Presentationstråd

#1 - 10 juni 2005 07:18
Fick idén av Raven i en annan tråd där han skrev följande:

"tenderar till att va "ospecifik" om vissa saker.
kanske dags att starta en presentationstråd ;)"

Så jag tar och börjar här så kan ni övriga fylla i. En del kanske tycker att det är lite onödigt med tanke på att det finns en presentation om man går in på varje person men men.. då får ni låta bli att läsa denna då. ;)

Namn: Marie och jag valde mitt nick för att jag kör hoj (om än inte för stunden då skrället vägrade att starta igår :mad: )

Familj: Fiskar, delad vårdnad med ett ex om en yorkshireterrier och särbo m en galen biker/tradar-skåning. (förhoppningsvis snart sambo om man får jobb i Skåneland nån gång)

Bor: 2a med balkong i Hökarängen, Stockholm, innehållande bla 2 akvarier: 65l & 200l, började med akvarier för ca 9 mån sen(!).

Utbildning/jobb: Djurvårdare från gymnasiet och Socialpsykolog från högskolan. Jobbar som forskningsadministratör för tillfället.

Gillar mest på zoopet: Alla kunniga människor och hjälp som man får. Sen alla nya vänner som jag lärt känna och roliga saker som vi hittar på. Tack alla! Läser mest forum, dagböcker, annonser och artiklar.

Beskriver mig bäst: omtänksam, svart/vit, glad, initiativtagande, drivande, planerare, hojåkare, hundälskare, akvarienörd, rockare (svart,goth o tyngre), bokmal, tecknare, händig, sömnadskreatör, huslig (hmm.. skrev jag verkligen det där?! :rolleyes: ) och mycket mer såklart...

Om nån vill veta nåt annat så är det bara att fråga. :) Nån annan som vill fylla på med lite info sig själv?
#2 - 10 juni 2005 10:18
Jag hänger gärna med i denna presentationstråd då jag tycker samma som du. Bra initiativ

Namn: Marie och jag valde mitt namn för att jag heter Marie och mitt efternamn börjar på J.

Familj: 2 döttrar (17 & 19), 1 svärson (21), 2 hundar (sibirian huskykorsn & labbkorsn), 1 svart katt. En bunt med olika fiskarsom bor i 12 akvarium från 19 l - drygt 1 kubik. Har en särbo som bor i Göteborg.

Bor: vi bor i en 4:a med balkong som är en 3:a och en 1:a som är ihopbyggd. Denna lägenhet ligger i Stenungsund som ligger vid västkustens vackra havskust.

Utbildning/jobb: Utb undersköterska, utb ungdomsledare, utb ekonom och Industriell IT/styr/underhålls/drifttekniker. Jag jobbar på Volvo i Göteborg.

Gillar mest på zoopet: att jag har fått möjligheten att få träffa likasinnade kamrater som jag idag kontinuerligt träffar. Jag gillar att kunna få nyttja denna kunskapsbank som finns här på forumet med bla all fakta som Kjell och Christian gjort, och alla zoopetare som med sin enorma kunskap som delat med sig av sin kunskap till mig, som har gjort att jag är en bättre akvarist idag än vad jag var för några år sedan. Jag gillar också att få dela med mig av min kunskap till nya akvarister (även gamla ibland).

Beskriver mig bäst: är väl att jag är en social och kramig tjej med stor framåtanda. Jag försöker se möjligheterna istället för problemen i de flesta lägena.

Övriga intressen: båtar, hästar, hundar och umgänge med andra människor.
#3 - 10 juni 2005 10:24
Rödlöga/Björn

[font=Comic Sans MS][color=blue]Namn: Björn heter jag och nick är RÖDLÖGA. Rödlöga är en ö i Stockholms skärgård. Och man kan väl säga att jag mer eller mindre är uppvuxen där. Mitt hjärta bor där på heltid.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue] [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Familj: Min familj består av min sambo och fyra barn. Just nu bor även min bror här. På djurfronten så ser det ut så här: 4-5 Akvarier och ett marssvin som heter Marvin efter gitaristen i The Shadows.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Bor: Hyresrätts radhus på ca 107 kvm I Åkersberga ca 4 mil norr om Stockholm.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Utbildning/jobb: Utbildad fastighetsskötare och jobbar som teatervaktmästare åt Österåkers kommun[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Gillar mest på zoopet:Folket som berikar Zoopet med sin närvaro. Informationen om min hobby.[/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Beskriver mig bäst:Är 38 år och född i fiskarnas tecken (vad annars)Är väldigt romantiskt lagd enligt min flickvän. Är pratiskt lagd tyker om att snickra. Ganska snäll (enligt andra). Lider av dyslexi och dåligt självförtroende. Tycker om att träffa vänner och göra saker ihop. Huslig/familja människa. Tycker det är trevligt med lugna hemma kvällar. Naturmänniska som tyker om att vara ute i skärgården och då främst på mitt paradis Rödlöga. [/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=blue]Intressen: Akvariehobbyn, dykning och matlagning/bakning.[/color][/font]
#4 - 10 juni 2005 10:30
[QUOTE=mckvinnan]En del kanske tycker att det är lite onödigt med tanke på att det finns en presentation om man går in på varje person men men.. då får ni låta bli att läsa denna då. ;)[/QUOTE]
Slutar läsa här... ;-)
#5 - 10 juni 2005 10:52
[QUOTE=petnym][QUOTE=mckvinnan]En del kanske tycker att det är lite onödigt med tanke på att det finns en presentation om man går in på varje person men men.. då får ni låta bli att läsa denna då. ;)[/QUOTE]
Slutar läsa här... ;-)[/QUOTE]Såg inte det ironiskt roliga med ditt inlägg. Ett sånt inlägg kunde du låtit bli att skicka.

Rödlöga; Jag har själv jobbat som fastighetsskötare och det är nog det bästa jobb jag haft. Teatervaktmästare lätt väldigt intressant. Är det något särskilt du gör då förutom det vanliga inom fastighetsskötsel? Teater låter pampigt!
#6 - 10 juni 2005 10:58
Namn: Henrik, mitt nick är en blandning av mitt och min sambos namn. Då tanken från början var att både skulle nyttja forumet....

Familj: Sambo (alltså) och i lägenheten bor också Tyra (4 månaders kelpievalp), en leopardgecko, dvärghamstern Agaton och inte minst akvariet.

Bor: 2:a i Enskede, Stockholm

Utbildning/jobb: Djurvårdare från gymnasiet. Är numera tjänsteman på Sveriges högsta beslutande oragan. Det vet ni väl vilket det är ;)

Gillar mest på zoopet: Självklart att man kan få svar på alla konstiga frågor man har. Sen finns det ju en massa matnyttigt som artregister m.m.

Beskriver mig bäst: En ganska glad, snäll person. Som tidvis blir otålig när saker tar för lång tid. Älskar fotboll (till min sambos förtret) och hatar det som kallas motorsport framförallt Speedway.

Nu känner ni mig!
#7 - 10 juni 2005 11:02
[QUOTE=Marie J]
Rödlöga; Jag har själv jobbat som fastighetsskötare och det är nog det bästa jobb jag haft. Teatervaktmästare lätt väldigt intressant. Är det något särskilt du gör då förutom det vanliga inom fastighetsskötsel? Teater låter pampigt!
[/QUOTE]
Mycket möblering. Uppkoplin av ljud och ljus. Det är en liten teater med några lokal revyer, barn/skolteatrar, lite musikförestälningar och möte/konferanser. Omväxlande jobb, ibland stressigt ibland lungt.
#8 - 10 juni 2005 11:14
Jag hänger också på!

