Rådasand 25 kg 54 skr

#1 - 9 mars 2007 21:58
Visst skall man gynna sin lokala akvariehandlare men.... att betala massor för grus det gör jag inte lägger hellre pengar på innevånarna i karet. Har haft ett uppehåll på akvariefronten på ca 3 år och skulle starta upp mitt 375 liters kar och ville ha rådasand fick en smärre chock då jag kollade runt på priser , men kom då i håg att på Lantmanna numera Granngården (har haft höns) så kan man köpa "fågelsand" Rådasand för 54 skr för 25 kg 2-3 mm .innehåller kvarts står det på påsen.I fall nån är intresserad.
mvh
anel
#2 - 9 mars 2007 22:07
anel skrev:
Visst skall man gynna sin lokala akvariehandlare men.... att betala massor för grus det gör jag inte lägger hellre pengar på innevånarna i karet. Har haft ett uppehåll på akvariefronten på ca 3 år och skulle starta upp mitt 375 liters kar och ville ha rådasand fick en smärre chock då jag kollade runt på priser , men kom då i håg att på Lantmanna numera Granngården (har haft höns) så kan man köpa "fågelsand" Rådasand för 54 skr för 25 kg 2-3 mm .innehåller kvarts står det på påsen.I fall nån är intresserad.

mvh

anel

innehåller kvarts???
#3 - 10 mars 2007 06:31
Det stod så på påsen "innehåller kvarts"
Sanden kommer från Rådasand AB Linköping ISO 9001 ISO 14001
mvh
anette
#4 - 10 mars 2007 07:15
Biltema blästesand fungerar utmärkt 49,50kr för 25kg
till ditt 375l för att ha ca 5cm så krävs ca 55kg
http://boonedocks.net/fishtank/ftweb.php
#5 - 10 mars 2007 07:32
Tack för ditt förslag Mooose det var den sanden jag ville ha men här uppe i norr så finns det inget Biltema tyvärr och snön ligger djup på den lokala badplatsen ;) så jag provar Rådasanden tillsvidare
mvh
anette
#6 - 10 mars 2007 07:53
:) Jag är från norr egentligen oxå... och vet att avstånden är långa med det finns dock Biltema i Luleå, fast norrbotten är stort....
#7 - 10 mars 2007 08:42
Det finns blästersand på Jula ochså, funkar mycket bra, ren och fin är den.

Men tack för tipset om Granngården anel, jag ska kolla på den sanden vid nästa besök där.

Annons