[FONT=Arial]Hej![/FONT]
[FONT=Arial]Är något av en gammal nybörjare inom akvariehobbyn, sysslade med det för 10-15 år sedan när jag var ung och dum(mare) men har nu bestämt mig för att satsa på det lite mer seriöst.[/FONT]
[FONT=Arial]Jag hittade då det här forumet som jag hoppas kan ge mig lite stöd på vägen i utbyte mot att jag delar med mig av mina egna projekt och så småningom erfarenhet som jag samlar på mig på vägen.[/FONT]
[FONT=Arial]Tanken med denna tråd är att den ska handla om mitt renässans-akvarium. Ett 240 liters Rio Juwel som ska försöka efterlikna ett ganska strömt vattendrag med mycket rötter och växlighet.[/FONT]
[FONT=Arial]Alla kommentarer, kritiska såväl som positiva mottages gärna då jag lär göra en del tankefel på vägen...[/FONT]
[FONT=Arial]Så till själva akvariet:
[SIZE=14px]Juwel Rio 240 liters[/SIZE]
Fiskar[/FONT]
[SIZE=12px][FONT=Arial][COLOR=#333333]Melanotaenia[/COLOR][COLOR=#333333]praecox - 6st[/COLOR]
[COLOR=#777777]Neonregnbåge[/COLOR][/FONT]
[FONT=Arial][COLOR=#333333]Hasemania[/COLOR][COLOR=#333333]nana - 10-15st[/COLOR]
[COLOR=#777777]Koppartetra, silvertippstetra[/COLOR][/FONT]
[FONT=Arial][COLOR=#333333]Danio rerio - 10-15st[/COLOR]
[COLOR=#777777]Sebrafisk, Zebrafisk[/COLOR][/FONT]
[FONT=Arial][COLOR=#333333]Crossocheilus[/COLOR][COLOR=#333333]oblongus - 4st[/COLOR]
[COLOR=#777777]Siamesisk algätare, algätare[/COLOR][/FONT][/SIZE]
[FONT=Arial]Växter[/FONT]
[FONT=Arial]Microsorium pteropus
Echinodorus bleheri
Echinodorus mixed
Anubias nana
Egeria densa
Hygrophila guianensis
Hygrophila polysperma
Alternanthera cardinalis
Inredning
Mörkare sand
Rötter, ett par större med mycket grottor + flera mindre[/FONT]
[FONT=Arial]Troll-hasselgrenar
Tekniken
Innefilter som medföljde akvariet [/FONT]
[FONT=Arial]Fluval U4 pump 1000L/H - Mest för att skapa en bättre cirkulation i akvariet men extra filteryta skadar aldrig[/FONT]

[/CENTER]
[/CENTER]