Namn: Hasse Häljeskog. Därav mitt fantasilösa nick.

Familj: Hustru, dotter född -95 och son född -00. Fiskar o sköldpaddor får väl också räknas in.

Bor: i villa i Floda, Lerums kommun. Bodde fram till i våras i Huskvarna, men flyttade pga dålig arbetsmarknad. Valde Floda pga ett barnvänligt och naturskönt läge, lagom pendlingsavstånd till Göteborg med bra förbindelser och rimliga huspriser.

Utbildning/jobb: Högskoleingenjör Data och gymnasieingenjör eltele. Jag jobbar snart på LIMAB i Göteborg som projektledare och systemutvecklare/programmerare.

Gillar mest på zoopet: en naturlig mötesplats för akvarister där man kan ta del av andras erfarenheter och kanske ibland bidra lite själv också. En plats för tidsfördriv och humor när man vill bryta tristessen. Tillbringar mest tid i forumet och läser alltid dagböckerna (:) ), nån gång ibland kollar jag i medlemmarnas fotoalbum också.

Beskriver mig bäst: tja...är halvvägs genom livet, är ganska envis på gott och ont men samtidigt ödmjuk, känslomänniska. Är både praktiker och teoretiker, snickrar gärna på huset eller gräver i trädgården lika gärna som jag sjunker ner i djupa funderingar kring allt och inget. Problemlösare. Naturmänniska och kanske lite drömmare ibland... musiksmaken ligger åt den tyngre rocken sedan tonåren, men är ingen fanatiker. Har börjat blogga på allvar...

Övriga intressen: fotografering (mest digitalt idag), böcker, film, trädgård och naturupplevelser i olika former.

Keep on writing, boyz an' girlz.
#9 - 10 juni 2005 11:25
Namn: Eva Mohlin, nicken för att det är enkelt, och könsneutralt. Alternativt nick; Halvdansken

Familj: Gift sedan 2000, katt Billie efter Billie Holliday, eftersom hon var liten, svart o tunn när hon promenerade in och bosatte sig. Fiskarna räknas knappt, då de är pynt till växterna! Mja...ancistrusbebisarna ÄR söta...

Bor: I Danmark, Sengeløse. Hus med stor tomt (3500 m2) på landet. 500 meter grusväg upp till huset som inte är framkomlig när det kommer för mycket snö. Bodde i Nya Zealand några år men det var lååååångt borta.

Utbildning/jobb: Systemvetare -83, programmerare (Cobol o Java), projektledning. Jobbar jag på CSC, efter det att vi (SAS data) blev sålda.

Gillar mest på zoopet: Trevliga och duktiga människor som man på nåt sätt blivit kompis med.

Beskriver mig bäst: Aningen rastlös. Öldrickande och dartspelande. Tycker om växter, både över- och undervattensvarianterna. Ganska praktisk, vilket är nödvändigt då vi renoverar huset - vi är inne på 4e året nu - och jag är grundligt trött på murbruk o damm.
#10 - 10 juni 2005 11:45
Namn: Linda och mitt efternamn börjar på A.. Fast det gissar jag att ni kunde räkna ut.

Familj: Sambo och förlovad med min pojkvän Christian sen över 4 år tillbaka. Sen har vi med våran lilla Maya (amstaffblandis) på 7 månader, vilket i sort sätt innebär att vi har en galen hund hemma nu. Snart dax för löp. ;)
Sen har vi med en råtta(bli inte arga, är ju lag på att man ska ha två minst, vi hade hans bror med tills för två veckor sen) vid namn Sivert.
Plus akvariumet på 540liter. Och allt detta i en tvåa.

Bor: Bor i den otroligt stora staden Bromölla som ligger vid Kristianstad som ligger i nordöstra skåne för er som inte vet det. Är sthlmare ifrån början och håller ofta till i Solna trakterna. Har mina föräldrar där.

Utbildning: Pluggar upp det sista på gymnasiumet. Sen hade jag tänkt läsa de kurserna som krävs för att ha zooaffär. Så drömmen är att öppna eget. Man måste få drömma i alla fall.:o
Gillar mest på zoopet: Har inte fått mitt guldmedlemsskap aktiverat ännu så jag känner inte till allt ännu. Men kan redan nu säga nu att mina favoritet ställen här är forumet och arkiven.

Beskriver mig bäst:
Humm.. Har svårt att beskriva mig själv.. Gissar på snäll, vill att alla ska vara glada. Försöker lösa allt.. :D Och ser nog saker rätt postivt spec när det gäller att få in flera djur..
#11 - 10 juni 2005 12:35
[QUOTE=mckvinnan]Fick idén av Raven i en annan tråd där han skrev följande:

"tenderar till att va "ospecifik" om vissa saker.
kanske dags att starta en presentationstråd ;)"[/QUOTE]

aldrig varit mycke för å fylla i profil och vetatt jag inte är ensam :)

mitt namn är Christer är 25år (tror jag kommer aldrig ihåg) och är tyvärr redan pensionär.
bor i den delvis vackra staden Göteborg 4min gångväg från Herkules Zoo http://www.zpet.se/forum/images/smilies/tongue.gif

Har ett litet akvarium på 37L med 5 kardinaltetror och 3 körsbärsräkor men skall nångång ha in ett större men då jag skall skaffa katt får det vänta.

Beskrivning av mej det skulle väl va "trött sur å grini", envis, extremt glömsk, har ett sätt att skriva som en del uppfattar som kallt.
är väldigt bra att skriva på samma sätt som jag pratar vilket kan låta lite konstigt.
favoritsysselsättning ligga i soffan halvsova å titta på fiskarna eller köra moppe på vägar ute i skogen.
spenderar ALLDELES för mycket tid vid datorn och i sängen

mitt nick kommer från fantasyböcker där det förknippas med ondska mystik och djävulens trotjänare (är dock harmlös bortsett från mina ibland vassa ord)
spenderar tid på zoopet då det finns mycket folk här jag tycker är vettiga å kommer med bra tips och roliga skämt.
#12 - 10 juni 2005 12:49
Raven betyder väl korp, gamla klassiska asafåglar, Hugin o Munin. De var ju goda.
#13 - 10 juni 2005 13:32
Namn: Lars-Olof Arvids. Jag använder mitt riktiga och fullständiga eftersom jag inte brukar ha något att dölja. De flesta känner mig dock bättre som Olle.

Familj: Ledig! :) Jag bor ensam med alla mina fiskar. Samt fåglarna i mina holkar, fjärilarna och humlorna på min äng o s v.

Bor: I ett hus ute på landet mellan Stenungsund och Ljungskile, med skogen inpå knutarna. Hyr det av en värd som bor alldeles intill på en liten gård.

Utbildning/jobb: Har läst vilt- och naturvård i två år på folkhögskolan i Stöllet. Jobbar på ett naturkonsultföretag i Stenungsund: www.naturcentrum.se

Gillar mest på zoopet: Mycket bra information om allt inom akvariehobbyn. Trevliga diskussioner i forumet.

Beskriver mig bäst: Fyller 40 i höst. Är väl ganska lugn och snäll. Inte särskilt praktisk/teknisk men har ganska bra teoretiska kunskaper om en hel del.

Övriga intressen: Allt i naturen! Botanik, fåglar, småkryp, större djur, trädgård, naturfotografering...

Olle
#14 - 10 juni 2005 13:58
[color=yellowgreen]Namn: Hanna. Och mitt nick Gladhertha kommer från hunden Hertha, som ja...öööh..alltid är glad (?)

