Ok!jag har ingen vattencirkulation alls eller ett filter,bara vattenbyte varannandag då kanske jag inte får några ungar alls då:(
Jo, svenska Crystal är tåligare än japaner så några blir det säkert men kanske inte lika stor babyboom som annars...
Ne precis som Katharina skriver så lixom "pluttar" honan iväg äggen innan dom vecklar upp sig och blir små räklingar. Riktigt riktigt kul att beskåda. Man blir lätt sittandes en halvtimme vid akvariet då :)
Räkor vill ha rörelse på vattenytan, det är inga killisar direkt :) Men om du kör en vas, varför inte slänga in ett litet bottenfilter som kan gömma undan lite snyggt. Hur stor är vasen?//C
När jag har puttat på mina mossbollar så de rullar iväg så sitter räkorna tålmodigt kvar fast de rullar upp och ner, runt runt.. Det får mig att tro att de är vana vid att sitta i mossa eller dylikt och virvla omkring.
Patsuu visade bilder från en crystalodling på Thailand och där hade de jättepumpar, undrar om de inte käkar räklingar???
Jag tror att de mår bäst då men det är svårt att hitta en powerpump som inte käkar räklingar. Det är ju innerfilter med fria filter som gäller och då blir trycket så ojämt, beroende på hur ren filterpatronen är.. :(
Här är patsu´s blogg
Redbee.se - Blogg, Crystal red räkor, Akvarium
Han har lagt upp en film där man ser romkläckning och där sprätter de inte iväg så det är nog lite olika. Här ser det nästan ut som om honan masserar ut dem :D :D :D hon är trött på att vara på tjocken förstås... ;)
Crystalodlingen hittar man under mars 2008.