Red Moor - färgar de mycket?

#1 - 22 januari 2010 23:28
Frågan i rubriken.

Om svaret är ja, hjälper det att spola vatten, koka, låta roten ligga och dra sig i en hink vatten etc. några gånger/några dagar för att roten ska sluta färga av sig?
#2 - 23 januari 2010 01:23
det försvinner väl efter ett par vattenbyten,
#3 - 23 januari 2010 02:58
Kan ta några månader också... Vissa färgar mer, andra mindre. Men de kommer att sluta färga, tillslut.
#4 - 23 januari 2010 20:23
Det låter ju rätt att låta den ligga i blöt ett tag, men tänk på att det vattnet är helt stillastående och inte eroderar roten så att säga. Alltså rent logiskt, om det t.ex. tar 3 dar att färga av sig i ett kar med rörelse på vattnet, och filter. Så kanske det tar 3 veckor i en hink med enbart VB då och då.

Obs inget jag VET, bara logiskt tänkande :)
Min senaste rot färgade karet brunt som fasen..tog ungefär 2 veckor och 3 VB innan det nästan var som vanligt.
#5 - 23 januari 2010 21:06
aiquen skrev:
Frågan i rubriken.

Om svaret är ja, hjälper det att spola vatten, koka, låta roten ligga och dra sig i en hink vatten etc. några gånger/några dagar för att roten ska sluta färga av sig?

Mina redmoore färgade inte av sig alls, däremot så flöt de runt i karet i över 1 månad.
#6 - 23 januari 2010 22:55
rödtoppen skrev:
Mina redmoore färgade inte av sig alls, däremot så flöt de runt i karet i över 1 månad.

Samma här.

Annons