Familj: Mamma Cilla, Pappa Per (PG), Lillasyster Tilde, hunden Hertha och fiskarna i mina 2 akvarium...:) Och om så räknas några spindlar i källaren.

Bor: Radhus i vällingby med tomt.

Utbildning/jobb: Grundskola.

Gillar mest på zoopet: Att det är öppet och vist. Min favorit´portal.

Beskriver mig bäst: Jag är 11 år (-94) och bor då i Vällingby. Jag envis, lite kaxig, lättirreterad och rätt flamsig av mig. Jag tar min hobby på stösta allvar och bringar i stort sätt all min tid åt den. Jag gillar att bli respekterad av äldre människor en mig själv och det tycker jag att jag är värd att få vara också.

Intressen: Akvariehobbyn, kompisar (alicia speciellt), läsa, Hertha, akvarielagret :rolleyes:.[/color]
#15 - 10 juni 2005 14:49
Namn: Meta - valde sukito för att det är ett Japanskt verb som betyder 'gillar också' :) Använder detta namnet lite överallt och har gjort det i flera år.

Familj: sambo med gizman som jag träffade på spraychat och 62 fiskar. Jag har annars mamma, pappa, min brorsa och hans fru och två barn hemma på Sunnmøre på västkusten av Norge. Näraste stad - Ålesund - som ligger ungefär mitt imellan Bergen & Trondheim.

Bor: i Oskarshamn i Småland.

Utbildning/jobb: Utbildat inom den norske kirke på administrativt plan. Vurderar återgå till plugget och utbilda mig till präst :) Jag är för tillfället arbetslös.

Gillar mest på zoopet: artsbeskrivningerna & forum. Alltid någon som kan svaret på det man frågar om juh :D

Beskriver mig bäst: prat- och skrivglad norsk tjej med glatt humör för det mesta. Provar behandla alla som jag själv vill behandlas och är stort sätt trevlig mot alla.

Övriga intressen: datorer, dataspel, böcker, akvarium, körsång, film, musik, handarbete.
#16 - 10 juni 2005 15:09
[QUOTE=mohlin]Raven betyder väl korp, gamla klassiska asafåglar, Hugin o Munin. De var ju goda.[/QUOTE]

jo Raven betyder korp.
korpen är även helt svart och blir därför ondskans följeslagare ibland.
#17 - 10 juni 2005 15:15
Cotterpin:

Namn: Jenny

Familj: Gift med Mikael, två katter och 3-4 akvarier.

Bor: 4:a i centrala Kungsbacka (strax söder om gbg)

Utbildning/jobb: Utbildad datortekniker och innom ekonomi, jobber som ekonomiassistent

Gillar mest på zoopet: Alla underbara människor! Zoopet-Väst träffarna ligger högt i kurs med!

Beskriver mig bäst: Datornörd och har väldigt lätt för att gilla och prata med folk :)
#18 - 10 juni 2005 15:56
Namn: Se mitt nick
Familj: Ja
Bor: Se presentation
Övrigt: Se presentation
;)
#19 - 10 juni 2005 16:45
Namn: Conny Lindahl. Valde gizman eftersom jag använt det namnet rätt länge på olika forum och chattar runt om. Namnet kommer från filmen Gizmo (inte från filmen gremlins) och när jag började surfa runt (innan IT boomen) så fanns det inte många som hette så. Det tog dock inte lång tid innan en massa peroner fanns med samma nick som mig och alla var tjejer. För att slippa att bli betraktad som tjej hela tiden ändrade jag från gizmo till gizman :)

Familj: sambo med Meta (sukito) som jag träffade på spraychat och 62 fiskar. Mina föräldrar och min syster bor i Märsta/Arlanda. Flyttat hit på grund av arbetssituationen i Märsta då Al Quaida körde flygplan i USA...

Bor: i Oskarshamn i Småland.

Utbildning/jobb: Arbetslös, men utbildad starkströmstekniker samt systemarkitekt (Data/IT)

Gillar mest på zoopet: artsbeskrivningerna & forum. Alltid någon som kan svaret på det man frågar om juh :D (kopierade min älskade Metas text... den stämde så pass bra överrens med vad jag tycker :D)

Beskriver mig bäst: Snäll och omtänksam kille som gillar fred och frihet. Gillar att lära mig en massa meningslösheter och älskar Naturvetenskap.

Övriga intressen: datorer, dataspel, böcker, akvarium, film, musik... Massor :)
#20 - 10 juni 2005 17:19
[QUOTE=Guy Palm]Namn: Se mitt nick
Familj: Ja
Bor: Se presentation
Övrigt: Se presentation
;)[/QUOTE] den gillar jag bäst:D
#21 - 10 juni 2005 17:48
Nick: mitt namn Solveig samt att jag alltid är "glad" :)

Familj: 2 ohängda ungar

Boende 4:a Skövde (dock halvvägs hem till Sthlm)

Utb/Arb: Psyksyrra som gått vilse, för tillfället finns jag i hemsjukvården*2

Hobbies: obotligt läsgalen slöhög med div motivations problem....
Fiskarna så klart ! mm mm

Hur är då jag: Galet kontrollfreak med god självkännedom och en stor portion självironi....Med andra ord en medmänniska med stor empatisk förmåga.........

Hade best alles
#22 - 12 juni 2005 17:56
Namn [FONT=Comic Sans MS][COLOR=Navy]Katharina. Tog nicket Mogwai då jag började att chatta för att otal antal år sedan, det var även på den chatten med det gänget som jag blurrade med då, som jag fick smeknamnet "pälsbollen". :p [/COLOR][/FONT]

Familj [FONT=Comic Sans MS][COLOR=Green]Sambo med en kamerafreak samt Grabbarna Grus. [:-62] [:-62] dvs Musse af Galenpanna samt Friherre von Oliver. Och så klart mina 2 st akvarier. :D
Förlorade tyvärr min mor i ett slags blodcancer för snart ett år sedan, och nu nyligen min bästa vän, även hon i sviterna av den lymfkörtelcancer hon drabbats av. Deras skratt och leende ekar i mitt minne och fyller själen med sol.
Under det år som gått så har även min sambos föräldrar somnat in och vandrar nu åter tillsammans i evighetens dal. det var som hans mor sa vid begravningen av hans far, "Hasta inte lilla Lennart, jag kommer snart efter dig.", och det gjorde hon, 4 månader efter kom hon till han.
Jag lovar att et var tomt i huset på Gotland nu då vi var där i somras men det är tidens gång. Allt är inte menat att vara för alltid....
Den 3:dje augusti i år ( - 05 ) så vart jag faster till en underbart söt liten Alice.[/COLOR][/FONT]

Bor [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkOliveGreen]I Åkersberga. Out in the middle of Roslagen. Älskar att det är nära till skärgården och mycket natur. Huserar för närvarande i en 2:a i Bergaparken, men denna kommer snart att bytas ut mot någe större, med plats för fler akvarier..... ;) [/COLOR][/FONT]

Utbildning / jobb [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkSlateBlue]Kravlat mig igenom både grundskola och gymnasium samt lite KomVux och högskola, men jag är och förblir mer praktiker än att lära mig genom att läsa mig till det. :confused:
Jobbar som receptionist / konfernsevärd på Landstingshuset, och började där nu direkt efter sommarens semester. Slutade på gamla jobbet innan semestern och började direkt på det nya efter semestern. Ibland ska man ha tur !!
[/COLOR][/FONT]

