Räkexperter behövs :D

#1 - 10 september 2014 09:44
Hej

har 240 liters akvarium med lite blandade fiskar

jag har i 6 körsbärsräkor , 6 amano (köpte jag har ej sett alla 6 tillsammans)
frågan är , en av amanoräkorna har växt så sjukt mycket är det något som är fel på dem andra?
fråga nr 2 , hur många fler räkor kan jag sätta ? (körsbärs,amano)

Amanoräkorna bor i grottorna och dem flesta är under /runt om en av rötterna jag har
Körsbären lever i javamossan som jag sett och under en skalle jag har i akvariet.

Andra invånare :
Guppys 16~~
Kardinaler/neontetror = 35-40~~
platy 3st
fjärilciklider 6st~
dvärgguramis 4 st
ancistrus sp 2 st
pansarmalar albino 6 st

Har ni tips på andra fiskar jag kan ha i som är färgglada så säg gärna till :D (alla fiskar jag har är fredliga och attackerar ej varandra).
#2 - 10 september 2014 10:43
Hej, när det gäller Amanoräkorna så blev jag tipsad om följande sida när jag funderade på hur många jag skulle ha. Du kan läsa deras rekommendation under bilden. Jag har också ett 240 kar.

http://tropica.com/da/guide/algebekaempelse/
#3 - 10 september 2014 10:52
nice länk tack ! :D
någon som har liknande länk om körsbärs?
#4 - 10 september 2014 11:10
Behöver du räkexperter kan du gå in på www.redbee.se.

Finns givetvis räkexperter på zoopet också men inte lika många...:D
#5 - 10 september 2014 11:27
Tack för tipsen Henrik , registrerat och lagt upp frågan där med :D

känner mig som en galning som tycker om alla fiskar haha

älskar alla färgglada fiskar ,
typ alla malar
och räkor nu med xD [:o]
Kjell Fohrman
Administrator
#6 - 10 september 2014 11:37
Man bör ha betydligt fler körsbäsrsräkor än amano sett till "algbekämpning". dels är amaono betydligt bättre algätare och dels blir de större
#7 - 10 september 2014 11:41
Man bör ha betydligt fler körsbäsrsräkor än amano sett till "algbekämpning". dels är amaono betydligt bättre algätare och dels blir de större

hmm nja jag har dem inte för algebekämpning dock så är dem duktiga på att städa vad jag sett av dem men jag vill ha fler pga de ser söta ut , stör ingen (som jag fattat det) och vill se mer av dem

men fler körsbär än amano , vad hade du rekommenderat (siffra) på körsbärsräkor jag borde ha som slutmål och amano?

(jag lär sätta i lite mer javamossa /rötter så fler får plats/hem

Annons