Räkor och Apistogramma cacatoides?

#1 - 2 mars 2006 15:05
Hej.

Nu behöver jag lite råd... Jag har ett diskuskar m några bilbuksfiskar, tetror och ett gäng corydoras. Dessutom ett antal Amano-räkor. Tanken är:
Finns det en chans att introducera några Apistogramma Cacatuoides i karet? Kan de verkligen gå tillsammans med Amanoräkorna? Karet är tätt planterat...

Tacksam för svar... någon måste ha provat!
#2 - 8 mars 2006 17:20
[QUOTE=T_K]Hej.

Nu behöver jag lite råd... Jag har ett diskuskar m några bilbuksfiskar, tetror och ett gäng corydoras. Dessutom ett antal Amano-räkor. Tanken är:
Finns det en chans att introducera några Apistogramma Cacatuoides i karet? Kan de verkligen gå tillsammans med Amanoräkorna? Karet är tätt planterat...

Tacksam för svar... någon måste ha provat![/QUOTE]

Hej.

Hur kombinationen Apistogramma Cacatuoides och Amano funkar har jag ingen egen erfarenhet av.

Har däremot ett par Apistogramma viejita som går i samma burk som fyra Amanoräkor och det har inte varit några problem. Visst har Apistogrammorna jagat iväg räkorna en och annan gång men då Amano är förvånansvärt snabba i vändningarna har det inte blivit några skador på dem. En Amano har vid ett tillfälle blivit av med ett ben (som senare växte ut igen) men den skadan orsakades av min gröna bågfenscilkid hona som hävdade sitt revir hårt under leken.

Annons