Gillar med Zpet [FONT=Comic Sans MS][COLOR=DarkRed]Att få träffa så många med liknande intressen som en själv, och det från de mest spridda delarna av detta avlånga land. Människor som man troligtvis aldrig skulle kunna ha snackats vid, och än mindre träffat utan Internet.
Få svar på frågor om nyuppkomna problem och till en viss del även kunna hjälpa andra med den egna kunskapen som man lärt sig genom hobbyn. :) [/COLOR][/FONT]

Beskriver mig bäst [FONT=Comic Sans MS][COLOR=Indigo]Öppen glad och nyfiken på det mesta. Då mina gamla vänner svek skaffade jag en helt ny bekantskapskrets via chatten, samt träffade även min sambo. Vilken chatt ?? Aftonbladets gamla 35+ såklart !! Den är tyvärr nerlagd nu......
Vet att livet inte serveras på någon silverbricka och riktiga vänner är bland det mest värdefulla som man har !!
Är rak och ärlig och skyr falskhet och lögn.
What comes around goes around..... ;)
Jag är som jag är, och vill folk ha mig på annat sätt har de kommit fel.[/COLOR][/FONT]

Övriga intressen [FONT=Comic Sans MS][COLOR=RoyalBlue]Har en kolonilott på 300 kvm med en stuga på, som det iår inte blivit så mycket gjort på som man önskat men men....än finns det tid kvar. Min kropp är inte speciellt samarbetsvillig så fort det blir kallt. Bor på bottenvåningen och har en utplats som fylls med en massa grönt under sommartiden. [:-23] [:-23] [:-23] [:-23] [:-23] [:-23] [:-23]
Gillar att segla i Stockholm skärgård, plocka svamp på hösten, och vara ute i naturen i allmänhet.
Gotland är en fantastisk ö som jag har haft förmånen att få tillbringar många veckor av somrarna på, men detta är slut nu på grund av sambons båda föräldrar nu är borta. Tack för den underbara tid jag fick med er, Annika och Lennart. [:-64]
Älskar att resa, och London är väl en extra liten favorit för mig. Fråga mig inte varför men det känns som jag kommer hem varje gång jag är där.....
Mitt senaste projekt är att jag nu ska satsa på att ta MC-kort, varning p stan alltså !!! :D :D :D :D :D [/COLOR][/FONT]
#23 - 12 juni 2005 18:46
Namn:
Jag heter Jan Thorstensson och har valt ett nick som skvallrar om ett av mina intressen – musik. Jag har alltid varit svag för blues och hederlig rock ’n roll. BB King fick låna ut sitt smeknamn till mig :)

Bor och jobbar:
Jag är född och uppvuxen i sommarstaden Vadstena. Sedan ett par år tillbaka bor jag tillsammans med sambo på landet. Jag jobbar på en utvecklingsavdelning tillsammans med 100 andra där jag utvecklar programvara för inbyggda system.

Intressen:
Musik. Jag bänder gärna gura ofta och länge och har sedan några månader tillbaka startat ett bluesband.
Djur & natur. Framför allt är det tropiska fåglar och akvariefiskar som gällt under mitt liv. På slutet 80-/början 90-talet bodde jag i en lägenhet och inredde hela klädkammaren med uppfödningsburkar. Samtidigt fick ett sovrum inrymma en större fågelvoljär där jag födde upp Australiensiska parakiter.
Motorsport (var aktiv inom speedway under nio intensiva ungdomsår).
Elektronik. Bygger lite småprojekt för hemmabruk.
Fotografera. Kombinerar gärna det med vandring i skog och mark.
Båtliv. Jag är utbildad sjöräddare och har i flera år varit aktiv i den ideella organisationen Sjöräddningssällskapet ( www.ssrs.se ). Jag saknade en räddningstation i närområdet så omkring '99 startade jag och en arbetskamrat upp en station i Vadstena. ( www.ssrs.vadstena.nu ) där jag även knopade ihop och drev hemsidan.
I samma veva lade jag ner ett par tusen ideella timmar på att programmera upp en internetsajt för alla besättningarna landet runt (ett intranet med forum etc. inom ssrs).

Jag drabbades för några år sedan av det som bara drabbar andra – cancer. En ovanlig variant av leukemi (blodcancer).Allt rasade men efter diverse behandlingar och operationer mår jag i dag bra. Båtlivet och lite annat har fått stå tillbaka sedan dess, så nu är det mest lite pill med hus&hem, musiken, och sköta om djuren på ”farmen” som gäller.

Gillar mest på zoopet:
Forumets gröna avdelning.

Beskriver mig själv:
Lugn, osocial, envis, teknikintresserad med mycket humor i bagaget som gärna tar en pilsner i bastun.
#24 - 12 juni 2005 20:50
Mitt nick och mitt namn: [font=Comic Sans MS][color=#ff00ff]Som många andra tjejer från västkusten som hittat hit till zoopet så heter jag Maria. Nicket är hälften av sambons namn, Lennie, och hälften av mitt, då blir det ju Lenmar. I början var det han som var mest aktiv här på zoopet och jag var helt vansinnig för att vi hade skaffat akvarium. Han påstod att det skulle vara så rofyllt... Jo, jag tackar jag! Rofyllt?? De jagade ju livet ur varandra de nedrans fiskarna! Varje dag var en kamp mot nitrit och varje påse fisk vi bar hem resulterade i vita pricken!! Vad var det som var så rofyllt med det??? Jag satt med ångest och tittade in i akvariet och undrade om de hade det bra!! Nojan sitter fortfarande kvar och jag kan inte påstå att jag njuter av ron det skulle skapa. De jagar fortfarande varandra och nitritmätningarna gör jag än och nu har vi vita pricken i akvariet!!! Fast det är väldigt roligt för det mesta!![/color][/font]

Familj: [font=Comic Sans MS][color=darkorchid]Min sambo Lennie, våra 2 döttrar, en sexåetthalvtåring och en treåring. En perserkatt som heter Selma och alla våra nio akvarier. [/color][/font]

Bor:[font=Comic Sans MS][color=purple] Partille kommun, Sävedalen.[/color][/font]

Utbildning/Jobb: [font=Comic Sans MS][color=darkslateblue]Har en fil kand i Kostekonomi från Göteborgs universitet. Jobbar som Husmor på en gymnasieskola i Göteborg. Storttrivs med detta! [/color][/font]

Ord som beskriver mig: [font=Comic Sans MS][color=blue]Född i Vågens tecken och är en typisk sådan (enligt mig själv!) Diplomatisk, romantisk, vankelmodig, svårt att bestämma mig. Tidsoptimist definitivt!! Nyfiken, Översocial (enligt min sambo!), kan uppfattas som lite grinig ibland. Självkritisk och lite kontrollfreakig. Noggrann å pedantisk med smådetaljer men hela mitt hem kan rasa om jag inte haft "lust" å städa.[/color][/font]

Senaste bok jag läst: [font=Comic Sans MS][color=royalblue]Johanne Hildebrandts triologi om Valhalla; Freja,Idun och Saga. Läs dem, de var SÅÅÅ bra!![/color][/font]

Det bästa jag vet: [font=Comic Sans MS][color=teal]Mina barn, goda vänners sällskap, köra bil, läsa en bra bok, ärliga raka människor som säger sin mening, sol och värme, Sally Santesson och HUMOR![/color][/font]
[font=Comic Sans MS][color=#008080][/color][/font]
Det värsta jag vet: [font=Comic Sans MS][color=seagreen]Oärlighet och falskhet, självgodhet[/color][/font]

Vad jag gör på min fritid:[color=olive] [font=Comic Sans MS]Återkommer när jag vet vad det är!![/font][/color]

