problem med att ladda upp bilder.

#1 - 15 november 2012 17:52
försöker ladda in bilder till ett inlägg via panelen "hantera bifogade filer" men det går inte.
jag kommer till fönstret där ja ska välja bilder, ja väljer bilderna ja vill ha och trycker på oki. sen står sidan å laddar men sen händer inget. bilderna blir inte laddade.

har nu ändrat gränsen för storlek på bilderna eller nått sånt?

det är alltså här det inte funkar.

[ATTACH=CONFIG]57464[/ATTACH]
#2 - 16 november 2012 11:39
bumpar upp frågan. äre fler de inte funkar för?
#3 - 16 november 2012 11:42
testar och jag kan lägga upp från mitt galleri men är inte hemma så jag kan inte testa att ladda upp från "servern"
#4 - 16 november 2012 11:43
Pröva rensa webbläsarcachen för säkerhets skull (ctrl+shift+delete och sen välj töm cache eller rensa cache, om du inte vet hur man gör). Eventuellt kan det hjälpa att rensa cookies också, det gör man i samma ruta, men det är lite jobbigare för då blir du utloggad överallt. :)
#5 - 16 november 2012 11:44
yess jag har haft problem med detta... jag får göra som så att jag får gå genom knappen gå till avanserat och där välja lägg till filer
då kommer bilderna med fast som miniatyrer...???
#6 - 16 november 2012 11:47
Hur är det om du laddar in där man kan välja 5 bilder? Det problem jag har haft är att när jag väl vill lägga in bilderna i min text och trycker att alla bilder ska dit så händer det inget, kan inte lägga in en och en heller om jag inte lägger in kortet precis efter sista ordet, det får ej vara mellanslag mellan för då funkar det inte. sen har jag fått flytta bilderna efterhand som dom kommit in.
#7 - 16 november 2012 13:10
det är just grejen med att gå via "avancerat" som inte funkar. att trycka på ikonen här och ladda upp en bild i taget är inga problem.
har rensat cache å kakor men de hjälper inte.
#8 - 16 november 2012 13:16
Kanske är ett eftersläpande fel sen uppgraderingen de gjorde.
#9 - 16 november 2012 13:18
Men om man trycker på pilen ner får man fram bilder så man kan sätta in men bara en i taget och direkt efter ett ord eller punkt, går ej att göra radbyte för då kommer inte bilden fram det går ej att lägga in alla bilder man laddat upp samtidigt för det kommer inte fram, trycker man på gemet så kommer det fram att man ska ladda fler bilder, är det så för dig med?
admin
Christian Alfredsson
#10 - 16 november 2012 18:13
testing
admin
Christian Alfredsson
#11 - 16 november 2012 18:14
Jag rekommenderar att ändra sina inställningar

Gå till inställningar. Klicka på Allmäna inställningar. Ganska långt ner kan man ändra till ett enklare sätt att ladda upp bilder

Ska kolla om man kan ta bort det avancerade.
admin
Christian Alfredsson
#12 - 16 november 2012 18:16
Så nu var den avstängd för alla. Avancerade är inte så himlans bra alltid
#13 - 16 november 2012 19:01
[ATTACH=CONFIG]57508[/ATTACH]Test bold, har inte laddat upp så här innan :)
admin
Christian Alfredsson
#14 - 17 november 2012 09:21
Det betyder att det funkar även för er?
#15 - 17 november 2012 09:50
den avancerade funktionen tycker ja är bra, men just nu har det inte gått att ladda upp bilder.

men nu tror ja mig ha hittat felet, som det verkar så är mina bilder helt enkelt för stora.
hur kan dom vara det? har ni minskat max gränsen? för ja har ju laddat upp bilder i denna storlek förut.
#16 - 17 november 2012 17:43
För mig finns bara alternativet att välja bilder från en webadress när jag gör inlägg. Vid avancerad inställning går det att lägga till bilder men inte vid enkelt läge.
#17 - 17 november 2012 19:53
Bluewing skrev:
För mig finns bara alternativet att välja bilder från en webadress när jag gör inlägg. Vid avancerad inställning går det att lägga till bilder men inte vid enkelt läge.

Så är det här med, värsta NCS-vibbarna och det är jättetråkigt :/ Det är ju den funktionen jag brukar, alltid!
#18 - 17 november 2012 19:59
För mig funkar det som vanligt, dvs att lägga in via "upphämtning" på vår "server" här hemma.

