prinsessor

#1 - 30 september 2015 19:38
Hallå.
Har funderat på om några prinsessor kan fungera i mitt kar (200*75*25 cm längd höjd bredd). Det som kan vara ett problem är att det är ganska strömt. Vet att de vill ha grottor och liknande och det är inga problem.
Vad tror ni om vattenflödet?

Mvh Sara
#2 - 30 september 2015 19:43
Det bör inte bli några problem. Vilken sort har du tittat på:)?
#3 - 30 september 2015 20:10
Sara1982 skrev:
Hallå.

Har funderat på om några prinsessor kan fungera i mitt kar (200*75*25 cm längd höjd bredd). Det som kan vara ett problem är att det är ganska strömt. Vet att de vill ha grottor och liknande och det är inga problem.

Vad tror ni om vattenflödet?

Mvh Sara

Jag tror att du bör komplettera med en streamerpump så du får lämplig cirkulation.
#4 - 30 september 2015 20:19
simpson skrev:
Jag tror att du bör komplettera med en streamerpump så du får lämplig cirkulation.

Tror du? Insug till filterkammare i var ände av karet nere vid botten och utblås från pumphuvudet på ytan från båda hållen... tror det är svårt att ändra det flödet såvida jag inte ökar på det.

Inte kollat på någon specifik sessa än ☺ ska kika bättre imorgon på datorn
#5 - 30 september 2015 22:09
Sara1982 skrev:
Tror du? Insug till filterkammare i var ände av karet nere vid botten och utblås från pumphuvudet på ytan från båda hållen... tror det är svårt att ändra det flödet såvida jag inte ökar på det.

Inte kollat på någon specifik sessa än ☺ ska kika bättre imorgon på datorn

Mellan 10-20ggr akvarievolymen i cirkulation kan du utan problem ha för många Tanganyikaciklider, det är väl tex djuplevande frontosa etc som kanske uppskattar lite lugnare cirkulation.

Nu har jag algätare men de skrapar rent mina streamerpumpar även på utblåset :-)
#6 - 1 oktober 2015 06:09
Ååååh det låter lovande =) Kanske man äntligen kan hitta någon sort som klarar långt smalt och strömt =) de ända som verkar trivas fullt ut är L-malarna och en filterräka som jag glömt namnet på tillfälligt, den sitter några decimeter från utblåset och stormtrivs =)

Neolamprologus Splendens och Neolamprologus Crassus Såg och verkade riktigt trevliga, Får bli en tripp till örebro och se om de har några inne eller om de brukar ha och vad i så fall =) Vet att de aldrig är omöjliga på att ta hem

Annons