Rädda Södermalms akvarieaffär!

#1 - 25 november 2006 09:11
Om inte fler handlar sina basvaror där, måste Janne W lägga ner. Och det vore ju en stor förlust för alla oss som gillar lite ovanligare fiskar - och killis! Jag köper numer allt mitt foder, lysrör, pumpar, rötter, sten osv hos honom.

Förutom att det är hög kvalite på hans grejer, är det alltid roligt att vara i hans affär och glo runt på alla firrar.

Hoppas jag inte gör något otillåtet nu...
#2 - 25 november 2006 09:20
Jaha, oj då! Ja, då måste jag nog ta bilen in dit och shoppa lite. :D

Hoppas att fler hänger på och shoppar lite mer där!
#3 - 25 november 2006 09:25
Jag handlar alla mina akvariesaker hos honom redan, så jag håller självklart med föregående talare. I dag så ska jag beställa en BTN bakgrund till mitt malawiakvarium av honom, så man får väl hoppas att det hjälper upp affärerna något:)
#4 - 25 november 2006 09:37
Konstigt - jag la det i övrigt och nu står det att den är flyttad till övrigt...?
#5 - 29 november 2006 18:01
Jag pushar lite mer för stödshopping i Södermalms akvarieaffär!!!

Omsättningen måste öka annars så slår butiken igen!! :eek: :eek: :eek: :eek:
#6 - 29 november 2006 18:12
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag hade gärna handlat där med, det är liiiite långt att åka bara... [:o][/COLOR][/FONT] [FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jag skall ju dit nästa gång jag besöker huvudstaden juh???? Kanske ett uppdrag för Zoopet Väst :p ?[/COLOR][/FONT]
#7 - 29 november 2006 18:17
Mamma Mia skrev:
Konstigt - jag la det i övrigt och nu står det att den är flyttad till övrigt...?

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det finns 2 "övrigt" Den passade nog bättre här under "Allmäna frågor - övrigt" än under "Akvariet - övrigt" :)[/COLOR][/FONT]
#8 - 29 november 2006 18:39
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Det finns 2 "övrigt" Den passade nog bättre här under "Allmäna frågor - övrigt" än under "Akvariet - övrigt" :)[/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jaha du - jag trodde du nappade på zoopet väst - å så moderera du bara ;) ![/COLOR][/FONT]
#9 - 29 november 2006 20:54
Lenmar skrev:
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=darkorchid]Jaha du - jag trodde du nappade på zoopet väst - å så moderera du bara ;) ![/COLOR][/FONT]

[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag, nääää, det skulle jag aldrig våga :p[/COLOR][/FONT]
#10 - 2 december 2006 04:22
Rekommenderar också denna butik.. den får vi inte bli av med. Hans sortiment med vildfomer och udda arter kan man inte hitta ngn stans + hans enorma kunskap.
#11 - 2 december 2006 08:17
Verkar som en genuin och trevlig affär fanns en liknande här i Malmö när jag var liten Nydala Zoo tycker det är tråkigt när dessa affärer försvinner till fördel för andra mer kommerciella affärer stormarknader osv. får hoppas den finns kvar tills efter nyår då jag ska upp till stockholm i bil iofs så jag vet inte om jag kan köpa så mycket då jag inte vet om de överlever transporten. Det tar ju några timmar.....
#12 - 2 december 2006 08:42
Hade jag bott i stockholmsområdet hade jag nog besökt affären en gång i veckan. Något jag inte gör här i Jönköping precis. Viktiga delar av mitt levande foder är inköpt därstädes (Moina, bananflugorna och grindalsmasken).
Södermalms akvarieaffär rekommenderas härmed starkt.
#13 - 2 december 2006 11:03
Jag håller med Erik! Vi är båda gamla bekanta till Janne Wester (och för all del med varandra...) och jag är säker på att Erik delar min uppfattning om att Janne är en av Sveriges, om inte världens, mest kunniga akvarister. Dessutom, och i första hand, är han djurvän - en egenskap som dessvärre inte alltid med automatik följer med akvarieaffärsinnehavare numera - och försöker vinnlägga sig om att inte sälja för konstiga, sjuka odlingsformer och sådant. Kort sagt är det en butik som verkligen behövs, som motpol till de butiker som mest saluför mer onaturliga, och följaktligen kortlivade, varianter av våra husdjur!

