Reflektorer i Juwel

#1 - 29 augusti 2003 07:20
Köpte två till vårt Juwel 240l.

VILKEN SKILLNAD!!

1. Mycket ljusare i akvariet. Allt får bättre färger och ljuset når verkligen ner överallt.
2. Så underbart att inte bli bländad när man öppnar luckorna på sitt Juwel, bara det var värt allt.
3. Ljuset blir mer samlat runt akvariet och lyser inte upp på väggen bakom genom "kabelgenomföringsöppningarna".
#2 - 29 augusti 2003 07:31
Hej!
Ingår inte reflektorer till alla Juwel-karen?, har ett juwel nu och har haft ett mindte förrut och till dem ingick reflektorer.
/Lukas
#3 - 29 augusti 2003 08:07
Nope. Det är option. Enda fördelen med att det är option är att man då får den stora glädjen att själv komplettera.
Vissa handlare kanske bakar ihop reflektorer och lite annat i ett paket, men det är ju upp till dom.
#4 - 29 augusti 2003 09:17
När jag köpte mitt Juwel ingick inte reflektorer, men i affären hävdade de bestämt att jag bara var TVUNGEN att köpa sådana till akvariet. Ärligt sagt förstod jag inte riktigt vitsen med dem (men jag lydde rådet när de nu verkade så säkra på sin sak...) förrän jag kom hem och såg vilken otrolig skillnad det blev. De är verkligen fantastiskt bra!
#5 - 29 augusti 2003 10:15
Ja, visst blir det bra! Och med Juwels system utan något skymmande glas och med skjutbara lysrör så är det kalas att jobba i karet!
(Innan blev man bländad om man öppnade en lucka.)
#6 - 29 augusti 2003 17:12
Är det någon som vet om man enbart kan köpa plasthållarna till reflektorerna?
#7 - 29 augusti 2003 17:20
Clips plast för reflektorer 4 pack . Beställningsnr. 239090 från Gibbons. Återförsäljare av Gibbons produkter (de som säljer Juwelakvarier) tar hem dem.
#8 - 29 augusti 2003 18:20
Tackar för svaret.

Annons