Har satt in ett Juwel Rio 180L på kontoret, var tvungen att tjuvstarta lite innan jag flyttar in i nya lägenheten :)
Fick med ett pumphuvud som pumpar 700L/h (borde räcka?) Men då jag alltid använt vanliga innerfilter med sån ful kåpa runt eller större ytterfilter så har jag lite funderingar på hur jag ska gå tillväga.
Sitter ju en stor svart plast låda i juwel karet som är till för pump, doppvärmare. Kan jag fylla de utrymmet med filtermaterial? Har blå och grönt filter material. och sen lägga pumpen i de utrymmet. Finns ett hål där jag får ut själva munstycket på huvudet så de sprutar ut i karet. Men blir de tillräckligt tätt för att suga in skit? Som sagt aldrig använt ett pumphuvud utan tillhörande kåpa där man haft filtermaterialet i. Har heller aldrig haft ett juwel kar så de där inbyggda utrymmt är nytt för mig.
Tacksam för svar så fort som möjligt då jag behöver starta upp de ganska omgående då jag tänkt ha de som håll plats för mina fiskar från karen jag flyttar från norge i nästa vecka :)