Vad jag hellre skulle vilja göra på min fritid: [font=Comic Sans MS][color=sienna]Måla, skriva, läsa och njuta lite mer av livet.[/color][/font]

Det bästa med zoopet: [font=Comic Sans MS][color=red]Att det är en sån underbar mötesplats för människor med akvarieintresse. Jag tycker man lyckats samla både de klokaste, de mest erfarna, de alldeles nya och de något kunniga, växtexperterna, ciklidfreakarna, platyälskarna mm mm. Utan zoopet hade jag aldrig haft så goa vänner som jag har idag och som jag faktiskt kan diskutera vita prickar och vattenvärden utan att de höjer på ögonbrynen och ser ointresserade ut! Dessutom förstår de glädjefnattet över alldeles nya små fiskbebisar OCH de delar den med en!!! Såna kompisar är himla bra att ha!!![/color][/font]
#25 - 2 juli 2005 21:01
Namn:
Daniel Larsson och mitt nick hänger kvar från gymnasietiden där jag hade en Casio-miniräknare där man kunde skriva hexadecimala tal som bla består av abcdef och av dom kunde man bilda "defdac" som jag då tyckte lät "tufft". Innan kallade jag mig "Danco" inom Amiga-scenen där jag gjort lite låtar till diverse demos och spel.

Bor och jobbar:
Uppvuxen i Örebro men efter lumpen i Linköping på nerlagda A1 som sambandsgruppbefäl så blev det universitetet där jag kom in på civ.ing.utbildningen DataTeknik där jag aldrig tog examen. När IT-bubblan var ett faktum hade Framfab sugit tag i mitt grepp och jag insåg att jag kanske borde börjat jobba tidigare. Å andra sidan har jag faktiskt haft användning för all konstig matte och fysik man fick lära sig och njuter av att lsa praktiska såväl som teoretiska svåra saker. Det mesta jag lyckats med beror enbart på extrem envishet och extremt tålamod på gott och ont. Efter unviversitetet fick jag någon slags fetish där jag måste avsluta alla projekt jag börjar med vilket lyckas i ca 50% av fallen vilket inte är dåligt med tanke på hur mycket konstiga idéer jag hela tiden får.

Numera jobbar jag på ett konsultbolag Ericpol som hittils jobbar helt mot Ericsson.

Intressen:
Musik. Under universitetsperioden kom jag ikontakt med en polare Daniel Sandberg som jag ser som en av mina närmsta vänner. Han och jag fick erbjudandet att starta en studentradiokanal som mynnade ut i ett samarbete med Malte Frisk som numera kör ett eget skivbolag http://www.grooverrecordings.com . Vi spelade house och drum'n'bass och jag ser det som en förmån att få ha jobbat med dom här grabbarna som fullkomligen sprutar ut idéer och tillskillnad från andra skrider till verket.

Motor Är totalt insnöad på BMW av någon outgrundlig anledning. Farsan är motornörd på samma sätt som jag är dator- och växtakvarienörd.

Fotografera. När jag skaffade min Coolpix 4500 så öppnade sig ett helt nytt intresse som kombinerade mina tidigare 3D-renderings och designaspirationer.

Internet. Jag älskar internet. En slogan alla på Framfab körde med lite halvt ironiskt men som hänger kvar. Jag älskar alltifrån grafisk design till komplicerade serverapplikationer.

Diverse. Jag har tävlingsdansat latinamerikanskt, standard och bugg när jag var liten och lyckades knipa SM-guld i latinamerikanskt i juniorklassen vid något tillfälle, Karate, Aikidio, Luft och pistolskytte, men framförallt alltid grejjat med datorer som jag inte skulle klara mig utan någon längre tid.

Gillar mest på zoopet:
Växtforumet så till den milda grad att jag måste säga åt mig själv ibland när det är dags att sluta.

Beskriver mig själv:
Tålmodig, Extremt vresig när jag har lågt blodsocker (har svårt att hålla blodsockret på en bra nivå vilket jag ska söka för), Envis, Tror att allt är möjligt om man har viljan, Stark vilja, Blåögd, Anticynisk, Blyg, Svårt att konversera samtidigt som jag kan vara extremt utåtriktad om jag vill, Privat, Exhibitionistisk, Pålitlig, En gnutta fåfäng men framförallt snäll.
#26 - 3 juli 2005 08:07
Danco som i Fairlight? My room?

Fast jag tror han stavade med K och kom från Stockholm men jag kan ha fel.
#27 - 3 juli 2005 10:39
Nej gud nej. Inte några kända demogrupper =)
#28 - 3 juli 2005 16:00
Roligt i alla fall. Själv kallade jag mig Chimera på amigascenen.
#29 - 3 juli 2005 20:56
Namn: assi sa min lillebror (numera 33 år) när han var liten och det skulle föreställa Astrid.

Familj: Sambo, två vuxna barn på 22 och 20 år. Den äldsta, flickan har i dagarna flyttat hemifrån för andra gången. Sonen, muckade i april, och sa bo på internat och gå på folkhögskola till hösten.

Bor: I länet Västernorrland, landskapet Ångermanland, i Örnsköldsviks kommun, tillhör Grundsunda församling, i en by utanför närmaste samhälle som heter Husum.

Jobb: Är husmor på en liten skola med ca 100 matglada barn och vuxna. Dagis upp till årskurs 6 samt personal. Ska vara ledig 1 år framåt till aug -06! Jag har fått friår!! :)

Intressen: Mitt största intresse är Line dance! Jag har kurser och tycker det är rolig motionsform. Kul med all sorts dans, gammeldans, bugg, styr, squaredance. ( www.husumlinedance.com )
Trädgård vilket innebär blommor och har en liten damm (:"plastbalja":) med 3 guldfiskar.
Har haft akvarium men det har varit några års uppehåll men funderar på att starta upp på nytt till hösten.
Måla, tapetsera är skoj. Har fått sätta upp tapeter dit min dotter flyttade i tre av rummen. Håller på att måla vår veranda vi håller på med här hemma. Tycker det är kul att måla på möbler också.
Växter inomhus, har Palettblad som mina favoriter för att de har så vackra blad, är lättskötta och växer snabbt. Tacksamma växter.
Sitta vid datorn är skoj och göra en hel del föreningsjobb. Digital foto är kul.
Har tagit datakörkortet och funderar på att gå fler datakurser nu när jag ska få friår.

Zoopet: Har bara varit med nån vecka, men här finns mycket kunskap och hjälp att få. Har redan handlat på annonsbörsen i a f. Verkar vara ett trevligt forum och har sett andra "bekanta" från andra forum jag deltar i. (Odla.nu)

Beskriver mig själv:
Ambitiös, nogrann, pålitlig, tålmodig, lugn, utåtriktad (men blyg), glad m.m.
Skulle önska att jag hade mer humör så jag kan säga ifrån!
#30 - 30 augusti 2005 13:13
*bump* :rolleyes:
#31 - 4 september 2005 08:59
Iom att denna tråd blev bumpad, så tar väl jag och fortsätter :)

Mitt nick och mitt namn: Namn - Helena Jartin. Mitt nick, Mayweed, har jag haft i alla sammanhang jag kan minnas sedan ca -95. Kommer från en underbar serie böcker av William Horwood och är namnet på en mullvad.

Familj: Tja, bor med min sambo Manuel som är en stackars Andorran jag lurade hit :). I övrigt har jag mina föräldrar lite längre ned på västkusten och en syster som far runt lite överallt. Har även de raraste katterna någonsin; Leia och Saga. Snällare katter får man leta efter.
Att jag har fiskar känns ganska uppenbart ;)

Bor: Lägenhet på Hisingen i Gbg.

