Siamensisar är alltid bättre algätare som små, men om du åker bort en längre tid, eller håller dem separat i ett akvarium med mycket alger utan att de får någon annan mat så kommer de äta alger även då...
Men det var ju inte det tråden handlade om, hur går det med dvärgcikliderna?
Det är lungt, vet att detta inte är någon projekt tråd, men spånar gärna iväg lite om olika fiskar man kan ha tillsammans med Ap., vill ju att dom ska trivas i den miljö som dom blir påtvingade, utan jobbiga grannar som sabbar så väl parning som ledighet :d
Otocinclus verkar vara väldigt intressanta små gynnare, får ta en runda runt i stan och kolla om dom finns någonstanns, kan inte lägga på minnet att jag sett några av denna arten någonstanns innan du nämnde dom.
Klarar sig räkorna från att bli uppätna av resten av invånarna i karet hos dig Nubi eller försvinner det en och annan räkling då och då? hade varit lite kul med räkor annars :)
Hur vet man föresten att man inte får ett "måndags ex" av sin Ap. finns det något som man ska kolla extra efter förutom om dom är pigga och ser bra ut? vore ju trist om dom stackarna gick och dog *poff* :confused::confused:
håller fortfarande på att bestäma mig för vilken sorts Ap. jag ska introdusera i mitt kar, men lutar lite åt Baenshi dom är super snygga