Rengöra slangar

#1 - 7 februari 2010 08:48
Hur gör ni för att få rent slangarna till ytterfiltret. Se ut som om jag har en massa gojs i mina och det gick inte bara att skölja ut det :(

Finns det någon grej man kan använda för rengöringen. Piprens liknande sak?
#3 - 7 februari 2010 09:01
http://www.pwss.se/product.php?productid=5465&cat=842&page=2 , finns även i andra dimentioner.
Prova även att få igenom en tråd med en liten tyngd, mutter kanske, dra en tuss filtervadd genom slangen, funkar det med ;)
#4 - 7 februari 2010 09:03
Tack för tipsen :)

Snöret och mutterna var ju en smart sak! Nu vet jag vad jag ska göra på min lediga dag imorgon
#5 - 7 februari 2010 09:08
Hur gamla är slangarn?

Jag byter mina efter ca ett år... eller kapar fem centimeter (den delen som suttit på rören) så "ny" icke stel slang kommer fram, och sätter tillbaka dem på rören igen.... fast DET var inget svar på din fråga.

Man kan föra igenom en ståltråd och fästa en liten tygtrasa på den och dra den genom slangen (fäst den NOGA bara, så den inte lossnar i slangen [:(!]...)

Vet inte om det finns något "färdigt" kit att köpa...
[CENTER]--------------------------------------------[/CENTER]

[:o] ups... här var man sent ute...
Bilagor:
#6 - 7 februari 2010 09:13
Annars brukar jag bara slå slangarna hårt i badkarskanten så släpper skiten! Eller så sätter man ett förfilter på insuget så fastnar inte så mycket skit i slangarna och den skit som ändå fastnar bryts ner av bakteriefilmen som bildas i slangarna, det är det bästa alternativet!
#7 - 7 februari 2010 19:08
jag klipper till en vanlig gul/grön disksvamp o pressar ner i slangen. sen trycler jag i duschslangen i drar på vatten. men det är ett jävla jobb att trycka i svampen då den måste sitta snortajt för att få loss alla skit.

Annons