Utbildning/Jobb: Är 'konsult' via Manpower, men har nu jobbat på en support på Volvo i snart tre år, så ibland glömmer jag MP biten av arbetet.
Vid sidan av arbetet studerar jag på halvfart, och tänkte väl komma någonstans med det också :)

Gillar med zoopet: All information man kan hitta och alla trevliga människor som svarar på frågor.

Beskriver mig bäst: Hmm.. Glad och positiv, men ganska lat ibland. Hittar jag ett intresse så kan jag bli lätt besatt periodvis, just nu akvarium..
Gillar att laga mat och träffa vänner. Helst i kombination och helst hemma hos mig.

Intressen: Akvarium, sedan något år tillbaka. Måste hela tiden intala mig själv att det vore dumt att köpa ännu ett akvarium..
Dataspel är väl frågan om det är ett intresse egentligen, men jag och sambon spelar i vilket fall varje kväll *brr*

// Helena
#32 - 15 oktober 2005 18:02
Mitt nick och mitt namn: Helena Jacobsson. Kallar mig Qenzo eftersom min älskade och tyvärr bortgånge rottweiler hane hette så.

Familj: 2 barn, sonen Oliver 7 år och dottern Ronja snart 2 år. Pojkvän.

Bor: Flyttar sista Okt till en 4:a på 120 kvm i Bispgården.

Utbildning/Jobb: Arbetar på Ragunda Hotell och konferensecenter i Bispgården.
Utbildad Hästskötare och har jobbat flera år som det samt Beridare. Något år inom travvärlden har jag i bagaget med, så även inom galoppsportens underbara värld.
Hade en bra tävlingskarriär (hästhoppning) som tyvärr avbröts pga ryggskada.
Kursledare för SBK (Svenska Brukshundklubben). FBU'are (FrivilligaBefälsUtbildningen) med Bassäk-utb (bassäkerhetskapten). Datorer datorer... utb för dessa har jag i drivor.
Påbörjad utb till LabbAss (LaboratorieAssistent) med mål på Patolog.

Gillar med zoopet: Precis allt faktiskt! Har av någon underlig anledning väldigt svårt att slita mig och har genom detta underbara forum lärt "känna" flera mycket trevliga människor.

Beskriver mig bäst: Glad, trevlig med ganska kort stubin. Händig. Lite av "jag kan själv" person, men har lärt mig att be om hjälp då jag går bet. Ganska lat!!

Intressen: Fiskarna förstås, men är också en hängiven hundmänniska. Har idag en "spätt-i-väg" vars namn är Nalle. Nalle är en 2-årig Dobermann. Dvs hunddressyr är det största intresse jag har förutom firrarna. Jag älskar att fiska men det händer inte så ofta nu för tiden. Jakt är också något jag verkligen tycker om, men eftersom jag inte har licens så är det mest slakten jag är med på.
Jag läser mycket Patologi men även massor av andra böcker. Är en riktig bokmal.
Broderier, ScrimShaw (Horngravyr), Tenntrådsbroderier. Hemsidebygge.
Gillar strategispel (PC) eftersom man får tänka.
Vapen. Jag är och förblir en vapenfantast. Såld på främst kulvapen.
Ninjutsu - tränade flera år, dock ej längre.

Har säkert glömt nåt nu, men isf är det ju bara en trevlig överraskning.

Kram på er
/Helena
#33 - 16 oktober 2005 17:58
Namn: Sissi (egentligen Cecilia)
Nick: gladys. Hade en gång en häst som hette så.
Familj: "singelmamma" med sonen 1½ år
Bor: Hyr en 2:a. Letar 3:a. i Hammarstrand.
Jobb: Relativt arbetslös. (springVik) Tidigare arb i travstall.
Utbildning: Natur(bruk) och komvux. Ska dock fortsätta snart igen..
Intressen: Akvarium och allt vad det innebär, hästar, nätet, läser en massa, kladdar ibland.. Bla bla..
Passioner: Trav! (inte spel) och fisk. Älskar sprite zero!!
Husdjur: Bara fiskarna. Men letar efter en trevlig hund som vill bo hos oss [:-33] .
Beskriver mig bäst: Tjurig! Känslig! Impulsiv, Positiv, Kan vara blyg men ibland är jag väldigt utåt. Försöker vara diplomatisk men ibland kan jag inte hålla mig :p.
Bruna ögon. Ganska kort och "för tillfället" ganska tjock.. Mörkt lockigt hår.
Ambitioner: Funderar på om jag ska gå och utbilda mej till psykolog. Människors psyken har alltid intresserat mig.
Nog om mej nu!
#34 - 16 oktober 2005 18:26
[font=Comic Sans MS]Namn: [/font]
[font=Comic Sans MS]Majken med efternamn som börjar på S vilket innebär att på andra ställen på nätet så går jag under Nicket MayaS... Maya kallar jag mig pga min kära far som ofta kallar mig detta.. helt enkelt ett smeknamn men för att göra det lite mer.....hmm exotiskt?? nää speciellt :-D... så satte jag dit ett Y istället för ett J.[/font]
[font=Comic Sans MS][/font]
[font=Comic Sans MS]Familj: [/font]
[font=Comic Sans MS]Jag har 2 barn, en av var sort på 8 resp. 5½ år plus ett litet knytt i magen som jag väntar med min underbara sambo FreddeJ.[/font]
[font=Comic Sans MS]Bor: [/font]
[font=Comic Sans MS]I ett kaos... då vi håller på att bygga om.... den som är nyfiken kan gå in på www.jokijarvi.se och kika. Kaoset ligger ca 1 mil norr om Umeå, en litet samhälle som heter Täfteå.[/font]
[font=Comic Sans MS]Utbildning/jobb: [/font]
[font=Comic Sans MS]Känns som jag är utbildad till det mesta...... eller nått sånt... Har iaf jobbar inom handel, inom metall- och plast industrin, som datorhandledare och cirkelledare... numera så läser jag på komvux för att såsmåningom ta mig vidare till Universitetet.... men fråga mig inte vad jag vill bli när jag blir stor för det vet jag fortfarande inte.[/font]
[font=Comic Sans MS]Gillar mest på zoopet:[/font]
[font=Comic Sans MS]Att jag kan ställa hur korkade frågor som helst och ändå få ett vänligt svar av någon som faktiskt har tid, lust och ork att svara samt det stora plusset att det finns så oerhört trevliga människor här.[/font]
[font=Comic Sans MS]Beskriver mig bäst: [/font]
[font=Comic Sans MS]Just nu... ständigt trött men annars envis, tjurskallig med humör dock rätt blyg men ändå en glad skit.[/font]
[font=Comic Sans MS]Övriga intressen: [/font]
[font=Comic Sans MS]Tja...le fishes sedan hoyor, hoyor samt hoyor..*S* (för den som inte vet är detta porslinsblommor) sedan så älskar jag att läsa men tiden verkar inte räcka till för det mera *suck*[/font]
[font=Comic Sans MS]Tja det var lite om mig....[/font]
#35 - 16 oktober 2005 18:46
[font=Comic Sans MS]Namn:
Oooo, vilket av alla?[/font]
[font=Comic Sans MS]Ida - födelsenamn, Shanks - som kapten, Korpöga - som häxa... [/font]

[font=Comic Sans MS]Familj: [/font]
[font=Comic Sans MS]Mor, far och brorsan. [/font]
[font=Comic Sans MS]Ödlan och fiskarna.[/font]

[font=Comic Sans MS]Bor: [/font]
[font=Comic Sans MS]Hemma....[/font]

[font=Comic Sans MS]Utbildning:[/font][font=Comic Sans MS] [/font]
[font=Comic Sans MS]Den otroligt hemska grundskolan[/font]
[font=Comic Sans MS]Det underbara gymnasiet - djurvård - sällskapsdjur/djurpark[/font]
Ska läsa lite mer på komvux...

