Räkor och rolig fisk?

#1 - 20 december 2008 21:52
Hej!
Vill ha tips på den roligaste fiskblandningen som man kan ha i 200 liters akvarium tillsammans med massa olika sorters räkor, minsta sorten är körsbärsräkor?

Vill ha mycket tips, akvariumet kommer ju snart, och då vill jag inte satsa flera hundra kronor på räkor som kanske blir uppätna sedan. ;)
#2 - 21 december 2008 07:29
Bump ;)
#3 - 21 december 2008 07:45
Då får det nog vara nån liten fisk,men även dem kan nog också ta en Räkling då och då skulle jag tro.Men om man har rikligt med växter så ska det nog inte vara nåt problem, på min Vas-Tråd så fick jag en massa tips på små fiskar som jag kunde ha till Räkor.
#4 - 21 december 2008 08:46
Men om man har mycket växter, stenar, och rötter, kan man ha apistogramma med dom då? Om en och annan räkling försvinner spelar ingen roll.
#5 - 21 december 2008 08:50
absolut inte att rekommendera
#6 - 21 december 2008 09:14
JojjeN skrev:
Men om man har mycket växter, stenar, och rötter, kan man ha apistogramma med dom då? Om en och annan räkling försvinner spelar ingen roll.
Apistogramma är nog inte att rekomendera till räkor fast det finns en del att välja på.
#7 - 21 december 2008 11:02
Känns inte som att räkor är något för mig då. Att ha dom i stort sett ensamma i 200 liter låter inte så spännande. ;)
Bilagor:
#8 - 21 december 2008 11:14
JojjeN skrev:
Känns inte som att räkor är något för mig då. Att ha dom i stort sett ensamma i 200 liter låter inte så spännande. ;)

Du har ju själv skrivit i din signatur att du skall ha dem i ett 10-liters. :confused:
#9 - 21 december 2008 11:15
var ju det jag skrev till dig! att det nog inte kommer funka så bra med dom. vill du ha räkor är det nog snyggare att ha dom i mindre kar(30-60L) med typ guppy eller endlers i.
#10 - 21 december 2008 12:37
Det går utmärkt att ha räkor med de flesta apor. De äter inte räkorna från 1 cm och uppåt. Räklingarna kommer givetvis inte överleva i samma utsträckning, men räkpopulationen kommer fortfarande att sakta men säkert öka. Så länge det finns lite löv/mossa/rötter osv så överlever "tillräckligt" med räkor :)
#11 - 21 december 2008 13:05
Guy Palm skrev:
Du har ju själv skrivit i din signatur att du skall ha dem i ett 10-liters. :confused:

Så det går inte ha räkor i två kar? :confused: :p
#12 - 21 december 2008 13:17
ska man ha dom tillsammans (med tillräckligt gömställen) så borde man ju ha räkorna först så dom hinner få en koloni. och sedan i med fiskarna. annars blir det en god middag.
#13 - 21 december 2008 18:27
Flaxss skrev:
ska man ha dom tillsammans (med tillräckligt gömställen) så borde man ju ha räkorna först så dom hinner få en koloni. och sedan i med fiskarna. annars blir det en god middag.

Har du själv någon erfarenhet av räkor och apistogramma?
#14 - 21 december 2008 18:38
men släpper du i dom samtidigt så ser ju fiskarna dom direkt och ev äter upp dom.

har du i räkorna före så hinner dom ju gömma sig.

Annons