Ramakvaries viktfördelnings?

#1 - 24 januari 2010 14:35
Tja

Jag har köpt ett ramakvarie och när jag placerar det på bänken, så är det bara hörnen som ligger mot bänken. mitten av akvariet är som ovanför
ska det verkligen vara så? käns konstigt att inte hela botten tar i bänkskivan. äre nån som vet hur det är med ramakvarie? det är första gången jag har ett sådant.
#2 - 24 januari 2010 14:42
Jag har nyss skaffat ett akvarium med ram, och det ligger helt mot bordet. Tror inte det kan vara bra om det är så som du beskriver ditt.
#3 - 24 januari 2010 14:48
Nej det ska ligga helt ner på bordet. Kan du ställt in fötterna fel i mitten på ställningen?
#4 - 24 januari 2010 14:58
DjTommy skrev:
Nej det ska ligga helt ner på bordet. Kan du ställt in fötterna fel i mitten på ställningen?

min bänk har inga fötter man kan ställa in. det är en vanlig stadig bänk
Men vad äre som kan har hänt?
gåre att fixxa?
#5 - 24 januari 2010 15:03
Knergh skrev:
min bänk har inga fötter man kan ställa in. det är en vanlig stadig bänk

Men vad äre som kan har hänt?

gåre att fixxa?

Jag hade kollat om det är bänken eller akvariet som är skevt och reklamerat.
#6 - 24 januari 2010 15:21
Glaset ligger ju innan för ramen, så glaset borde ju "hänga" i luften eftersom ramen ligger på bänken. Eller tänker jag fel, så tänker då jag att det ser ut.
#7 - 24 januari 2010 15:23
om själva ramen ligger mot bänken men inte glaset är allt som det ska vara.
#8 - 24 januari 2010 15:32
viktfördelningen på ett akvarium är störst ute i hörnen. och inte i mitten. så det är nog ingen fara alls för ditt akvarium...men för att vara på säkra sidan så kan du ju lägga liggerundelag eller frigolit under akvariet.
#9 - 24 januari 2010 15:45
sara s skrev:
Glaset ligger ju innan för ramen, så glaset borde ju "hänga" i luften eftersom ramen ligger på bänken. Eller tänker jag fel, så tänker då jag att det ser ut.

Ja är det så så är det fullt normalt.. Tog det som att hela ramen var böjd i mitten. Där ser man hur man tänker olika. ;)
#10 - 24 januari 2010 16:56
bottenglaset är ju som i luften ändå så det kanske inte spelar nån roll?
det är mitten av akvariet som ramen inte tar i bordskivan
#11 - 24 januari 2010 17:10
Diffar det mycket? Hur som helst hade jag personligen inte vågat fylla det med risk för spänningar i glaset. Bästa är nog att kolla upp vart "böjen" ligger och reklamera antingen akvariet eller bänk.
#12 - 24 januari 2010 17:44
det diffar väll nåra millimeter, sedan provade jag lägga akvariet på en annan bänk och det var likadant där.
Men kan det bero på att botten glaset är uppe i luften som gör att ramen blir så?
#13 - 24 januari 2010 18:00
Du kommer säkert få lite svar under kvällen från någon som vart med om det innan.

Såg nu att du är ny på forumet så Välkommen hit. ;)

Annons