Jag har som jag skrev i en annan tråd startat om karet efter fisktuberkulos och undrar nu om min pump inte är tillräcklig? Bör jag införskaffa ett till innefilter? Ytterfilter kan jag inte köpa och är inte händig och kan tillverka något annat slags filter;-)Vilket innefilter rek ni att komplettera med eller rentav skaffa istället?
och nej säger jag, om du har mer än tio 7 centimeters fiskar!att komplementera med en aquael fan 3 plus rekommenderar jag starkt!!! blir det strömmt kan du dra ner flödet på dem!
och nej säger jag, om du har mer än tio 7 centimeters fiskar!att komplementera med en aquael fan 3 plus rekommenderar jag starkt!!! blir det strömmt kan du dra ner flödet på dem!
Jag funderar starkt på att han scalarer och de vill ju inte ha så strömt men som du säger kan jag ju sänka ner flödet då ..Hur mycket kostar ett sånt?
Håller med om båda delar, både jag och nej. Det är mycket som spelar in, men rent generellt så har Fluvalen lite för lite filtermaterial.
Jag rekommenderar det inte till andra, men jag kör faktiskt ett Fluval 4+ som enda filter i mitt 450l kar och har så gjort i flera år. Jag har visserligen tagit ur filter kassetterna och i stället fyllt hela filterhuset med blåfiltermatta.