Rank system

#1 - 21 juni 2003 12:18
Hallå

Av vad jag har förstått så har den här frågan diskuterats ganska mycket men jag vill ände dela min ide med er.

Att visa antalet inlägg "Inlägg 135" utan att ha något rankingsystem käns meningslöst för mig. Det är ju rankningsystemet som är roligt. Min ide till rankningsystem är att vid xx antal inlägg så blir man någon fisk. Ju flera inlägg man har desto finare/dyrare/större fisk blir man. Rankingsystemet ska heller inte bestå av 5 fiskar utan av 50 eller mera. På mitt forum har vi 25 olicka ranks innan 400 inlägg.

#2 - 21 juni 2003 12:31
Ett sådant system fanns här men togs bort efter som folk började skriva enbart för att få fler stjärnor, man fick en stjärna vid 50 2 vid hundra 3 vid 500 4 vid 1000 5 enu högre. Men efter som många tycker att både stämmningen och kvaliten på inläggen har blivit bättre sen dom försvann så är det nog knappast troligt att dom kommer tillbaks.
#3 - 21 juni 2003 13:50
JO
jag kommer ihåg det systemet. Men varför fortsätta att räkna inläggen???? Om man har olicka fisknamn istället för stjärnor så tror jag inbte det skulle uppmuntra spamare
#4 - 21 juni 2003 14:22
Isåfall skulle jag vilja bli ZebraPleco , sen hade jag inte skrivit fler inlägg.
#5 - 21 juni 2003 14:32
Jag tror personligen att en avatar (liten bild) skulle vara betydligt mer informativt än både fiskar, stjärnor, siffror av alla de olika slag :)

Då skulle man lätt kunna spåra en viss persons inlägg om man läser en debatt och man skulle undvika att citera fel personer (som jag själv lyckats göra) :)
Sen så efterfrågar jag ett sätt att koda upp så admins inlägg blir röda i länkfärgen på användarna. (här längst uppe till vänster). Det är verkligen inte svårt att göra :)
Det vore önskvärt! *ler*

Mvh Fredrik
#6 - 21 juni 2003 21:06
Jag är lite inne på avatarer. Fixar jag det tror jag röd färg kan vara onödig.

Sidan är precis stabil igen efter serverflytt. Jag och Kjell ska gå igenom vad vi ska utveckla. Kommer titta på din grymt imponerande sida och hämta inspiration.
#7 - 21 juni 2003 22:46
Ursprungligen skickat av Christian Alfredsson

Jag är lite inne på avatarer. Fixar jag det tror jag röd färg kan vara onödig.

Jao, blir det avater så tror jag inte röd färg är lika nödvändigt. Men ändå en rätt enkel funktion att koda in :)
Kan göra det åt er ifall ni skickar filen som visar foruminläggen?

Sidan är precis stabil igen efter serverflytt. Jag och Kjell ska gå igenom vad vi ska utveckla. Kommer titta på din grymt imponerande sida och hämta inspiration.

Ni är varmt välkomna att hämta inspiration från min sida! :)
Hoppas ni hittar något intressant ni kan inspireras utav. Det är bara att ta för sig :)

Mvh Fredrik

Annons