Raidvarning!

#1 - 30 november 2007 15:53
Hejsan!Jag hoppar runt bland olika forum och varnar för så kallade "Forumraider" som sker från Flashback forum varje söndag klockan 19:00. Länk:http://www.flashback.info/showthread.php?t=572971Nu vet jag inte vem som administratör på detta forum men ni som vet det får gärna upplysa honom om den här tråden. En forumraid går ut på att ett stort antal användare skapar nya konton på ett forum som detta för att under lång tid spawna ren skit som Gore bilder och annat som anses "roligt" i syfte att förstöra så mycket som möjligt av forumet samt ge moderatorerna/adminen + ni användare en så jävlig tid som möjligt. De använder sig av exempelvis TOR och youhide.com för att non-stop kunna skapa nya konton allt efter de blir avstängda.Vet att detta forum diskuterats så mitt syfte med denna tråd är att göra adminen uppmärksam på raiden, följa Flashback tråden, samt vara beredd att stänga registreringen runt klockan sju på söndag.Mvh
#2 - 30 november 2007 16:04
Meh. Mer småbarn som inspirerats av 4-chan floods. Det var ett stim här för nån vecka sen, få se om dem är fler eller mer inspirerade denna gång då.
#3 - 30 november 2007 16:39
finns människor till allt, tyvärr.
#4 - 30 november 2007 16:46
hmm? vad är gorebilder`?
#5 - 30 november 2007 16:49
Blir så j-a matt. FB i ett nötskal banne mig..
Bilagor:
#6 - 30 november 2007 17:30
lenis3 skrev:
hmm? vad är gorebilder`?

[COLOR=black][SIZE=3][FONT=Times New Roman]Handlar om äckliga bilder. Finns så mycket skit på Internet de gärna visar up. Vill inte ge några beskrivningar[/FONT][/SIZE][/COLOR]
#7 - 30 november 2007 17:35
[FONT=Comic Sans MS][COLOR=red]Jag har mailat admin med länk till denna tråden.[/COLOR][/FONT]
#8 - 30 november 2007 17:35
Handlar ofta om bilder man helt enkelt inte vill se.. Kort och gott..
admin
Christian Alfredsson
#9 - 30 november 2007 17:50
Vet inte vad man kan göra åt detta. Bestämmer sig en stor grupp människor att registera sig och sabba så kan man radera dem. Att stänga av funktionen för att registera sig hjälper nog inte.
#10 - 30 november 2007 17:52
Att vi alla sitter på händerna om vi upptäcker nåt lurt. Men det är ju lättare sagt än gjort...
#11 - 30 november 2007 20:16
admin skrev:
Vet inte vad man kan göra åt detta. Bestämmer sig en stor grupp människor att registera sig och sabba så kan man radera dem. Att stänga av funktionen för att registera sig hjälper nog inte.

Nej och sen så är det ju inte säkert att de drar hit heller det var bara sidan 183 i länken jag angav där en tog upp det här forumet. Ville bara varna. Att stänga av funktionen för registrering ett tag har dock funkat för andra forumet då angriparna då istället drar till ett "reserv forum"
#12 - 30 november 2007 22:03
Nog bara en tidsfråga innan zoopet råkar illa ut.Jag har läst igen en del sidor och det verkar som då ger sig på sidor som är populära.Dom betraktar väl oss som nördar och kan inget om datorer för dom verkar rikta in sig på forum som typ pensionärer bla.Det är väl detta man för ta så andra kan få roligt annars har flashback en del mycket bra forum.

Thomas
#13 - 30 november 2007 22:57
hmm alltså att ta initiativ till att raida ett forum måste ju vara definitionen på att inte ha ett liv!! tycker faktiskt lite synd om de arma människor som gör detta, de har ju uppenbarligen inget bättre för sig :S skrämmande!
#14 - 30 november 2007 23:08
Dom betraktar väl oss som nördar och kan inget om datorer...

Det finns nog en del personer här som kan lite om datorer... däremot så tror jag inte de aktiva i flashbacktråden kan så mycket. I sånt fall skulle de nog fördriva tiden med vettigare saker än att spamma på diverse forum.
Det kräver inte mycket kunskap att regga sig på ett forum och skriva något inlägg.

(Jag håller med Azur)

// Kryptonit
Datanisse (f.d. programmerare, numera IT-konsult och medlem på flashback sedan 2002)
#15 - 1 december 2007 07:06
om de ska posta bilder måste de ju dessutom bli goldmedlemmar... kan bli småsvårt då wannabe-hacker-tattare sällan har några större monetära tillgångar...
Bilagor:

Annons