Skratta inte åt mina beskrivningar [:o] vet ju inte vad det heter och it-teknikern (gobben) är upptagen med F1 så han kan jag inte fråga just nu.
#19 - 17 november 2012 20:03
[ATTACH=CONFIG]57544[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]57545[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]57546[/ATTACH]
Test igen, denna testen är när man får bläddra bild efter bild och kan välja 5 i stöten, jag kunnde inte trycka på infoga alla innan för dom kom inte bilderna in utan fick sätta in bild efter bild precis efter sista bokstaven men nu funkar det utan problem.
[ATTACH=CONFIG]57544[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]57545[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]57546[/ATTACH]
Nu testade jag igen, om jag satte text innan så var jag tvungen att vara precis efter punkten för att bilderna skulle läggas in, sen fick jag markera och mellan punkten och bilderna för att flytta ner men nu kom iallafall alla bilder in.
#20 - 17 november 2012 20:09
problem med att ladda upp bilder.

[ATTACH]57549[/ATTACH]

Här har det funnits en bra knapp förut, nu är den borta. Den vill jag ha igen då det är den enda jag brukar..
#21 - 17 november 2012 20:11
jag går alltid in på "gå till avancerat" för att ladda upp bilder, alltså knappen bredvid "posta snabbsvar"
#22 - 17 november 2012 20:15
PiaJo skrev:
jag går alltid in på "gå till avancerat" för att ladda upp bilder, alltså knappen bredvid "posta snabbsvar"

Alla sätt är bra utom de kassa, jag gillade min knapp som den var förut. När jag ska ladda upp bilder på NCS så laddr jag in dem via taptalk för att det är enklare, DaRe pillar fram lösningen så att denna knapp funkar även hos dem.

Det var enkelt, enkelt är bra..
#23 - 17 november 2012 20:33
den knappen du beskriver mathias är jäkligt bra, men den måste ha försvunnit typ nyss för igår fanns den där är ja rätt säker på.

men där tar de ju en jäkla tid om man ska ladda upp en bild åt gången, ja tycker de är bättre i avancerat läge där ja kan trycka upp 15-20 bilder åt gången. går snabbare då :)
#24 - 17 november 2012 20:36
Sv: problem med att ladda upp bilder.

Alla sätt är bra utom de kassa, jag gillade min knapp som den var förut. När jag ska ladda upp bilder på NCS så laddr jag in dem via taptalk för att det är enklare, DaRe pillar fram lösningen så att denna knapp funkar även hos dem.

Det var enkelt, enkelt är bra..

Jag pillar väldigt lite bossep och Joakim Draktoft desto mer.
#25 - 17 november 2012 20:37
MrH skrev:
den knappen du beskriver mathias är jäkligt bra, men den måste ha försvunnit typ nyss för igår fanns den där är ja rätt säker på.

men där tar de ju en jäkla tid om man ska ladda upp en bild åt gången, ja tycker de är bättre i avancerat läge där ja kan trycka upp 15-20 bilder åt gången. går snabbare då :)

Använder inte sidan så, laddar upp en, bläddrar runt lite, finner en bra till och så vidare..

Den är jäkligt bra, passar mig bättre :)
#26 - 17 november 2012 20:38
DaRe skrev:
Jag pillar väldigt lite bossep och Joakim Draktoft desto mer.

Äh, ta åt dig äran ;)
admin
Christian Alfredsson
#27 - 18 november 2012 07:32
Jag har fått till så att fliken kommit tillbaka men inte att det finns en knapp

Tills vidare går det bra att gå via Bifogade filer och klicka på knappen hantera bifogade filer

Ikväll uppgraderar jag forumet och ser om det hjälper.
admin
Christian Alfredsson
#28 - 18 november 2012 07:49
Jag har nu gjort detta: https://www.vbulletin.com/forum/showthread.php/382357-Editor-buttons-in-reply-window-blank

Hur ser det ut? Hos mig blev det inte bättre...
#29 - 18 november 2012 09:45
testar med att lägga in en bild via snabbknappen här i menyraden.

[ATTACH=CONFIG]57565[/ATTACH]
#30 - 18 november 2012 09:47
de funka, får testa de andra sättet ikväll, hinner inte nu.
#31 - 18 november 2012 15:51

admin skrev:
Jag har fått till så att fliken kommit tillbaka men inte att det finns en knapp

Tills vidare går det bra att gå via Bifogade filer och klicka på knappen hantera bifogade filer

Ikväll uppgraderar jag forumet och ser om det hjälper.

Schyssta pepparkakor fanns de formarna i butik? Eller något specialbygge?
admin
Christian Alfredsson
#32 - 18 november 2012 16:20
Formarna fick alla i NCS styrelse en jul. Antar att ni i styrelsen också fixar presenter till varandra ;-)

Jag har hittat att de har en bugg (http://tracker.vbulletin.com/browse/VBIV-13644?page=com.atlassian.jira.plugin.system.issuetabpanels%3Aall-tabpanel) som ingen har fixat än. Jag bevakar den.
#33 - 19 november 2012 08:14

Vi har inte tid med sånt tjafs ;)

Annons