Reflektorer

#1 - 1 februari 2011 12:07
Hej, jag fick dit reflektorer på mitt Juwelakvarium igår. Det blev verkligen ett lyft. rejält mycket ljusare och mer skimrande. :)
#2 - 1 februari 2011 12:08
va kul - har du bilder före och efter - jag skall ju köpa reflektorer till mina kar oxå har jag bestämt mig för och är nyfiken på skillanden . Läste någonstans att en dålig reflektor ger 50% mer ljus än utan...
#3 - 1 februari 2011 12:11
Sorry har litet dåligt med såna bilder. Men det man kan säga om just Juwels egna reflektorer är att de är assymetriska. Dvs de sträcker ut på den sidan som inte är åt mitten till. Så det blir rejält ljusare, 100% extra talas det om. Vilket jag inte betvivlar, mina guldfiskar skimrar.

Det enda lilla minus är att det är litet svårare att komma åt i karet efteråt. Men rampen kan ju skjutas i sidled, så det funkar helt ok.
#4 - 1 februari 2011 12:22
klart det blir 100% mer då ett lysrör är runt så går ju hälften av ljuset upp i rampen. (iof kanske den reflekterar ner en del ljus tillbaka så kanske 95% är mer troligt....men vafan...)

har med juwels relfektorer på mina rör
#5 - 1 februari 2011 12:23
Inget problem för min del - jag måste lyfta bort rampen oavsett för att kunna komma ner i akvariet och den lilla har ett par luckor i locket som inte går att skymma med en reflektor.... tror jag åtminstone

Annons