Jag köpte ett begagnad FX5 filter för ca 2 mån sedan och jag tyckte där var bra tryck i det först. Dock så blev där nästan ingen fart i det efter 2-3 veckor och jag kollade då filtermediat (grov och fina materialet) och det var ganska skitigt så jag gjord rent det och sedan har det kört i ca 2-3 veckor igen och jag fick rensa det igen men denna gången så var där inte så mycket skit i filtermaterialet men jag rensade dock lite. Nu har där bara gått ca 1 vecka sedan jag rensade det och nu är där nästan ingen fart i det. Jag har kollat filtermedia men det är nästan helt rent. Jag tog då loss pumpen och rengjorde impellen och nere i impellhuset och fyllde på vatten igen (helt full) och startade upp det men där kommer knappt något ut. Känns som ca 30% av vad där sak komma ut.
Impellen är ok. Jag testade att starta filtret när jag hade satt fast filterhuset igen utan att ha i vatten i kanske 4-5 sek och det lät ojämnt när den körde runt. Nu vet jag ju inte hur den ska låta utan vatten så jag kan inte säga om den är rätt eller ej men med vatten i så låter den inget.
Vad kan vara fel?