Räkor Och Växtgödning

#1 - 24 juni 2006 15:09
:) Har börjat att bli lite nyfiken på körsbärsräkor men har lite frågor som jag undrar över. någon sa till mig att räkor var känsliga för metaller, hur är det då med växtgödningen, den sort jag använder till mina växter innehåller järn-helgödning med mineraler ska jag använda en annan sorts gödning eller?[:o]
hur känsliga är räkor?
#2 - 24 juni 2006 18:13
Jag ger mina växter järn varje vecka och mina cherrys verkar inte må illa av det...inte armano heller...har inte haft dem mer än några veckor så någon annan kanske har en annan erfarenhet. När det gäller vatten så har ju ledningarna också olika innehåll av mineraler-det kan säkert påverka också.
#3 - 24 juni 2006 18:25
inte märkt några problem med pmdd, dock ogillar dom starkt att få koncentrerad pmdd-lösning på sej så blandar ut den ordentligt först i 1liter akvarievatten och då är de lugnt.
#4 - 24 juni 2006 21:16
[quote=Raven]inte märkt några problem med pmdd, dock ogillar dom starkt att få koncentrerad pmdd-lösning på sej så blandar ut den ordentligt först i 1liter akvarievatten och då är de lugnt.[/quote]
ok:)
#5 - 24 juni 2006 21:17
[quote=jacani]Jag ger mina växter järn varje vecka och mina cherrys verkar inte må illa av det...inte armano heller...har inte haft dem mer än några veckor så någon annan kanske har en annan erfarenhet. När det gäller vatten så har ju ledningarna också olika innehåll av mineraler-det kan säkert påverka också.[/quote]
ok:)
#6 - 25 juni 2006 17:30
Har hört om en som har problem med för mkt PO4 i vattnet med räkorna, men han har extremt hög halt PO4 ;)
Jag har Amanoräkor och göder en hel del med KNO3, KH2PO4, Nutrisi, TMG och MgSO4, har inte vart några problem vad jag vet ( ;) ) med räkorna :)

Annons