Det bästa hade varit om du hade kunnat separera honan så att hon kan vara i fred. Man kan se på äggen om dom är befruktade genom att dom har en lite gul/orange likande färg samt att man kan se en liten svart prick (bebisen) i ägget. Efter att rommen kläckts, klättrar minimala småhummrar omkring runt honan och vidare ut i akvariet.
Man bör nog ta bort honan efter något dygn då inga ungar sitter kvar på henne då dom äter upp ungarna annars.
Kan man hålla småttingarna separerade från större djur ökar chanserna att fler klarar sig. Även inom yngelgruppen kommer det att bli stora skillander då en del växer mycket snabbare än andra och går på de andra. Mycket växter och stenar att gömma sig i hjälper till för att fler ska klara sig.
Vad gäller mat äter dom ganska omgående "normal" hummermat (Dvs allt som ramlar ner på botten ) men i mindre mängd. Crab Cuisine och ärtor gillar mina småttingar skarpt. Vattnet har jag inte ändrat på vad det gäller salt eller annat, man kan dock skynda på kläckningen genom att se till att vattnet håller mellan 24-29 grader.
Att hanen skulle ta över efter kläckningen ser jag som osannolikt, min hane kalasade på yngel så fort han fick tillfälle. Inga direkt starka familjeband här inte...
http://www.redclawranch.com/50666.html
Hoppas att det bär frukt med dina hummrar, fruktansvärt roliga att följa när dom kryllar omkring i akvariet. Lycka till