[font=Comic Sans MS]Jobb:[/font]
Just nu praktik på en förskola.
Vill jobba med orcas. Måste bara berätta att en till har fötts nu i veckan på Sea World San Antonio... en liten tös.

[font=Comic Sans MS]Gillar mest på zoopet:[/font]
[font=Comic Sans MS]All kunskap som flödar![/font]
[font=Comic Sans MS]Och alla vackra bilder - som inspirerar![/font]

[font=Comic Sans MS]Beskriver mig bäst: [/font]
[font=Comic Sans MS]Spontan, livlig, aktiv, ledare... lever på hoppet så där.... [/font]
[font=Comic Sans MS]Kan dö idag - kan dö nu...[/font]

[font=Comic Sans MS]Övriga intressen: [/font]
Reptiler och fiskar... film, anime, japanska, rollspel - lajv, musik, fantasy, mytologi, religion - wicca.
#36 - 16 oktober 2005 19:08
Namn:Tania

Nick: iTaZ = i (jag) TaZ (från tazmanska djävulen, looney toons) Plus att jag sitter och surfar med en iBook :)

Familj: man 30år, son 3år imorgon, katt 8år, 63l och 170l akvarie.

Bor: I ett radhus i Västerås

Jobb: Resturangbiträde på en restaurang ägd av mina föräldrar

Beskriver mig bäst: Jag är en lat shop-o-holic som älskar att äta god mat.

Vad jag gillar med Zoopet: Utan zoopet hade jag inte haft akvarie. Gillar alla människor som försöker att hjälpa till när man undrar något eller har problem.

Intressen: Fiskarna, shoppa, kolla på film, gosa med min man.

Det var allt om mig!
#37 - 1 juni 2007 14:41
Hmmm.. tråden blev "bumpad" i en annan tråd så jag tror jag fortsätter..

Namn: Annika

Nick: ize har jag använt sen ca 1995 i alla möjliga elektroniska sammanhang. Det kommer från ett callsign jag blev tilldelad i Guardian Angels som jag hade en kort sejour i. [:o] Nåja.. det kan väl räknas som preskriberat nu? Snälla? [:-75]
Nicket uttalas "ajs" eller "Aj see" beroende på vem som ropar. Mitt IRLnamn funkar nog iofs bäst ;)

Familj: Min älskade sambo Mattias och firrarna då.. de får samsas med dammråttorna som springer utmed väggarna..

Bor: Hyrestrea med balkong(tack gode nånnånstans för den!) i Tuve. Längtar efter hus med stoooooor trädgård. Och källare. Och stort kök. Och massa plats.

Utbildning: Lappkast och blandad kompott. Ville bli veterinär en gång i tiden och tänkte att om jag lär mig hur friska djur beter sig så är det lättare att lära sig hur sjuka ser ut? Därmed gick jag "Naturbrukslinjen med inriktning mot djurvård utanför animalieproduktionen" som det så fint hette då. Nu skulle det väl bara heta Djurvård inriktning Zoo skulle jag tro. Spånga Gymnasium var det iaf på.

Efter gymnasiet insåg jag att jag hellre hade djur som hobby än yrke och blev vilsen. Såpass vilsen att jag, via något år inom hemtjänsten, till slut irrade in på dataekonomi och datavetenskap på Högskolan i Skövde. Där fann jag senare min nuvarande passion; användbarhet och interaktionsdesign. Examen 2004 från Chalmers

Jobb: För närvarande som mjukvarutestare via Adecco på AstraZeneca men börjar 1 sept som testledare/interaktionsdesigner på Sigma Solutions

Andra intressen: Många, men gemensamt är att jag nördar loss totalt i perioder. Djur i allmänhet, etologi i synnerhet. Böcker. Kost och träning. Segling. Dykning. Golf. Bakning. Matlagning.
För närvarande pillar jag en hel del med egentillverkat mineralsmink (ÄNTLIGEN har jag hittat en sminktyp som sitter och inte kliar sönder min superkänsliga hud)

Beskriver mig bäst: Selektivt lat, lyssnande och hyfsat allmänbildad tjötröv? ;).

Gillar mest på Zoopet: KunskapsMÄNGDEN .. seek and you will find...
#38 - 1 juni 2007 17:25
Namn: Helena

Nick: Healena - min farmor kallade mig alltid för det eftersom jag inte kunde säga Helena..det blev "Hea" :p

Familj: Maken Joakim, barnen Evelina & Jesper (14 resp. 9 år), gammelvovven Hobbe (11 - årig Cavalier ), kattfröken Naima (6 år), alla våra fiskar (3 akvarium) och en himla massa dammråttor & säkert någon liten spindel :D

Bor: Radhus i två våningsplan - Västerås

Utbildning: Gick undersköterskelinjen på gymnasiet. Har mest jobbat inom vården, men har även varit 1 år inom grafikerbranschen. Har även läst till webdesigner i 1 1/2 år och byggt lite hemsidor till olika företag - på min fritid.

Jobb: Undersköterska på ålderdomshem - tyvärr sjukskriven! Måste omskolas/hitta nytt eftersom kroppen pajjat ihop totalt av de tunga lyften :(

Andra intressen: Film, data, måla/teckna och sjunger i kör.
Är en "skapande" människa !

Beskriver mig bäst: Snäll, lugn och ganska klarsynt tjollerhöna :D

Gillar mest på Zoopet: All kunskap! Zoopet har lärt mig allt det jag kan om mina fisk - kompisar & deras värld...
#39 - 1 juni 2007 18:23
Namn: Cecilia

Nick: "Öronräv" kommer från uttrycket "Att ha en räv bakom örat" - som fick mina vänner att, bara för att få en anledning att använda uttrycket, börja rita rävar bakom mina öron när vi var yngre. Det finns även riktiga öronrävar, insåg jag för ett par veckor sen - Otocyon Megalotis.
IRL nickar jag Räv, Lady, She eller Arne beroende på vänskapskrets.

Familj: Mor, far, äldre bror och en odödlig katt. Både fadern och brodern har varit mer eller mindre inne i akvarievärlden också. det ligger i familjen.

Bor: Luleå, med föräldrar i en relativt stor villa. Planerar en flytt till en lägenhet med två vänner till hösten.

Gillar med zoopet: forumet, artbeskrivningarna stör mig innerligt när jag inte har råd att bli gold -.-

Utbildning/Jobb: ES - bild och form (detta ångrar jag djupt, jag skulle ha valt natur), till hösten ska jag plugga upp de ämnen ES inte erbjöd för att få behörighet till en eller annan marinbiologiutbildning.

Beskriver mig bäst: Tystlåten (som i att jag sällan är intresserad av att delta i konversationer (irl), inte att jag är blyg som ett störande antal människor tolkar det som), konstnärlig, oföretagsam, dryg (internet-dryg i synnerhet), relativt likgiltig och fantastiskt sexig.

Intressen: Akvaristik, språk, mmo/rp/strategispel, litteratur (fantasy/scifi huvudsakligen), naturvetenskap, måleri/skulptering/sömnad, matlagning/bakning
#40 - 4 juni 2007 18:29
Namn: Petter

Nick: Vandal, Jan vandal, Pester, kärt barn har många namn... Vandal är mitt alter ego när jag discjockar techno...

