Räklampa!?

#1 - 7 oktober 2010 13:59
Japp, det finns ytterligare en variant av problem med sambos/äkta hälfter... Jag försökte med idén att ställa en räkvas i vårt tomma hörn i hallen, men min älskling kan ju aldrig göra något enkelt så nu har han fått för sig att han ska köpa en IKEA-vas, be glasmästaren borra hål, montera dit ett aluminumrör rakt igenom och sedan täta med akvariesilikon för att få en lampa. "Billigt och enkelt" hette det...

Min gissning är att det slutar med inget alls eller ett års planering innan det händer något. :D ;) Så vad tycker ni om idén som sådan? Jag tänker att det kanske blir lite mycket och inte så stilrent som jag tänkte...
#2 - 7 oktober 2010 14:20
så han menar att han ska ha en lampskärm över då eller? tycker detr verkar som en rätt ball ide ;)
#3 - 7 oktober 2010 14:55
ball idé......fast jag blir nervös inför ett par tre saker.....

1. aluminium nere i karet, helt exponerat.......njauuuuu.....ingeb expert,,,men låter inge bra alltså....
2. tätningen mellan röret och vasen....blir bra tryck därnere....inte många silikoner som funkar både till
kar och fäster bra på metall.......
3. blir inte lampan riktad mer uppåt, ergo lyser på fel håll, behövs en rejäl reflektor för att få ner ljuset i vasen.

.
#4 - 7 oktober 2010 17:04
Ja, lampskärm över och sladden skulle ledas ner genom aluminiumröret. Tror det kommer härifrån; http://www.crazyjunkyard.com/wp-content/uploads/2009/06/lamp-aquarium1.jpg

Jag får väl läsa på lite och se om jag ska avstyra det hela eller bara komma med tips. ;)
#5 - 7 oktober 2010 19:16
Athena skrev:
Ja, lampskärm över och sladden skulle ledas ner genom aluminiumröret. Tror det kommer härifrån; http://www.crazyjunkyard.com/wp-content/uploads/2009/06/lamp-aquarium1.jpg

Jag får väl läsa på lite och se om jag ska avstyra det hela eller bara komma med tips. ;)

Där har du ju ett tips rakt framför dig ;)

Fixa någon form av snygg upphängning på vaskanten till lampskärmen och tryck in en herrejösses studiolampa på 6400k från clas i sjön ;)
#6 - 7 oktober 2010 20:09
Själv hade jag ju tyckt att det hade räckt med en "vanlig" räkvas, men det är ju tydligen inte jag som bestämmer. ;)

Annons