Skaffade, som tidigare nämnt, ett nytt akvarium i förra veckan. Vi bestämde redan innan att ha någon form av bakgrund, liknande BTN. Eftersom BTN stjäl ganska så mycket plats valde vi ett alternativ vi fann på Hornbach (kanonsnygg!).
Nu till mitt problem, akvariet är utrustat med ett alumittstag som verkar vara fästad i aluramen, märket på akvariet är Aquastabil EffectAquarium. Jag ringe inköpsstället och frågade hur man går tillväga att avlägsna staget så jag kan montera bakgrunden och även lägga i frigolitskivan jag skaffat. Detta rekommenderades jag att inte göra, i sådana fall gäller inte garantin! Jag frågade hur det var möjligt att ett sådant "dyrt och modernt" akvarie inte var utformat med tanke på inredningen och fick till svar att bakgrunder, typ BTN, inte var moderna längre och att jag borde såga itu den istället! Vad besviken jag är, både på akvariet och butiken!
Har någon av er avlägsnat ett liknande stag? Vad tycker ni jag ska göra? Staget verkar inte ha någon funktion, enligt butiken ska det stabilisera glaset, men staget sitter som sagt i ramen som bara är en dekoration?