Familj: Utflyttat förstabarn med mor och far kvar i de småländska skogarna, 2 systrar och en katt finns därnere också...

Bor: 2 rum i göteborg, på högsbohöjd

Utbildning: Fritidsledare, Natur-humanist på g-nivå, samt alla arbetsförmedlingens relativt onödiga kurser

Jobb: Parkarbetare/Trädfällare på göteborgs park och naturförvaltning

Andra intressen: Techno, kaffe, öl, vänner, eldkonst samt tvångsmässig shopping

Beskriver mig bäst: Slacker, nörd, faktagalning

Gillar mest på Zoopet: vet inte, har mest ett tvångsmässigt behov av att dela med migav samt söka kunskap...

Övrigt: jobbat 6 år i akvarieaffär, ordnat rejvfester sen 2003, hänger på gbgs roliga houseklubbar
#41 - 4 juni 2007 19:37
Hej tycker också att tråden var ett bra insiativ (Svärord jag kan inte stava till det)

Namn: Fullständigt: David Faustino Alexander Pingvin men i vanliga fall bara David Faustino

Bor: På Hornstull i stockholm

Nick: Mina första fiskar i mitt 70 l

Ålder: Bara 11 [:o]

Det bästa med zoopet: att det finns såklart

Favoritdryck: Cappuchino

Andra Intreesen: Fiskar,sport,Kolonilotten och båten

det var lite om mig och jag lovar att jag är 11!;)
#42 - 8 juni 2007 19:39
Men så kul :D Jag hänger på!

Namn: Mia

Nick: Jag är en mamma som heter Mia (jag är DÖPT till Mia, det är inte ett smeknamn)

Familj: Tonårsson som pendlar mellan himmelsgod och helvetsjobbig ;) en rödrandig katt vid namn Sisa, två majsormar som heter Elvira och Naranja, åtta akvarier med räkor, firrar och snäckor.

Bor: Tvåa högst upp med balkong på Söder. Vill ha större!

Utbildning: Jordbruksskola samt diverse småkurser inom allt möjligt, från bokföring via motorsågning och timmerkörning med häst, till sömnad och drejning och...

Jobb: Ekonomiassistent/löneadministratör. Allfixare och klagomur. Innan dess jobbade jag nio år med layout av tidningar och böcker. Och innan DET inom jordbruket.

Andra intressen: Läsa! Jag läser JÄMT, överallt. Har jag inte en bok blir jag abstinent och rastlös. Älskar även att försjunka i studier av olika ting, typ människors beteenden - och andra djur ;) Syr, snickrar och pysslar med allt möjligt praktiskt.

Beskriver mig bäst: lugn, pålitlig, lösningsinriktad, positivt inställd för det mesta och händig. Snäll - men det låter så dumt - alla kan ju vara dumma ibland...

Gillar mest på Zoopet: Folket och informationen!
#43 - 8 juni 2007 20:13
Namn: Se nick.

Nick: Se namn.

Familj: Mamma, pappa, syster, farmor, farfar, två kusiner med föräldrar, och morbror. Se´n har vi ju menageriet. Först min grå babian (gråbian), som egentligen är katt, och heter Rufus. Eftersom jag inte har nå´n kul förklaring till mitt nick, så får jag väl berätta varför herrn heter Rufus. Jag är egentligen inte mycket för att döpa djur efter filmer och dylikt, men i det här fallet är det nog inte så uppenbart, han är döpt efter en katt som spelar en liten roll i Disneyfilmen Bernard och Bianca (The rescuers). Hos mamma och pappa bor gamla skogisen Kajsa, och lilla hittekatten Pyret. Har två gerbiler, som heter Bernard och Bianca, och varför de heter som de gör... Ja, gissa det om ni kan :p

Se´n har vi Undulaterna Aqua och Sol (gissa deras färger), nymfparakiterna Lotus och Clara, alla fiskarna, och mina tre majsormar.

Ålder: 32

Bor: Hemma ;)

Annan onödig och ointressant fakta: Snäll och ärlig singelkille, som lyssnar på hårdrock, och gillar filmer som t.ex Lord of the Rings, Star Wars, Indiana Jones, och Aliens. Är mycket svag för Disney, Pixar, och DreamWorks.

Bra med Zoopet: Att man kan få hjälp, och att försöka hjälpa andra. Kanske kan man även komma i kontakt med likasinnade.
#44 - 8 juni 2007 20:46
Namn: Maria (Nicket sitter kvar sen tonåren, då jag var hård och besynnerlig).

Familj: Farmor, Pappa och mamma, sambo med styvdotter, syskona å deras barn, kaninerna, fiskarna och jäntans sköldpadda.

Bor: Hus 210kvm om man räknar med biytorna, 1500kvm trädgråd (Love it).

Utbildning/jobb: Kulturpedagog på papper, men jobbar som bibliotekarie på en högstadieskola.

Gillar mest på zoopet: Att det är som det borde va överallt, ge och ta. Undrar man så frågar man, vet man (eller tror man vet) så svarar man.

Beskriver mig bäst: Nyfiken. Ifrågasättande och frågvis. Snäll men ärlig (Säger hellre sanningen än ger en vit lögn, så jag är ju snäll fast ibland tas som elakt för stunden...men oftast så är det uppskattat efteråt.)
#45 - 13 juni 2007 11:33
Namn: Victoria, mitt nick här är namnet på en av mina råtthonor som jag haft..

Familj: Sambo, 2 hundar, 5 katter, 11 gerbiler uppdelade på en hanflock och en honflock, 1 kanin, 1 dvärghamster och vårt akvarium.. (ett litet zoo kan man tycka.. men för oss är det familjemedlemmar lika mycket värda som alla andra) :)

Bor: 3:a en bit utanför Sundsvall i ett naturskönt område..

Utbildning/jobb: Inom hästhållning på naturbruksgymnasium, men bytte sen inriktning efter studenten och blev butikssäljare.. Stortrivs som det..

Gillar mest på zoopet: Ja, läsa intressanta trådar, kunna be om hjälp och fråga kunniga personer om man behöver det..

Beskriver mig bäst: Är lite tystlåten med folk jag inte känner men annars har jag en rätt glappig käft, och pratar mycket, för mycket ibland :D
Är väldigt snäll och omtänksam iaf, bryr mig om allt och alla typ..

Övriga intressen: Ja, våra övriga djur, och lyssna på musik, datanörd är man också, och jag gillar att spela tv-/dataspel osv.. teckna mycket, läsa, studera Japanska som jag gjort 1½ år.. och ja, en massa annat.. :)
#46 - 13 juni 2007 13:33
Namn: Johan Emil Kjær
Nick: Mitt efternamn

Familj: Pappa, mamma, storebrorsa.
Djur: Cairnterrier med namnet Luffe och akvarium med fiskar (se min profil).
Vill gærna ha fler akvarier, men det ær inte møjligt just nu.
Bor: Damark (Ærø) har tidigare bott fem år i mellamsverige och ska kanske fkytta dit igen.
Intressen: Djur, natur, fiske, serier (Kalle Anka, tintin, Asterix, Spirou mm...) och såklart akvarier, ;)
Ålder: 15
Orsak til att jag anvænder zoopet: Det ær en jættebra sida med många bra artiklar, artsbeskrivningar och debatter.
Jag anvænder den också før att jag inte ska glømma bort svenskan.
Ja, nu orkar jag inte skriva nått mer:D

Annons