Nu får det bli lite fart på akvarielivet!
Har tömt mitt 72-liters tanganyika på fisk, och ska starta det som odlingskar för någon Apistogramma. Kanske provar jag på mina Ap.
trifasciata, fast andra tips är välkommna. Är ute efter en lite ovanligare apisto, gärna VF, som också får kosta lite mer. Gärna tips på inredning i akvariumet. Såhär långt har jag kommit hittills + några frågor:
En trio av någon art, eller ett par. Akvariumet ska innehålla en del växter, javamossa och liknande, kokosnötskal, ska jag köra på med många, eller bara ett "hus" till varje hona?
Svampfilter, tips på hur man bygger eget tas gärna emot. Ska jag ha bottenmaterial eller tomt? passande bottenmaterial? pH:t kommer gå neråt 6, men det beror förstås på art. Någon rot i mitten som skärmar av, så att fiskarna inte alltid ser varrandra. Sen funderar jag som komplement några endlers eller en ancistrus, eller går dom bäst ensamma?
Projektet är inte speciellt stort, får se ifall det blir av intresse här på forumet!
Bilder kommer nästa vecka, då jag bor hos var förälder varannan vecka och då kommer det heller inte gå speciellt fort, men räknar med att om jag hittat någon passande apisto och allt går som det ska, så ska det nog vara klart om en månad eller två.