Är PWSS seriöst? har väntat två veckor i morrn på min beställning, och jag betalade i förskott. Och de svarar inte längre på mail. Börjar bli väldigt orolig och lurad.
Känner mig helt deppig nu...
Krulle skrev:Vad är det som avskräcker dig från att handla där?
Det trådskaparen skriver är att han inte fått ngt som han för ca 2 veckor sedan beställde.
Och att dom inte längre svara på hans mail, men dom har alltså svarat på några mail som jag tolkar det, och framgår inte heller hurlång tid det gått sen han skickat domdär mailen han inte fått svar på.
Fanbyalperna: Verkar nte va ovanligt med problem därifrån, jävligt vettigt o skriva ett sånt inlägg utan att berätta vad som hänt dig.
Ochj vad får dig att tro att dom inte verkar bry sig?
hambli: Varför skulle detta va natulrigt?
Aldrig tagit direkt lång tid för mig dom ggr dom skickat sakerna, och precis
som för allt firmor, ibland tar det tid.
Jenny054: Är dom kännda för det? Hehe.....
Vad jag hört är dom mer kända för att ha vettiga priser o bra service.
Och tänk om alla som är nöjda skulle starta trådar, du tror inte det skulle
finnas ett par såna då oxå?
Dom som skriker mest hörs mest....
patriksg: Du säger att du ALDRIG kommer köpa av dom pga det ovan?
Alla andra typ 80% som säger att det är bra då, dom missade du?
Fan lite små kul o läsa dethär.
Fanbyalperna skrev:Hur mycket aktier har du i det företaget? Isf se till och förbättra kundservicen.
Jenny054 skrev:Finns BILLIGARE och BÄTTRE sidor än PWSS faktiskt och beställa ifrån!
Krulle skrev:Vad är det som avskräcker dig från att handla där?
hambli: Varför skulle detta va natulrigt?
Aldrig tagit direkt lång tid för mig dom ggr dom skickat sakerna, och precis
som för allt firmor, ibland tar det tid.
Fan lite små kul o läsa dethär.
Fuzzop skrev:Jag är mycket nyfiken om du inte kan lista dina favoriter? har bara handlat själv från PWSS en gång och dom hade relativt dyr frakt och det tog väl ca 2 veckor med leveransen men annars funkade det bra, oftast köper jag dock mindre saker på ebay pga priset men då har man ju i princip alltid 2 veckors leveranstid :)
Jenny054 skrev:www.akvarieshopen.com
EN gång har jag fått en leverans som blev försenad och det var under semestern.. Då fick jag även en ursäkt över försenad leverans via mail utan att jag ens hade skickat mail till dom först och undrar var mina saker var! ;)
SÅNT TYCKER VI OM! :D
Jenny054 skrev:www.akvarieshopen.com
Har handlat för flera tusen hos dom. Dvs många inköp.
EN gång har jag fått en leverans som blev försenad och det var under semestern.. Då fick jag även en ursäkt över försenad leverans via mail utan att jag ens hade skickat mail till dom först och undrar var mina saker var! ;)
SÅNT TYCKER VI OM! :D
Fuzzop skrev:Bra service är viktigt men inte allt, jag tänkte kolla vad dom har för lysrörssortiment men kunde inte hitta ett enda rör så antingen är hemsidan trasig eller så säljer dom inte lysrör till akvarier och det känns lite konstigt för en akvarieshop ;)
Jenny054 skrev:Lysrör är dåligt hos dom, men jag skulle ALDRIG våga köpa lysrör via nätet..
Dels för jag vet hur Posten hanterar sina varor, men även budfirmor hanterar gods väldigt illa..
Fick själv en sändning med 70-80 lysrör i en kartong och min "käre kollega" tar kartongen och KASTAR in i lastbilen och säger "äsch, har dom inte satt på något märke om att det är omtåligt gods så är det inte mitt problem"
Inte ett enda ljusrör var helt i den kartongen!
Fuzzop skrev:Jo det är lite vanskligt men har man en säljare som packar väl kan posten göra hur dom vill så länge dom inte står och hoppar på paketet, har själv köpt just lysrör hos PWSS och då kom det i ett hårt rör inlindat i bubbelplast och helt och fint utan aktas märkning :)
Fuzzop skrev:Jo det är lite vanskligt men har man en säljare som packar väl kan posten göra hur dom vill så länge dom inte står och hoppar på paketet, har själv köpt just lysrör hos PWSS och då kom det i ett hårt rör inlindat i bubbelplast och helt och fint utan aktas märkning :)
Kjell Fohrman skrev:Men det hårda röret och bubbbelplasten kostar faktiskt nästan lika mycket som förtjänsten är på ett lysrör.
På den tiden jag var grossisten så var det rena förlustaffären att skicka lysrör och då beställde ändå affärerna oftast flera rör åt gången. Kan tänka mig att en privatkund bara beställer några enstaka åt gången.
Gaffel skrev:Du borde ju ha märkt att allt inte stod rätt till i samma stund som kollinummret inte dök upp via mailen eller, sen var det typ den 20 december för 1 1/2 vecka sedan och många dagar har fallit bort som helgdagar, ring upp och fråga om dom kan skicka kollinummret.
Temeraire skrev:Är PWSS seriöst? har väntat två veckor i morrn på min beställning, och jag betalade i förskott. Och de svarar inte längre på mail. Börjar bli väldigt orolig och lurad.
Känner mig helt deppig nu...