Projekt mini

#1 - 6 november 2007 16:16
Har under dötider ;) på jobbet fixat lite med en bakrund till mitt lilla yngelakvarium på 54 L...Började bara som ett experiment, men tillslut blev det en bakgrund som jag var ganska hyfsat nöjd med...så nu tänkte jag peta ner det i mitt kar. Dock går det ett gäng malawi yngel i det, men tänkte som så här att om jag sparar kanske 30 liter så ska det väl inte vara nån fara o låta dom tillbringa en halvtimme-timme i en 10 liters hink? Eller har jag fel? Lägger ut lite bilder på mitt miniprojekt så småningom! Ska göra slag i saken nu direkt så jag återkommer om ett tag! :D

Mvh Patrik
#2 - 6 november 2007 17:35
Så, lite bilder på händelseförloppet...fyller på när silikonet har härdat lite och vattnet o fiskar är tillbaka "hemma"...;)

Tror jag blir ganska nöjd om jag får säga det själv...[:o] för att vara första försöket iallafall...

Mvh Patrik
#3 - 6 november 2007 18:39
najs , nu blir man nyfiken på hur det blir med vatten i med och vad du har gjort den av.
#4 - 6 november 2007 18:42
Det ser helskönt ut!:)
#5 - 6 november 2007 19:24
Hmm...rookie misstag nr 1...var så ivrig att peta ner vattnet o fiskarna igen INNAN silikonet hunnit härda ordentligt...plus att jag var lite snål med silikon också...så hela kalaset flög upp som en kork! [:o] så nu är det snart dags för påfyllning nr 2...med betydligt mer silikon och under lite mer tryck medans det härdar...återkommer om hur det gick...[:o]

Mvh Patrik
#6 - 8 november 2007 19:51
Så, då har jag fixat lite fram o tillbaka...har inte fått till det kristallklara vattnet jag vill ha riktigt än, antar att jag får ta nåt extra vattenbyte nån gång nu snart...men så här ser det ut idag...

Mvh Patrik
#7 - 8 november 2007 19:54
Riktigt snyggt :P ser mkt bra ur, har du gjort den själv eller köpt?

Bjuren: Jag bor ju på Bjuren :P, bjuren i flen iallafall
#8 - 8 november 2007 20:08
Hur snyggt som helst!!!! Hur har du gjort?
Du är välkommen hem till mig när du har dötid över....:D
MVH Erika
#9 - 8 november 2007 20:11
det var riktigt snyggt må jag säga!...det blev skitfint
#10 - 9 november 2007 08:19
Tack för komplimangerna! :D Ja, den är hemmagjord helt o hållet. Jag tog faktiskt isoleringsfrigolit som man använder till husbyggen i själva sulan...exakta namnet på den vet jag inte...sen ritade jag upp hyfsat hur jag ville ha det...men den viktigaste bilden hade jag ju i huvudet! ;) Sen började jag karva lite grann, o "grävde" med en kniv för att få så oregelbundna strukturer som möjligt...sen värmde jag och formade med en värmepistol för att härda det lite och för den sista finishen. Efter det blandade jag ganska mycket husfix, mest för att få "stenkänslan", med lite mörkare färger, mycket svart och brunt...när det hade härdat och torkat la jag faktiskt på ett tunt tunt lager vitt...trodde inte resultatet skulle bli så lyckat, men blev ganska nöjd tillslut! Tror o hoppas det kommer se ännu bättre ut när man får lite algväxt på det också så det ser lite mer levande ut...

Mvh Patrik
#11 - 9 november 2007 10:26
[COLOR=blue]Ser skitbra ut!!!!!!!!!!![/COLOR]
#12 - 9 november 2007 10:30
super snyggt!
snyggaste egengjorda bakgrunden jag sett ;)
#13 - 9 november 2007 11:28
hambli skrev:
super snyggt!

snyggaste egengjorda bakgrunden jag sett ;)

Oj! Här skräds inte orden! ;)

Man får tacka då! [:o][:o]

Fan, ni får juh mig o bli sugen på att göra en till mitt 640 L istället för att pussla med Btn moduler...[:o]

Mvh Patrik
#14 - 9 november 2007 12:09
Ja det är bara att hålla med alla andra. Kanonjobb! Den är skitsnygg!!

