patdah skrev:Vilken butik säljer till det priset?
drd skrev:Jag ska köpa 5 från danmark nu för 4500:- danska kr !
5-7 cm stora enligt säljaren.
Kör och hämtar dom imorron ;)
smegga skrev:Finns inga butiker som har dom det råder export förbud på dom då dom nästan är utrotade i naturen, hittar du dom i butiker är det odlade exemplar.
Jag köpte mina för 1000 kr/st privat.
Och jag letade i ca 1 år för att få tag i dom.
patdah skrev:Jag vet vart jag kan köpa L046 ifall jag vill och då från butik eller från privatperson... men absolut inte för 1200 i butik som Jenny nämner därav frågan...
smegga skrev:Jag vet ju också vart jag kan köpa dom, men i affärer har jag då aldrig sett dom än tyvär. Men skulle dom finnas i butik tror jag att priset skulle ligga på över 1500kr/st beroende på storlek..vad tar dom i butiken du vet att dom finns?
kanske skulle ha skrivit att finns dom i butik så är det odlade exemplar är det vildfångade som nyss kommit in, Så är det smugglade exemplar.
smegga skrev:Ja man kanske inte kan ta hur mycket som helst heller, man ska ju ha råd också. Har du någon anning om storleken på dom??
Olorin skrev:Vad är så märkvärdigt med dessa väldigt dyra firrar? Finns det nån bild eller nåt?
patdah skrev:Nackdelen med att köpa yngel är ju att några ofta inte klarar sig till vuxen ålder... därför säljer man till det låga priset.
Olorin skrev:Ja, det var ju en gullig fisk, men jag kan faktiskt inte riktigt förstå varför man vill betala 1000 spänn för den.
hfh75 skrev:Precis... jag förlorade tre av tio.... dessutom kan man ju bestämma könsfördelningen om man större exemplar...och då blir det kanske inte dyrare i sista ändan ändå...
patdah skrev:I vilt tillstånd är den på väg att utrotas
patdah skrev:Vad heter butiken? Jag ska åt det hållet snart så jag kikar gärna in där i så fall för att kika lite vad dom har för övriga fiskar.
Jenny054 skrev:Ja det är den butiken som finns på Skoghall..
Var där igår och såg en del fina exemplar. :)
http://www.akvarieinterior.com/
smegga skrev:Ja han har väldigt mycket kul i sin butik, såg du några L046 yngel när du var där?? Vet ju att han har stora 46:or...
smegga skrev:Jag tror att det kan vara akvarieinteriör utanför karlstad??
Vet att han sålde ut några yngel för ett tag sen men det är inte alltid det...
patdah skrev:Jag fattar inte varför butikerna envisas med att sälja så små djur :(
patdah skrev:Jag fattar inte varför butikerna envisas med att sälja så små djur :(
Destroy skrev:Nu kan jag dock inte se skillnaden på L333 och L046. Men om man bara vill ha dem för färgens skull så ska man nog ta en tittt på detta:
http://www.zoonen.com/annonzparken/annonz.asp?oid=1438518
Pris: 250:-