Köpte ett begangnat fluval 3 plus innerfillter för ett par veckor sedan provade det då och det funka inte riktigt från början men efter att ha vart igång en stund så vart det bra flås i det. Nu när det är dax att starta upp ett nytt akvarie så strejkar den :mad:.Den går igång och brummar lite.Inte onormalt högt!Och det blir ett näst intill obefintligt flöde ur den.Nån som har några goda råd på vad som kan göras?Skulle bli super glad om någon kunde hjälpa mej med tipps!
Gör rent inuti själva pumphuvudet, och prova även att köra igång filtret utan filterkassetten då impellern ibland kan behöva en liten knuff till hjälp för att komma igång om den fått för mycket luft.
Nej, gör inte det, men däremot om du tar bort filterkassetten ligger innanmätet på pumpen mer eller mindre öppet för fortsatta studier och rengöring av akvariets klägg;)!
Tack för tipset iaf.Tror du den går sönder helt ifall jag river av locket på den?Det kanske inte går utan att man bryter av någott?
Känns inte som jag har så mycket att förlora..
Toppen, dvs. huvudet med motor och sladd kan plockas bort genom att trycka in på mitten på båda sidors största sida. Jag brukar få igång min fluval 3+ genom att ge impellern en knuff. Gör rent först. Hur går det?