Pumpen vi har är det för mkt sprutt i (det går inte reglera hur kraftigt vattnet sprutas ut) så jag skulle behöva förslag på en pump som inte är så kraftfull. Det är ungefär 30 liter i mitt aquaterrarie.
Tack på förhand och gott nytt år! :)
Den här är perfekt för dig, justerbart flöde ända till noll om du så vill;) http://www.guldfisken.se/beta/catalog/aquael-innerfilter-fan1-p-4907?osCsid=4d4dda3dd26611e19bc9a8e564afb436Guu skrev:Pumpen vi har är det för mkt sprutt i (det går inte reglera hur kraftigt vattnet sprutas ut) så jag skulle behöva förslag på en pump som inte är så kraftfull. Det är ungefär 30 liter i mitt aquaterrarie.
Tack på förhand och gott nytt år! :)
åheim skrev:Den här är perfekt för dig, justerbart flöde ända till noll om du så vill;) http://www.guldfisken.se/beta/catalog/aquael-innerfilter-fan1-p-4907?osCsid=4d4dda3dd26611e19bc9a8e564afb436
GOTT NYTT!
hannesc skrev:pumpen ska vara på hela tiden. o flöde måste du ju ha. varför vill du inte ha nått flöde??
hannesc skrev:ahaaa.. då e jag med :P
tja kan du avleda flödet med ett VP-rör eller så som du värmer o böjjer till lite?
jag har några fan 1+ och de är väldigt tysta tycker jag så jag vet inte vad felet på din är, prova att dra ur och sätt i sladden några ggr och se om du kan hitta ett läge där den tystnar! När jag drar ner flödet på minimum så sipprar det bara lite ur utblåset... Pumpen bör vara igång 24/7!Guu skrev:Köpte en sådan pump tillslut i alla fall. Men den verkar inte kunna strypa flödet till noll? När jag ställt in den så långt det går så är det ändå ett visst flöde, inte så kraftigt dock.
Den låter ganska mycket men det är kanske normalt eller går det att få den tystare?
Måste pumpen vara på dygnet runt eller går det att ha på den bara viss del av dygnet? (Med tanke på ljudnivån)
åheim skrev:jag har några fan 1+ och de är väldigt tysta tycker jag så jag vet inte vad felet på din är, prova att dra ur och sätt i sladden några ggr och se om du kan hitta ett läge där den tystnar! När jag drar ner flödet på minimum så sipprar det bara lite ur utblåset... Pumpen bör vara igång 24/7!