tobias.nero skrev:Tyvärr inga tips men jag ser fram emot ditt projekt. Skit häftigt!
Hoppas det blir av :D
tobias.nero skrev:Ja det tycker jag du ska göra, jag tror det blir skit coolt.
tobias.nero skrev:Cool idé, man blir ju frestad att prova på det också men det får vänta något år först.
MalMannen skrev:jag hade gädda och abbore ett tag i mitt 540l, men jag tröttnade på dom och skaffade akvariumfiskar ist:D btw så åt gäddan upp 2st abborar med tiden[:o]
men 540 är rätt stort^^ jag skulle kanske åka och köpa akvarie imorgon så drar väll och fixar någon abborre/gädda någon dag kan ju lägga upp lite bilder om det blir nått =)tobias.nero skrev:Jag tror nästan att gäddor vi ha större om dom ska vara roliga att titta på. Men abborrar skulle jag vilja se i akvarie med deras coola ryggfena. Ingen som har bilder?
MalMannen skrev:gäddan jag hade blev vell ungeför 35cm som störst, den låg nästan bara stilla under en rot. den gillade guppy, fast man fick nästan aldrig se den äta dom:p
okej, men nu har ja fått ett "OKEJ" av pappa han tyckte att jag skulle ha malawi^^ men insjö vore coolttobias.nero skrev:Det finns kylanordningar annars får du försöka hålla nere rumstemperaturen. Men jag tror att det mest ekonomiska är en kylanordning.
japp tänkt och fiska lite ^^ haha blir bäst så kan ju få lite olika storlekar hade inte tänkt att ha en 10kg utan under 1kg gädda vore nice _;)tobias.nero skrev:eriahl: Är dom självfångade eller hur har du fått tag i dom?
Hur stort kräver dom tro?
patriksg skrev:Jorgner
Vi hade en damm när jag gick i skolan, vi hittade en gädda som hade kommigt med växterna tror vi. iaf var den kanske 10cm och vi hade den i ett akvarium. Det var riktigt kul att se när den åt palletyngel =) Sen fick den simma ut i älven.
En sak du kan göra är att fiska upp lite fiskar och ha i karet och sen släppa ut dom efter ett år eller när dom är för stora. Fast jag tror inte att man får släppa ut dom i sjön om man har matat dom med tropiska fiskar. Sen måste man släppa ut dom där man tog upp dom.
eriahl skrev:Behöver inte kyla vattnet för abborren och gäddan eller många av andra vanliga svenska. Man ska inte släppa ut dom för smittrisk om fått guppy tex och släppas där man fångade dom. Skalade räkor, frysta mörtar tex och om dom är för stora bara att klippa i mindre bitar. Abborrar kan man få att käka pellets för rovfiskar oxå. Abborrarna behöver oxå så stort man kan ha för dom blir griniga/tuffa av sig rätt snabbt. Den första i ca500L men blev snabbt för hård på andra så flyttad. Den andra ca1200L tror jag men gick med buffliga karpar bland annat så funkade bättre. Inte mina direkt men hade ett finger med i spelet/akvariet kan man säga...