Cr--Amano--Körsbär vad jag vet du kan läsa lite här och kanske kan få lite svar på dina frågorStoffz skrev:Hej, jag har en guldfiskskål på 13 liter som jag skulle vilja ha räkor jag har fult med sand och vatten från mitt andra akvarium nu. Så nu undrar jag hur många räkor och vilken sort jag kan ha?
Helst ska det vara pump till och det är av många andledningar..Syresätta--rena--rörelse det går att byta var 2 dag som jag började med men det funkade inte i längden Honorna fick inga ungar plus det började lukta surt så jag skaffade en lite luftpump med ett filter till den sen började räklingar komma och vattnet blev friskt m.mStoffz skrev:Måste man ha en pump?
Många har inga sådana på lager eftersom det inte är en sån efterfrågan om dem,det bästa jag hade kört om jag hade kört i en Guldfiskskål är ett bottenfilter driven av en Luftpump och det brukar dem ha till salu:)Stoffz skrev:??
Stoffz skrev:men nu ahr jag redan startat skålen är det försent att lägga i bottenfilter?
Men eftersom du har en rundskål så är det lättare med ett bottenfilter,eller ett bottendrivet filter finns många möjliga sett att göra på det viset:)använd sök motorn på forumet så får du upp en uppsjö med lösningar på din skål.Stoffz skrev:finns det någon riktigt liten pump?
Och vad blev det?Stoffz skrev:jaha då har man beställt grejerna :P