Räkfoton efterlyses för artbeskrivningar

Kjell Fohrman
Administrator
#1 - 10 november 2006 08:55
Vi kommer ju att starta upp en avdelning med artbeskrivningar på skaldjur, men har tyvärr inga foton alls på någon av de [FONT=Arial]långarmade räkorna (släktet Macrobrachium) eller [/FONT][FONT=Arial]glasräkorna (bl.a. släktena Leander, Palaemontetes, Palaemon och Natantia)[/FONT]
[FONT=Arial]Någon som har bra foton på dessa räkor[/FONT]
Kjell Fohrman
Administrator
#2 - 11 november 2006 20:50
Frågan kvarstår - speciellt Macrobrachium är ju ändå rätt vanlig
#3 - 22 november 2006 12:36
Hej igen Kjell

Jag har ett par foton på glasräka med rom om du vill ha fler foton på den sorten.
#4 - 22 november 2006 12:59
jag kan tänka mig byta ett gold medlemskap mot bilder på dessa räkisar

/Adam
#6 - 22 november 2006 13:04
Kjell Fohrman
Administrator
#7 - 22 november 2006 13:05
miiaoo skrev:
Hej igen Kjell

Jag har ett par foton på glasräka med rom om du vill ha fler foton på den sorten.

Har använt det som du mailade mig - men fortsätt gärna fota eftersom det inte blev 100% skarpt i 1000 pixlar när man drog upp det.

Jo då att det finns foton på andra sidor känner jag självklart till men det hjälper ju inte mig direkt.
#8 - 22 november 2006 13:14
Har använt det som du mailade mig - men fortsätt gärna fota eftersom det inte blev 100% skarpt i 1000 pixlar när man drog upp det.

Ok, men jag lägger in dom tre ovanför i gold arkivet också. :D

Jag borde eg be Sonja fota mina räkor så det blir skarpare..:p
#9 - 22 november 2006 18:57
Jo då att det finns foton på andra sidor känner jag självklart till men det hjälper ju inte mig direkt.

Varför inte? Behöver du foton, och det finns folk som lagt upp foton på det du behöver ha foton på, så är det väl bara att maila och fråga om dom får användas? :confused:
#10 - 22 november 2006 18:58
Långås skrev:
Jo, för bilder ifrån nätet är ju bara att sno;)

Klart man inte bara ska sno bilder, man frågar ju den som har copyrighten om man får använda dom...

Annons