Räkor.

#1 - 25 maj 2008 16:26
Kan man ha räkor i ett akvarium som är fullt, eller blir det för stor belastning på akvariet? En annan fråga är att jag också funderat på att sätta in snäckor i akvariet men är det samma sak där som med räkor?
#2 - 25 maj 2008 21:12
Vad innebär fullt för dig? Hur stort är akvariet och vad har du där tidigare?
#3 - 26 maj 2008 12:37
Sonja skrev:
Vad innebär fullt för dig? Hur stort är akvariet och vad har du där tidigare?

Jag har ett litet 30 liters akvarium(ska köpa större) och om jag sätter in fler fiskar blir det överbefolkat.
#4 - 29 maj 2008 11:08
Vilken slags fisk, hur stora är dom och hur många?
#5 - 29 maj 2008 13:17
Sonja skrev:
Vilken slags fisk, hur stora är dom och hur många?

1 Siamesisk Kampfisk, 5 Platy och 2 långsträckta pansarmalar. De är inte full storlek ännu och pansarmalarna är ganska små. Jag vet att det låter som ganska mycket fisk men det är inga problem med akvariet och alla fiskar är pigga.

Ska även tilläggas att jag ska köpa ett nytt 100-liters akvarium efter sommaren.
#6 - 29 maj 2008 19:57
Vänta med att testa räkor till du har större kar. Jag vet inte riktigt om kampfisk är så bra sällskap till räkor, och långsträckt pansarmal vet jag inte heller om dom låter bli räkorna.
Några små snäckor kan du däremot ha i. Dom hjälper till att äta upp foderrester och alger, är bra för balansen i karet.
#7 - 29 maj 2008 20:07
Sonja skrev:
Vänta med att testa räkor till du har större kar. Jag vet inte riktigt om kampfisk är så bra sällskap till räkor, och långsträckt pansarmal vet jag inte heller om dom låter bli räkorna.

Några små snäckor kan du däremot ha i. Dom hjälper till att äta upp foderrester och alger, är bra för balansen i karet.

Ok, har du några tips på vilka snäckor som man kan ha i och som man kan tänkas finna i den lokala akvariebutiken?
#8 - 30 maj 2008 05:50
dom vanliga skitsnäckorna (gratis då de förökar sig som f-n) som är bra att ha är malajsisk sandsnäcka (gräver i gruset) physa äter alger på rutor och växter sedan kan man ju ha äppelsnäckor eller nerita (brukar kallas zebra snäcka) men de två senare får man betala en slant för

Annons