Med det sagt drar jag mig till minnes att det nog var ett par månader sedan jag hälsade på nere på Krukmakargatan, och sätter mig på tåget... Jag bor ju i Uppsala, bara en dryg timma bort, tunnelbanan inräknad... ;)
#14 - 2 december 2006 12:16
Fiskar tål att transporteras i bil ett par timmar eller mer! Schysst att fler hoppar på denna tråd och pushar! Trots mager plånbok var jag där häromdagen och handlade firrar för 500 - hade jag mer pengar skulla jag köpa SÅ mycket fisk av honom. Hans utbud av killis är helt otroligt - vackert. Och han är faktiskt billig jämfört med andra affärer på vissa fiskar. T ex Galaxyn som jag köpte...kostar runt hundringen både nere i Europa och på andra ställen. Han tar 85.
#15 - 2 december 2006 13:12
Synd om en sån seriös affär försvinner. Jag planerar faktiskt att åka upp till Sthlm i januari och besöka Södermalms akvarieaffär :)
Bilagor:
#16 - 2 december 2006 17:12
Inte får dom stänga den! Kom igen allihopa, åk och shoppa loss lite inne i stan :p
Killis finns ju nästan ingen annan stans heller :(
Om jag ska skaffa fler fiskar blir det killis nästa gång (förhoppningsvis). Nu får jag se till att ta slut på all fiskmat så att jag blir tvungen att åka dit ;)
#17 - 2 december 2006 17:49
vem har ni hört av att det går dåligt?

rekommenderar också denna affär!
#18 - 11 december 2006 15:22
Kanske lite väl sent för inlägg i denna tråd (såg den först idag) men det vore ju utomordentligt tråkigt om affären tvingades lägga ner! Men i all affärsverksamhet är det ju marknadskrafterna som råder. Säljer man inte tillräckligt måste man ompröva sin affärsidé eller plocka ner skylten!
Tror inte det räcker att x antal individer åker dit och stödköper vid något enstaka tillfälle. Man måste ha en bas av stamkunder som återkommer över tiden och det är inte lätt att mobilisera i dessa dagar då kunderna blir allt otrognare, köper där det är billigast för tillfället och konkurrensen från internethandeln bara tycks svälla. Hoppas innehavaren grejar krisen om det nu är kris.
#19 - 11 december 2006 18:09
E det OK med "reklam" för en enskild firma här på forumet?
#20 - 11 december 2006 18:17

det beror på vilken tråd man skrivar i:p
mvh janne
#21 - 11 december 2006 19:13
Någon som vet om janne har några diskus?
färger?
ca pris?
storlek?

Om det inte är alltför dyrt och om det finns någon fin färg så kan jag tänka mig att handla dem där:)
#22 - 11 december 2006 19:21
Japp, Janne Wester har discus men jag har ingen aning om priset. Dom är väl kanske 10 cm och ser lite "vilda" ut i färgen. Ring och fråga honom, han har öppet 15-19 på vardagar utom mån, då det är stängt. Helgerna 12-16.
Kjell Fohrman
Administrator
#23 - 11 december 2006 19:49

Det sker väl dagligen att det förekommer "reklam" i forumet. Det kan vara av det mest skiftande slag från att man frågar efter bra affärer på en ort till att man berömmer en produkt eller gör "reklam" för en annan hemsida.
Det är och har alltid varit OK - hur skulle man för övrigt kunna hindra det.
Däremot så är det självklart inte OK att de som är kommersiellt inblandade (har en akvarieaffär, jobbar med att tilverka en akvariprodukt etc) marknadsför sina produkter i detta forum.
Så hade ägaren eller någon anställd i ovan nämnda akvarieaffär dragit igång tråden hade vi tryckt på delete-knappen direkt.

det beror på vilken tråd man skrivar i:p

mvh janne

samma regler gäller för hela forumet.

Däremot så tycker jag att det nu kan räcka med "reklam" för denna affär i denna tråd - ni har nämnt att detta är en bra affär. Nog med detta - diskutera gärna denna affär och andra i forumet men då skall det vara relevanta frågor som att en affär har en viss art som många har sökt efter etc. etc.
Att dra igång någon slags långdragen kampanj för en viss affär då handlar det om reklam utan "" och sådant hör inte hemma i forumet - ni får väl köpa en bannerplats för affären på Zoopet och på andra hemsidor då om ni vill fortsätta marknadsföra affären.
#24 - 11 december 2006 21:33
Eftersom Kjell och jag gick om varann så postar jag igen men formulerar mig anorlunda;)
Jag tycker det är viktigt att stödja sin lokala seriösa butik oavsett vad dom säljer:)
Där finns mycket kunskap och erfarenhet så jag betalar hellre en slant xtra;)

Annars har vi bara Bauhaus-komplex oavsett inriktning:( (Även om jag trivs ganska bra på Bauhaus;) )

Annons