Klart du ska göra en egen till 640:) Blir en bra projekttråd om det!

/Hans
#15 - 9 november 2007 14:37
Den var inte bara snygg.. den ser helt naturlig ut... proffsigt gjort... vad menar du med att du la på ett lager vitt sist??? vad???
Det ser ut som att du la lite mer vitt på vissa ställen? Färgskiftningen ser ut att vara jättebra gjord!!

Vad uppskattar du att det kostade allt som allt??

Glöm inte att lägga in flera bilder så vi får se hur det ser ut när det är igång!!! ;)
#16 - 9 november 2007 18:22
Du får starta eget företag och sälja bakgrunder! Super najs!!
Bilagor:
#17 - 9 november 2007 19:52
Haha! nu rodnar jag nästan...[:o] har varit lockande att försöka sig på en stor bakgrund, men jag backade ur...har beställt btn moduler nu precis...[:o] kände att det nog hade varit att ta sig vatten över huvudet o ge sig på en stor bakgrund...;) men jag har ju ett 180 liters jag har tänkt att ge mig på så småningom! ;) Sen är det juh förstås ingen lätt match att pussla med moduler...men har drömt om det länge att få göra ett "rent" modul kar, o om det blir någorlunda som jag ser det framför mig när jag blundar kommer det bli såå jävla grymt! har mycket planer! så det blir en intressant höst/vinter! För oss alla! ;) har en tråd under "Afrikanska ciklider" om det projektet...la den där av misstag...men där ligger den o där kan man följa projektet...me text o bilder...[:o]

http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=110465

Har stått stilla nu ett tag men i veckan ska det nog börja röra på sig lite! Trevlig helg på er alla!

Mvh Patrik
#18 - 9 november 2007 19:59
Katharina skrev:
Den var inte bara snygg.. den ser helt naturlig ut... proffsigt gjort... vad menar du med att du la på ett lager vitt sist??? vad???

Det ser ut som att du la lite mer vitt på vissa ställen? Färgskiftningen ser ut att vara jättebra gjord!!

Vad uppskattar du att det kostade allt som allt??

Glöm inte att lägga in flera bilder så vi får se hur det ser ut när det är igång!!! ;)

Innan det vita lagret var den nästan helt svart, så för att ge den lite mer djup och kontraster så pensla jag jätteförsiktigt med vit färg, faktiskt lackfärg...[:o]

Jag var faktiskt så fräck att jag norpade rester av allt, nån liten frigolitbit här, en slutt husfix där och lite svart och vit lackfärg, samt oljebets...vet att det är starka färger, men resonerade att lacken spärrar in all "skit" som finns i färgerna...

Men om man skulle sätta ett pris på det så kanske mellan 2- och 300:-...det är ju verkligen jättebilligt! :D:D

O självklart kommer det bilder när det ser ut som det ska! :D:D;)

Mvh Patrik
#19 - 10 november 2007 00:03
AORFISH skrev:
Du får starta eget företag och sälja bakgrunder! Super najs!!

Min tanke precis... Du kan göra affär av liknande bakgrunder... ... jag har aldrig sett en så naturtrogen bakgrund vad jag kan minnas.. Kanske man ska ge sig på och prova... :D Denna tråd hamnar under prenumerationer... ;)
#20 - 10 november 2007 11:25
Tycker absolut du ska prova på! Det är lite gratis terapi o hålla på...;) men sen får man räkna med, eller jag fick göra d iallafall...[:o] , att det inte blir exakt som man tänkt sig, men så länge man blir nöjd med slutresultatet så får man inte klaga...kan erkänna att jag la på en väldig massa lager färg innan jag fick till den rätta nyansen...men skam den som ger sig! ;)

Mvh Patrik
#21 - 20 november 2007 15:57
Så, då har mitt lilla experiment fått "sätta" sig lite, algerna börjar så smått göra sitt jobb och vattnet har klarnat ordentligt! :D

Så här ser det ut idag...

Mvh Patrik
#22 - 20 november 2007 20:14
Jättefint.. Jag har t om lyckas att få min inte akvarieintresserade karl att tycka att detta var spännande... Kanske kan jag få honom att göra en till vårt kar.. :D Denna tråd hamnar som sagt bland favoriter...

Annons