Hade tänkt ha Prinsessor av Burundi i ett kar med måtten 150*50*55.
Det känns lite stort för bara Prinssesor, vad för andra fiskar går att ha dom med?
Tors hammare skrev:Finns många att välja på, tex nån Julidochromis art och eller nån snäcklekare. Men det finns plats för ytterligare några arter.
Tors hammare skrev:Chansen är nog väldigt liten, men det finns ju alltid undantag.
Stew skrev:annars kan du göra som jag gjorde. Börja med ett par sessor, som får leka tills karet är fullt :)
Var en väldigt intressant tid, och efter något år var karet fyllt av liv och rörelse. Tomt till att börja med dock :)
Har sålt allt fiskarna nu. Fick en liten slant för dem :)
Tors hammare skrev:Ja det är faktiskt ingen dum ide. Har aldrig haft så själv men sett andras akvarium med bara Prinsessor i och det var både underhållande och häftigt att titta på, som sagt mycket liv och rörelse och fiskar i alla möjliga åldrar.
Rickard Ekstrand skrev:har hittat en som vill sälja 10st prinsessor nämligen, har aldrig haft såna innan men kom o tänka på en annan sak då, hur e det med inavel?
Det är är ganska lätt hänt att det blir så va?
Ska jag bara köpa några av honom då och sen försöka hitta andra?
Stew skrev:Det är ingen fara med inavel bland sessor. Tror att många generationer kan vara syskon utan att det är någon fara.
Har för mig jag läste en artikel om detta en gång, och någon expert får gärna rätta mig :)
Stew skrev:Det är ingen fara med inavel bland sessor. Tror att många generationer kan vara syskon utan att det är någon fara.
Har för mig jag läste en artikel om detta en gång, och någon expert får gärna rätta mig :)