problem med hörlurarna till mobilen

#1 - 12 maj 2010 16:14
Har en N95 8GB och till den de vanliga hörlurarna som alltid följer med när man köper telefonen. Men så tycker jag att det gör lite ont och de sitter väl inte så bra, så jag gick in på Siba idag och köpte Skullcandy för 249 kr. Jag tycker inte att jag behöver mer avancerade än så. Sitter bra i öronen också och det var bra ljud och en liten mikrofon. Allt var bra när jag kollade upp den. Stängde av och satte igång den igen. Nu kommer problemet. DET BARA SURRAR I LURARNA och på displayen står det att jag skall använda telefonens mikrofon!!!!!?????? Vad är det för fel? Vad trött jag blir! Är det någon liten inställning jag missat eller vad är det?:(
#2 - 12 maj 2010 17:04
Meddelandet om att du ska använda telefonens mikrofon tyder på att telefonen tror att det är ett par vanliga lurar utan mikrofon. Lurarna har nog inte gått sönder om de funkade tidigare, det är mest troligt någon mjukvarugrej. Du får prova olika standardtricks i stigande allvarlighetsgrad:

- Koppla ur och i lurarna
- Stäng av och slå på telefonen
- Stäng av telefonen. Ta ut batteriet. Sätt tillbaka batteriet. Slå på telefonen.
- Gör en fabriksåterställning av telefonen (kolla instruktionsboken)
#3 - 13 maj 2010 15:55
Jag har nu
1 kopplat ur och i lurarna
2 stängt av och slått på telefonen
3 tagit ur och satt i batteriet
men ingen verkan så jag åkte tillbaka och den trevliga expediten kontrollerade telefonen och hörlurarna och försökte med ett annat par hörlurar och gav sedan tillbaka pengarna.

Det sista gjorde jag inte. Dvs jag gjorde ingen fabriksåterställning, pga att jag inte riktigt vet hur det blir med alla låtarna jag har i den. Fotona och kontakterna har jag i datorn, jag har också säkerhetskopierat telefonen till datorn, men om jag återställer - kommer även "felaktiga" inställningar med? Jag är inte säker på detta.
#4 - 15 maj 2010 14:47
1. Måste bara tala om att jag har köpt headset som fungerar på min telefon. Visserligen dubbelt så dyr - men vad gör det i förlängningen.
2. PH-värdena i mina akvarium är bra.
3. Mina fiskar mår bra
4. Det slutade ösregna när jag skulle ut med vovven.
EN JÄTTEFIN DAG MED ANDRA ORD !!!!!!!!

Annons