Ursprungligen skickat av rindberg
[quote]Ursprungligen skickat av Bluedog
Hej igen..
jo, kan ana att pumpar <u>avsedda</u> för akvarium är säkrare. Saken är det att det känns väldigt tungt att punga ut så mkt pengar för en pump, som jag tror inte är så högteknologisk(det är juh bara en pump); Tänkte bara om det fanns andra <u>bra</u> lösningar.
Som jag skrev, kolla bara att pumpen är gjord för att gå kontinuerligt. Om det är en länspump tror jag att den kommer bli för varm om den går förlänge.
Eftersom den kostar 350:- så kanske det kan vara värt att chansa? Jag personligen tycker att akvariepumpar är på tok för dyra! Att dom är dyrare än pumpar på biltema tycker jag inte är konstigt, men så mycket dyrare borde dom inte behöva vara.
Kan du inte skriva vilken pump det är du kollat på.
[/quote]
Det är en Dränkbar pump, artnr. 26-476, 345kr, sid 415. HT/VT 03/04.
Självklart tror jag att den kommer låta mer än en Eheim lr nåt. Men håller med. Pumpar e inte anancerade saker. Min Xbox är billigare och tillverkningkostnaderna på den tror jag nästan är dyrare än vad man betalar(förstår nog anledningen).
Min eg. fråga från början är om någon har experimenterat med andra pumpar(som nödvändigtvis inte behöver vara akvariepumpar), och fått det att fungera hyggligt.
Bluedog