:00
Då kan man nöjt konstatera att det var Rooney och grabbarna i United som fick sista garvet ikväll då man slog ut City på Old Trafford i ligacupen så nu blir det final på Wembley senare i vår !!!
Fan så gött men dom ägde hela matchen så det var rättvist så det förslår :D !!
#30 - 28 januari 2010 14:38
Trevligt med lite fotboll! Jag tänkte ta fram min drömelva i Premier League. OBS! Jag har endast tagit med en spelare från varje lag, något som gör det lite knivigt men kul.

Formation: Klassiska 4-4-2

MV: Shay Given, Manchester City

VB: Leighton Baines, Everton
MB: Brede Hangeland, Fulham
MB: Roger Johnson, Birmingham City
HB: Vedran Corluka, Tottenham Hotspur

VM: Ryan Giggs, Manchester United
DIM: Michael Essiën, Chelsea
OIM: Francesc Fabregas, Arsenal
HM: James Milner, Aston Villa

A: Fernando Torres, Liverpool
A: Kenwyne Jones, Sunderland
#31 - 28 januari 2010 15:04
För er som har tid över under eftermiddagen/kvällen kan Afrikanska Mästerskapen vara något! Båda semifinalerna går av stapeln senare under dagen och först ut är Nigeria mot Ghana, en riktig höjdare. Än mer hett är förmodligen mötet därefter, mellan rivalerna Algeriet och de senaste årens mästare Egyptien. Hett är väl bara förnamnet, det urartade ju något enormt när lagen drabbade samman i VM-kvalet så där har vi nog något extra att vänta. Hoppas det blir lite lugnare den här gången bara..
#32 - 28 januari 2010 17:32
Vigoez skrev:
Trevligt med lite fotboll! Jag tänkte ta fram min drömelva i Premier League. OBS! Jag har endast tagit med en spelare från varje lag, något som gör det lite knivigt men kul.

Formation: Klassiska 4-4-2

MV: Shay Given, Manchester City

VB: Leighton Baines, Everton

MB: Brede Hangeland, Fulham

MB: Roger Johnson, Birmingham City

HB: Vedran Corluka, Tottenham Hotspur

VM: Ryan Giggs, Manchester United

DIM: Michael Essiën, Chelsea

OIM: Francesc Fabregas, Arsenal

HM: James Milner, Aston Villa

A: Fernando Torres, Liverpool

A: Kenwyne Jones, Sunderland
Väldigt intressant uppställning som du nämner det är lite knivigt med endast en spelare av varje lag;)då jag skulle ändra lite på anfallarna,då det finns andra som hade platsat där väldigt lätt,men eftersom man måste välja endast en ifrån klubben så det gäller att aväga spelarna på rätt ställe
#33 - 28 januari 2010 19:33
Väldigt intressant uppställning som du nämner det är lite knivigt med endast en spelare av varje lag;)då jag skulle ändra lite på anfallarna,då det finns andra som hade platsat där väldigt lätt,men eftersom man måste välja endast en ifrån klubben så det gäller att aväga spelarna på rätt ställe

Japp, det är kul och svårt! Anfallarna är kanske inte de bästa (de bästa är nog Torres, Drogba och Rooney) men jag gillar Kenwyne Jones skarpt och Sunderland har inte toppspelare på så många positioner så jag vek en plats åt dem i anfallet. Lägg märke till att jag valde lite "tråkiga" alternativ för United och Chelsea då jag valde Evra för United och Essiën för Chelsea. Man hade ju kunnat välja Rooney och Drogba exempelvis men som sagt, valde jag andra alternativ. Möjligen något svag backlinje men annars tycker jag laget ser starkt ut!

Kanske någon annan vill göra sitt eget lag?

Annons