PS Socolofi

#1 - 3 mars 2007 19:59
Hej.
jag var på en aktion idag. och jag köpte 7 stycken PS Socolofi. men en av dom dog när vi kom hem :( . men i alla fall. hur är deras temprament? jag ska också ha dom med Goldens. Jag frågade någon där och dom sa att det skulle gå bra. men jag skulle vilja höra det från fler + att jag vill ha lite mera detaljer om dom. så om någon vet något om denna sort så vore jag MYCKET tacksam av lite hjälp :D
#2 - 3 mars 2007 20:08
Hej.

jag var på en aktion idag. och jag köpte 7 stycken PS Socolofi. men en av dom dog när vi kom hem :( . men i alla fall. hur är deras temprament? jag ska också ha dom med Goldens. Jag frågade någon där och dom sa att det skulle gå bra. men jag skulle vilja höra det från fler + att jag vill ha lite mera detaljer om dom. så om någon vet något om denna sort så vore jag MYCKET tacksam av lite hjälp :D
Kan det vara några av mina:confused: kanske
#3 - 3 mars 2007 20:09
hmm? ja det kan det vara... om du var med på maf aktion?
#4 - 3 mars 2007 20:10
jag tror jag känner igen dig...
#5 - 3 mars 2007 20:16
I så fall mycket fin fisk du fick tag i prisvärt i alla fall går för 60 till 70 kr stycket.Att den ena dog var tragiskt dem blev packade tidigt i morse om packade lite senare hanen har rätt så groft temprament vid lek mycket fin färg vid vissa tidpunkter i karet som du kommer att uppleva själv dem går med dem flesta Malawi om det är fler hanar du har fått så kan det bli problem när dem blivit större på grund av för lite honor kanske.Vad för kar ska dem gå i Liter tänker jag mest på
#6 - 3 mars 2007 20:35
jag har dom i ett 250l kar. vet du om det var hanar/honor elelr är dom för unga för det? den påsen där det var 3 stycken i värkade vara större. kanske dom är könsmogna än? vet du det?
#7 - 3 mars 2007 20:40
jag har dom i ett 250l kar. vet du om det var hanar/honor elelr är dom för unga för det? den påsen där det var 3 stycken i värkade vara större. kanske dom är könsmogna än? vet du det?
Dem är alldeles för små för att se det än där är nån som jag tror är en hane en av dem större vad jag har sett är den nån av dem större precis som du nämner som har visat tendens att leka men det är svårt att se det nu:) har ännu fler hemma plus jag har dem i Albino färg där en stor röd Zebra hane har varit med i bilden vid lek dem ser lustiga ut
#8 - 3 mars 2007 20:44
hehe. jag har märkt att han är lite revirhävdande... efter 30 sekunder i karet ville han gömma sig i min golden hanes gömmställe... det blev lite bråk, men min golden hane är lite större. + att han har visat något i form av lek beteende. men jag vet inte om det är hot mot en annan hane eller lek tendens. men det är ju bara att vänta och se. men hur många goldens bör vara bra att ha med dom?
#9 - 3 mars 2007 20:50
hehe. jag har märkt att han är lite revirhävdande... efter 30 sekunder i karet ville han gömma sig i min golden hanes gömmställe... det blev lite bråk, men min golden hane är lite större. + att han har visat något i form av lek beteende. men jag vet inte om det är hot mot en annan hane eller lek tendens. men det är ju bara att vänta och se. men hur många goldens bör vara bra att ha med dom?
Nu var det inte så stort kar du hade så det är svårt att säga tyvärr problemet med dessa sorter är om där är för lite honor så är det bara dem starkare som överlever efter kamperna som det blir när dem blir större
#10 - 4 mars 2007 15:41
Jag släppte idag i 5 stycken goldens:) det började med att min golden hane skulle visa dom vem som bestämmde. men det är inte lika våldsamt. Jag köpte dom av Kenneth. jag hittade också en mycket bra kalksten som dom har börjat gräva i.
#11 - 4 mars 2007 15:55
Det ska nog gå bra ska du se
#12 - 5 mars 2007 07:35
:) vet du något om goldens? vid vilken storlek blir dom könsmogna? och mina goldens äter inte :S
#13 - 5 mars 2007 21:18
mata med frysfoder eller levande ...
Mina golden äter allt rycker tofsalger tillockmed tror dom lärde sig av mina marie-gold
#14 - 6 mars 2007 18:24
Jag har lite erfarenhet av ps. socolofi. Det främsta intrycket är dock deras temperament. Som sagts innan har hanarna ett häftigt temprament mot andra hanar av samma art. Många fiskar av samma art eller 1+"många" funkar bäst.

MVH Simon B!:)
#15 - 8 mars 2007 08:14
ok, men vet ni var leken brukar vara? leker dom i grottor? jag har lagt ner en stor kalksten, och alla älskar den:P jag gav dom lite frysfoder och goldens åt.
#16 - 8 mars 2007 09:25
ok, men vet ni var leken brukar vara? leker dom i grottor? jag har lagt ner en stor kalksten, och alla älskar den:P jag gav dom lite frysfoder och goldens åt.
Mina har alla lekt i grottor först efter hanen har tagit bort lite sten först men det dröjer nog halvår till innan hanen har lekt dem du köpte:)
#17 - 10 mars 2007 06:26
ok, men jag ahr köpt en stor fin kalksten också. och dom gräver ju som jag vet inte vad. så där har dom en grotta. sen har jag lite annat smått och gott också:P
#18 - 10 mars 2007 06:56
vad har du för bottenmaterial?
#19 - 8 april 2007 21:08
jaa så klart insats på den 25-27 grader och kalksten så klart viktigt så klart dom trivs bra med lab.golden.. så klart den är lätt odling fiskar så klart mig haft den socolofi så klart den är bra fiskarna. man måste ha alltid en mindrw kung fisk i sitt hemma akvarium så klart.
#20 - 13 april 2007 09:29
jaa så klart insats på den 25-27 grader och kalksten så klart viktigt så klart dom trivs bra med lab.golden.. så klart den är lätt odling fiskar så klart mig haft den socolofi så klart den är bra fiskarna. man måste ha alltid en mindrw kung fisk i sitt hemma akvarium så klart.

Jag fattar nada av dina inlägg, dags att sluta med cracket???

Angående socolofi så ynglar de av sig som galningar, har 2 hanar, 2 honor och 2 som jag inte vet var de är. Ena honan har hunnit med 2 kullar och den andra honan en.
De två hanarna bråkar inte alls mycket, bara lite skak å en snabb ivägjagning så är det klart sen.

Den dominanta hanen är en riktigt ståtlig fisk!

Annons